Origineel bericht van: willem23
Bedankt forumleden

Joan, dat van jouw begrijp ik niet zo goed.
Mijn vrouw rijdt al meer als een jaar op deze solex en ik heb één keer als test dit heveltje omgedraaid en toen dit geen succes had weer teruggezet.
Maar tot 2 weken geleden liep hij gewoon prachtig.
Ik heb er een nieuwe uitlaat ( dikke ) opgezet, membraampje vervangen en nieuwe puntjes opgezet.
Toen ik hem daarna testte reed hij zoals hij dat altijd deed.
maar bij de eerste lange rit begonnen de problemen.
En wat gebeurd er dan met een cilinder die overhit is, tenminste dat bedoel je toch met erop te spugen?
gr Willem

inderdaad, over verhit. Hij raakt dan zijn compressie kwijt en dat is toch al niet bar dan zakt zijn power weg.

Hoe staat je remluchthevel normaal ? hij kan even iets te ver naar rechts staan en dan arm lopen dat merk je niet totdat hij daardoor te heet loopt en dat merk je wel.
in welke stand liep en loopt hij het beste ?
Wanneer is je uitlaatpoort en cylinderspruitstuk voor het laats ontkoolt ?
ik heb cylnders gehad die aardig dichtgekoold waren en daar was de kool zo mooi gepolijst dat je niet eens zag dat hij dichtgekoold was anders dan dat je de uitlaatpoort vorm niet meer herkende .


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)