Op verzoek een 9 mm carburateur omgebouwd, omdat daar een vlinderklep wordt gebruikt en dat met de hand gemaakt moet worden om hem "beter" te maken zodat je gas kan geven kost dat "even" iets meer werk dan een tonnetje maken en daar dwars een gat in boren probleem is om de "vlinder" te verbinden met twee rondjes die in het carburateur huis draaien en die moeten perfect in lijk liggen met de "vlinder" ertussen afijn als ze vragen "wat heb je donderdag 25 maart gedaan" is het antwoord kort "gasgevertje " gemaakt
( en o ja als toegift dat rottige "leklucht" gat afgedicht")
Ben jij tevreden met het resultaat Joan. Ik kan alleen kopen en sommige kleine dingen bedenken, maar heb geen verstand van de meeste technische 'dingen'
Ben jij tevreden met het resultaat Joan. Ik kan alleen kopen en sommige kleine dingen bedenken, maar heb geen verstand van de meeste technische 'dingen'
tevreden ?? hangt van het gashandvat af wat erbij komt, deze moet zo traag mogelijk zijn want je hebt op de carburateur niet veel kabel lengte nodig om van gas dicht naar vol gas te komen ik gebruik graag vespa ( domino) handvaten met een schuifje dat aan de kabel trekt. overigens is dat met die 9 mm carburateur wel bij te "tunen" want daar zit een stalen kabel trommel op en hoe groter je die maakt hoe meer kabel je moet aanvoeren voor dezelfde hoekverdraaing
beste mannen. uiteraard heb ik weer een eigen manier bedacht zie foto. klep is gemaakt van bandstaal (uit de verpakking industrie) met gedraaide zittingen. de carb is vooraf vooraf verstevigd met jbweld en daarna opgeruimd(niet geboord) naar 11 mm , 9 is ook mogelijk natuurlijk wat je wilt. ook het spruitstuk is aangepast met name de inlaat, koperen bocht gebruikt uit de koelindustrie, een nadeel is wel dat de carb moer op de bocht moet worden gesoldeerd, liefst hardsoldeer. met vriendelijk groet ANdre
Dreke2, ik heb rvs u bochten gevonden met een binnen diameter van 10mm en een buiten diameter van 12mm. Deze worden gebruikt om bier in een glas te krijgen haha
de foto's van gashandvat: ja leuk voor enduro rijders die willen juist met bijna geen hoekverdraaiing aan het hand vat een 30 mm carburateur open houden die geven dus juist VEEL kabel als je maar iets aan het handvat draait EN de kwaliteit is inderdaad heel goed zodat je niet met het losse handvat in je hand en de motor met stuur en al de struiken in ziet gaan ( koop maar eens een TOMOS handvat bij de dealer daar trek je de hendel zo uit de houvast )
Ik gebruik ook de Domino’s maar dan het type voor oa Peugeot Buxy. Kostten destijds geen drol en zijn hele goede. Nu vind ik ze niet meer, alleen nog voor de dubbele prijs vergeleken met vroeger.
Beste mensen Zijn er ook nog ideeën om een OTO carb te bedienen met een draaigashandvat, voorlopig kom ik kabelslaglengte te kort om de klep 90 graden te kunnen laten draaien. Groet ANdre
OTO met kabel, jawel hoor zo ben ik met mijn racers begonnen want ik had in die tijd niet de beschikking over 3800 carburateurs. Ik maakte wel zelf een nieuwe gasgeeftrommel want ander kwam ik niet uit met gas geven of gas nemen en dan een zwevende binnenkabel dus geen buitenkabel ik gebruikte dan zundapp gashandvaten met een kabel uitloop waar ik dan draad in tapte voor het plaatsen van een metalen elleboogje om de kabel te geleiden. aan de gasgever een korte spaak en de flexibele binnenkabel met een voldoend sterke spiraalveer aan elkaar . Waarom die spiraalveer ? nou in het begin deed ik het zonder en met stuiteren op het circuit brak dan de binnenkabel want je hangt vol aan dat gashandvat vanwege stuiteren en als dat handvat dan niet in zijn eigen stand "vol open" stond rukte je aan de binnenkabel die dan knapte, met een veer ga je de veer oprekken als de carburateur al wel vol gas staat maar het hendel nog niet en allebij zo afstellen dat ze tegelijk "vol" gaan staan, niet te doen vanwege dat stuiterend motorblok
Ik heb zelf dit systeem gemaakt wat ik wilde gebruiken voor de Antex (nieuwe motor), maar door wat ik gezien had vond ik dat een mooiere oplossing. Nu ga ik dit gebruiken voor de step
Deze is besteld (nog wel iets goedkoper) en is onderweg naar mij. Ik zie dat deze mooi gekoppeld kan worden aan de bobine. De claxon heb ik toch niet nodig.
Oké kan Was een reactie op mijn laatste vraag om een systeem van handdraaigas op een OTO carb te knutselen vervolgens komen er goed bedoelde veranderingen van een 3800 carb binnen , vandaar mijn opmerking. Bij een OTO zit het gasmechanisme aan de zijde van de cilinder, Bij een 3800 zit het gasmechanisme aan de zijde van de stuurkolom en is meer ruimte Hopelijk heb je mijn reactie begrepen, of ik ben te onduidelijk in het omschrijven Groet ANdre
oke dus, mogelijk is dit duidelijker ik was van plan om een oto carb te voorzien van een bediening door een handdraaigas systeem. ik heb dus een pulley op de gasklep gedraaid en en bevestigd met een m4 inbus boutje en een ondersteuningen hoekje op de carb. de kleinste diameter van de pulley waar de kabel over zou moeten geleiden is 9 mm en dus te groot om de kabelslaglengte om te zetten naar een 90 graden verdraaiing van de gasklep. als ik de kleinste diameter van de pulley nog kleiner maakt kan de te stugge kabel de pulley niet meer volgen en krijg alsnog geen 90 graden verdraaiing .
Ok duidelijk van mijn kant, maar mijn reactie was al dat het mogelijk is en dat ik dat vroeger al op mijn OTO racers maakte omdat ik toen niet de beschikking had over 3800 carburateurs, ik maakte "gewoon" gebruik van een spaak aan de carburateur waar ik alleen een binnenkabel aan haakte, lees nog maar eens terug. Ik moet naar mijn museum om daar foto's van te maken en dat is even elders
Oké kan Was een reactie op mijn laatste vraag om een systeem van handdraaigas op een OTO carb te knutselen vervolgens komen er goed bedoelde veranderingen van een 3800 carb binnen , vandaar mijn opmerking. Groet ANdre
Deze reactie kwam omdat deze topic over het ombouwen van een 3800 gaat. Misschien wel makkelijk om een aparte topic te starten over de OTO carburateur en handgas? Helaas weet ik bij UBB niet hoe ik reacties uit een topic kan verplaatsen naar een nieuw topic, ik kan nog even kijken. We kunnen de naam van deze topic dan aanpassen met bv "systeem 3800"
wel even vast een foto van het handvat, dus alleen een binnenkabel gebruiken en geen buitenkabel dit kan omdat je alleen beweging hoeft over te brengen en geen echte kracht en de binnenkabel blijft ( net als de spaakbediening) in een rechte lijn lopen
Deze is besteld (nog wel iets goedkoper) en is onderweg naar mij. Ik zie dat deze mooi gekoppeld kan worden aan de bobine. De claxon heb ik toch niet nodig.
Helaas, out of stock sinds vandaag Ik heb maar meteen een andere besteld bij K-parts.nl. Waar zal die K voor staan?