Origineel bericht van: Fidoboy
Ik denk dat je toch het een en ander in ogenschouw dient te nemen, namelijk dat je het beetje dempende materiaal (staalwol) volledig wegbrand (lees: dus luidruchtiger wordt) en je een voedingsbodem creëert voor toekomstige aanslag doordat je de binnenkant nooit mooi glad en schoon krijgt, maar ruw bezet met een koollaag achterlaat. Daarbij krijgt het metaal natuurlijk ook een opdonder door zo lang op één plek verhit te worden waardoor het zeker eerder zal deuken (en oxideren op kale plekjes). Daarbij werd al terecht opgemerkt dat er zilversoldeer is gebruikt voor het dichtsolderen van het potje, wat op sommige plekken ongetwijfeld zal wegvloeien en lekkages zal achterlaten die zich misschien alleen in een "rokende bui" van de Solex zullen manifesteren, maar toch aan zullen geven dat dit toch wel een erg "botte bijl" methode is.


Het is een al om beproefde methode die al eens is uitgelegd door Jan Vennix en ik kan je verzekeren....die hakt nooit met de botte bijl, en het schoonbranden van een uitlaat is in 2T land de gewoonste zaak van de wereld.


Vriendelijke groeten

Roelof