Ik heb bovenstaande commentaren van mede forumleden nog eens goed op me in laten werken en ben daarom toch op zoek gegaan naar een alternatief.
Het product "Rust-Oleum 7778" is denk ik een prima alternatief middel om in te zetten en wat een beetje "best of both worlds" is!
Het is een tot 750C hittebestendige coating die meer mechanische sterkte heeft dan bijvoorbeeld een Motip hittebestendige lak en toch de hoge temperaturen van de uitlaat aan kan zonder te gaan afbladderen.
Zowel met de spuitbus als met kwast aan te brengen.
Een spuitbus van 500ml van het type 7778 (zijdeglans zwart) kost ca. Euro 15,00 en daarmee qua kosten zeker bij de weg.
Ik ga deze komende dagen eens testen!
Onder ander hier verkrijgbaar:
http://www.btecq.nl/rust-oleum-spuitbus-...EfPCxoCGSDw_wcB

OMSCHRIJVING

RUST-OLEUM hittebestendige coatings kunnen worden aangebracht op nieuw, blank staal of gestraald staal of goed voorbehandelde, gecoate oppervlakken zoals barbecues, stookgereedschap, hete lucht kanonnen, uitlaten, enz. Zijn bedoeld voor kleine onderhoudswerkzaamheden en reparaties. Bieden bescherming tot een droge hitte van 750°C (kortstondige piekbelasting) bij toepassing binnen of in een beschutte omgeving buiten.
EIGENSCHAPPEN
Rendement: 3-4 m² per spuitbus
Hanteerbaar na 3 uur (bij 20°C)
TOEPASSING
Ideaal op motoren, warmtekanons, ventilatoren, etc.
GEBRUIK
Vet, olie, vuil, losse roest, losse coatings en alle andere verontreinigingen met daarvoor geschikte
middelen verwijderen. Nog intacte, oude verflagen schuren om een goede hechting te
krijgen. Tijdens applicatie moet het oppervlak schoon en droog zijn.
MAAK UW HITTEBESTENDIGE COATINGS 750°C KLUS COMPLEET





Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63