Hallo,

Zo door de dag heen kom ik wat zaken tegen die om een antwoord vragen, puntsgewijs.

Brandstofpomp, ik heb het boutje bovenop er uit gedraaid waar dacht ik de koplamp op zit,en ben er zeker van dat er geen kogeltje uit kwam. Ik zie wel een aftekening in de punt van het boutje alsof er een kogeltje tegen aan heeft zitten drukken. Nou had ik nog ergens een bakje met 3mm kogeltjes en volgens mij past die perfect in de zitting.
Maar ga ik nou ook nog dat plaatje aan de voorkant verwijderen, waar een filter achter moet zitten, kun je zo'n pompje ook niet spoelen?

Carburateur, ik noem het de gasschuif, waar die zwarte hevel aan zit, als ik die uit de carburateur haal, zit er vlak achter die zwarte hevel een groef, dat wekt de indruk dat er aan afdichtingsring op hoort, klopt dat?
En is er een noodzaak het spruitstuk er af te halen, ik heb niet de indruk dat er iets mis mee is.

Dan kom ik op onderdelen sites verschillende maten sproeiers tegen, dat snap ik niet helemaal als ik elders lees dat ze in principe allemaal even hard lopen, de sproeier die er bij mij in zit staat 26cc of 28cc op, hij is behoorlijk versleuteld.
Bovenop zit een sproeier Solex409. Carburateurnummer is 6,5 LI.

Ik vond één cilindervoetboutje dat niet goed vast zat, maar ik kon het goed aandraaien, niet dol,ik overweeg alle vier boutjes één vooréén een nieuw verend ringetje te geven.

Ik heb de indruk dat ik redelijk tot goede compressie heb, ook uit de opening achter de brandstofpomp voel ik druk. Volgens zeggen is er voordat de Solex jaren geleden is stilgezet een koppakking vernieuwd dus ik denk dat ik daar verder niets los haal.

Dan de koppeling, kun je die op één of andere manier controleren, gaat daar gauw iets stuk, heeft dat onderhoud nodig of kan ik er voor kiezen punten te venieuwen en het vliegwiel weer te monteren?
Over dat vliegwiel, dat zit vast met een moer met een borst er op, maar het zeskant van de moer komt vrijwel tegen het vliegwiel aan met aandraaien, hoort daar eigenlijk een ring onder?
Ik had voor het loshalen ook de indruk dat het vliegwiel op een bepaald punt aan liep, misschien niet helemaal aan zat?
Alhoewel ik wel zo'n trekkerringetje heb moeten maken om het vliegwiel los te krijgen.

Zover maar even, alvast bedankt voor de adviezen,

Groeten,

Ton.