Hallo allemaal!
Gisteren geen Wifi dus geen internet.
Gistermorgen eindelijk droog asfalt en weg uit het hondehok waar ik verbleef. De eerste 20 km alleen maar naar beneden gereden. Vanaf Sinspelt en heel Luxemburg een erg mooie route met mooi weer. Bij Grevenmacher een kodakmomentje met de druivenvelden en de Moezel op de achtergrond.
In de middag, rond 4 was ik er klaar mee.
Nadat ik zelf een lekke koppakking had gehad omdat ik veel op de pedalen moest staan vond ik het aan het eender van de dag tijd voor een biertje. Een restaurant langs de weg met terras was de uitgelezen plek om de locals te vragen voor onderdak. Met een biertje besteld en de eigenaresse met de mededeling dat haar ouders een kamer had voor 23 euries was dat het juiste moment voor nog 2 bier en een grote schnitzel met spek en champignons.
Helemaal goed.
Savonds naar het "zimmer frei". Ouwe man doet open. Aardige vent maar volgens mij zo dement als een deur.
Als eerste vroeg hij waar ik vandaan kwam. Holland.. Geen interesse dat ik dat gereden had maar meer dat ik gelijk naar zn medailles en vaantjes moest kijken van wel 30 jaar touwtrekken... Ook in nederland natuurlijk.
Savonds de Solex bij die ouwe een gewassen. De kans want hij had een slang liggen.. Helemaal top!

Vanmorgen een super ontbijt. Ongelofelijk. Verzint het en het lag op tafel. Verse broodjes van de bakker. Perfect gekookt ei en een puddingbroodje. Er lag zoveel dat ze zei, neem neem maar mee voor lunch.

Vandaag ook frankrijk in.... Nu heb ik het al niet zo op Fransen... Omdat ik via een landweg Frankrijk in reed geen bord zoals je tegen komt met de text welkom in...
Bleek ook wel want na 500 meter automobilist toeteren of ik even aan de kant kon. Sukkel.
Niet veel later in het dorp Bitche (laat de e maar weg) moest een buschauffeur mij zonodig inhalen om mij vervolgens de kant in te drukken omdat hij de afslag moest nemen. WTF !!!
Het enige wat ik mooi vond aan frankrijk is dat de wegen relatief vlak waren en de rugwind. Als een raket dat land weer uit!

Over de Rijn Duitsland weer in. Bijzonder wel. Een energiecentrale, vistrap en sluis of bakken water om de boten naar enkele meters hoger/lager te brengen.

Laatste 15 km een pas gehad. Het hoch schwarzwald strasse over.
Omdat het motortje het vermogen niet om kan zetten in snelheid omhoog, graaf het aandrijfrolletje zich in de band als een duitser op het strand van Burgh Haamstede... Als oplossing moet ik de motorlifter iets lichten zodat de weerstand minimaal is en gas blijven geven. Uiteraard fietsen.
Ja ja vrouwen die dit lezen.. Ik kan drie dingen tegelijk...

Maar... Ik ben wel over de 1000 meter gereden nu en met 8 graden bezweet naar beneden was dat best fris.

Nu in Kniebis, ook bij mensen thuis.

Een mooie dag aan kilometers.

Tripafst: 200.5 km
Rijtijd: 6:20
Gemidd snelheid: 31.68 km/u
Max snelh: 63.8 km/u

En vandaag 15 liter benz verreden bij 700 km!
Reken maar uit hoeveel het motortje verbruikt.

Totaal nu gereden, 718 km in 23 uur en 18 min.

En mn voorband is op, morgen vervangen.




[Linked Image from jandelaat.nl]