Origineel bericht van: RedFox
Origineel bericht van: Harding
Het is alles bij elkaar dat een solex harder loopt
cilinder inlaat opboren naar 8 mm
cab opboren naar 8 mm
zuiger aan de onderzijde, bij de inlaat 2 tot 3 mm afvijlen
zorgen dat de remmen niet aanlopen
mijn 2 solexen lopen 35 en 47 km

Hoever kun je maximaal uitboren voordat je door de carburateurwand van een OTO carburateur gaat?
8,3-8,4 mm?
En wat is het merkbare effect als je boven de 8,0 mm uitkomt?



IK meen dat van diverse kanten het boren is gestopt net onder de 8 mm en dat voor grotere carburateurs er een kogel doorheen geduwd word .

Ik heb gewoon voor de aardigheid eens een partijtje grotere gegoten, in principe kan ik dat nog eens doen en ben niet gelimiteerd maar denk bij 18 mm op te houden want meer krijg ik de cylinder niet in .


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)