Na enkele jaren aan de 24 uur solexrace mee te hebben gedaan hebben we dit jaar een andere uitdaging aangenomen.

We gaan meerijden met de brommereditie van de carbagerun 2017. Doel is het bereiken van Bratislava in 5 dagen (ruim 1000 km) op een brommer van max. 500 euro en bouwjaar van voor 1998.

Ik heb vroeger veel aan puch maxis gesleuteld, sluetel nu aan motoren en kan aardig met de solex overweg maar die laatse mag niet mee.
vario scooters heb ik nooit aan gelsueteld

Nu zoek ik raad voor de keuze brommer
Ik ben aan het kijken wat de mogelijkheden zijn:

-Damesbrommertje zonder versnellingen oa puch maxi
-Automaatjes zoals tomos 2 speed automatic
-Brommer met vario oa meeste scooters
-Brommer met schakelbak bijv. Zundapp, honda Mt Suziki tsx

Het moet leuk bljjven dus we willen geen brommer van euro 500 kopen en daar nog voor 100en euros aan te versleutelen. Budget aankoop incl opknappen en kleine onderdelen max 400,-

Puch maxis ben ik bekend mee maar ik hoor van voorgaande edities dat deze bij gebrek aan versnellingen de heuvels oo geduwd moeten worden
Omdat BEETJE REDELIJKE mtx-en en zundapps veel te duur zijn blijven 2e en 3e optie over naar mijn idee

Wat zou een goede keus zijn rekeing houdend met:
gewicht 1 rijder a 90 kilo + ca 40 kilo bagage, gereedschap, onderdelen etc.
Trekkracht voor bergen/heuvels
Betrouwbaarheid
Sleutelbaarheid langs de weg / gangbare onderdelen

Ik denk aan een opgevoerde 2 speed tomos met tandwielverhouding voor goede trekkracht ivm heuvels/gewicht en max top 50 km/h
Of zou vario toch geschikter zijn?

Ik hoop input te kunnen krijgen. Als er mensen zijn in omgeving brabant (hilvarenbeek) leuk vinden om mee te hellen om 2 brommers te prepareren is dit ook welkom


IF IT AIN'T BROKE FIX IT ANYWAY