kan het originele bericht niet meer terug vinden, maar er was een bericht over een franse cylinder met daarbij de melding dat er grotere poorten in zouden zitten.
Ik heb toen eens op de link geklikt en de plaatjes bekeken van de website.
zag er niet spectaculair uit, toch een besteld.
Gelukkig is er "track and trace" want die fransen zetten echt een hek om hun land en als er dan als adres "Nederland" staat moet dat tot ergens in franstalig Belgie liggen want in Frankrijk ligt dat niet.
Na uitgelegd te hebben dat Nederland eigenlijk PAYS BAS is lag hij binnen een dag op mijn huiskamer tafel.

zoals ik in dat andere bericht al gemeld had kom je aan de fotos zien dat het gietwerk nou niet echt wat is.
je krijgt wel extra materiaal, bij uitpakken voelde hij al zwaar aan, na gewogen blijkt er 165,7 gram meer ijzer aan te zitten, de wanden zijn veel dicker leuk voor een winteravond om er twintig extra spoelkanalen in te fraizen

dan de zuiger, dia kan nauwelijks afscheid nemen van de inlaatpoort, die laat hij dus in zijn bovenste stand bijna dicht, even vergeleken met een CFX zuiger en je ziet het verschil ( overigens kort ik die CFX zuigers ook nog eens in voor extra stroom tijd.
Leuk om mee te experimenteren maar als je geld wil besteden aan iets snellers kun je beter een JRT of CFX kopen is de start al wel een stuk beter

even met de zoekfunctie van het forum aan de slag gegaan en op "franse cylinder" gezocht kom ik hier zoekresultaat

Attached Images
cylinder-origineel.jpg (92.46 KB, 131 downloads)
cylinder-frans.jpg (94.33 KB, 133 downloads)
cylinder-inlaat.jpg (76.2 KB, 133 downloads)
cylinder-zuiger.jpg (122.01 KB, 132 downloads)
bericht met opmerking over kwaliteit.JPG (107.41 KB, 136 downloads)
Last edited by Joan; 10/08/16 09:16 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)