Nu kan de hoek op de carburateur gemonteerd worden. Gebruik daarna de originele bout om de kabelpoelie te monteren. Monteer de veer zoals op de foto. De sterkte van de veer is een beetje zoekwerk. Mocht hij te zwak zijn dan kun je een paar windingen minder proberen. Zoek het evenwicht tussen lichte bediening, maar wel zekerheid van automatisch terugveren.
Kabelaansluiting: op de foto zie je een nippel die er tussen is gezet. Dit is om het zaakje hufterproof te maken. Bij normaal gebruik is het niet nodig, maar als je echt wil verkracht je je gasschuif als je met geweld doordraait bij volgas. Deze nippel dient als aanslag bij volgas.
Zo!! klaar. Nog even een testritje. Lekker comfortabel èn veilig! Succes
Ik ga dit ook aanpassen , anders, maar wel met behulp van jouw foto's en info.
ik bouw ze ook om, de constructie blijft dan "normaal " , maar door een kort stukje spaak te gebruiken werkt het ineens andersom, gas geven dus in plaats van nemen. je hebt wel een ander handvat aan het stuur nodig . en als ik dan toch bezig ben gaan ook de solex remhandels ervan af en vervang die door Saccon hendels, goed en goedkoop ( ervaring ook nu weer met de mini bikes) kun je ook nog eens vallen en er eentje breken, eenvoudig te vervangen
Ik beschik al over een gashendel die heb ik van een scooter gesloopt :-). De remmen worden vervangen door hydraulische remmen.zal niet meevallen om daar plek voor te vinden []
Ik ga dit ook aanpassen , anders, maar wel met behulp van jouw foto's en info.
ik bouw ze ook om, de constructie blijft dan "normaal " , maar door een kort stukje spaak te gebruiken werkt het ineens andersom, gas geven dus in plaats van nemen. je hebt wel een ander handvat aan het stuur nodig . en als ik dan toch bezig ben gaan ook de solex remhandels ervan af en vervang die door Saccon hendels, goed en goedkoop ( ervaring ook nu weer met de mini bikes) kun je ook nog eens vallen en er eentje breken, eenvoudig te vervangen
Ja ook bij mij zijn de hendels vervangen door Saccon. Prima hendels voor weinig
ellende is de sturen van solex, die zijn te dik voor plug en play. daar waar de handvatten zitten zijn ze ca 23,5 mm buitenwerks en alle hendels "normaal" zijn ontworpen voor de standaard stuurmaat van 22. ...... voor "race" sturen, die passen in een 3800 en andere franse fietsen ( pen 21) heb ik wel een oplossing, die gebruik ik om toerfietsen om te toveren tot iets wat comfortabeler zit, meer rechtop en met je handen iets verder van je af zonder direct naar lage vlakke rechte BMX sturen te gaan .....zal eens met Barry overleggen of hij ook "race sturen" in zijn assortiment wil opnemen
Duidelijk echter niet voor mensen met 1.5 linker hand. Optie kan natuurlijk zijn een ruil systeem.. oude goede remhendels inleveren en retour een compleet stuur incl gashendel, remmen ed
Duidelijk echter niet voor mensen met 1.5 linker hand. Optie kan natuurlijk zijn een ruil systeem.. oude goede remhendels inleveren en retour een compleet stuur incl gashendel, remmen ed
Ik denk dat Macronnie deze quote bedoelt, waar hij zich bij aansluit. De mogelijkheid is er inderdaad, dat zou via pm bekeken kunnen worden 😉
over de stuurmaten die John noemde ik krijg deze foto's opgestuurd en daar wordt 22 mm gemeten voor de pen en 23.5 voor het stuur https://imgur.com/a/59y24MJ