Gegroet samen!
Ik ben Kevin, wonende in Antwerpen,
Heb zelf eigenlijk weinig of niets met de solex, maar ben bezig voor een goede vriend zijn solex terug in orde te zetten.
Ik vermoed dat het een van de laatste modellen is (typeplaat zegt 2001), is nog in redelijk goede staat, maar stond toch al een aantal jaren stil.
Motortje terug aan de praat gekregen, stukken bedrading vernieuwd, aantal onderdelen terug gespoten. alles goed gelukt!
Nu, men probleem:
Als de solex hier bij mij aankwam zat er geen koplamp op.
Heb door iemand van een beurs nieuwe koplamp laten meenemen, maar nu denk ik dat ik dat ik nog onderdelen te kort kom.
heb nieuwe plastiek cover, met de schakelaar in, houder voor lampje, maar hoe sluit ik deze aan?
schakelaar komt nergens tegen?
moet het lampje gesoldeerd worden?
Heb al het internet uitgezocht, maar kan weinig info vinden.
Voor jullie waarschijnlijk een simpel op te lossen probleem, maar als je nooit aan een solex gesleuteld hebt, of de onderdelen niet zelf uit elkaar gehaald, is dit een lastig probleem. En weet ik niet goed wat ik moet bestellen?
Heeft er iemand een foto, technische tekening? Heb foto gevonden van een plaatje dat op de benzinepomp is geschroefd, en zou moeten dienen voor de massa? maar kan dit voor de oudere modellen zijn?
Bedankt voor de hulp!