Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#133446 06/07/19 10:48 PM
Joined: Apr 2019
Posts: 11
D
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
D
Joined: Apr 2019
Posts: 11
hallo,

Ondertussen ben ik ten einde raad gekomen aan men 3800. Even de situatie schetsen.
Het tijdstip verloopt steeds. Na het afstellen van het tijdstip ga ik een rondje rijden. Alles verloopt prima tot na 30 tal minuten. De snelheid zakt af van 28 naar 24 km/h en bij vertrek hoef ik meer zelf te trappen. Als ik thuis met de strobo een controle doe staat het tijdstip een 2 tot 3 tal cm voorbij het merkteken. Ik zet ze opnieuw juist en wederom verloopt ze. Ik heb de nok op het vliegwiel gecontroleerd en deze is glad. Als proef wou ik de motor meer voorontsteking geven, rondje rijen en checken. Echter als ik het tijdstip wil vervroegen heb ik geen vonk meer. Toch gaan de puntjes open en dicht. Ikzelf heb volgende onderdelen nieuw gekocht en gemonteerd: Bougie, bougiekabel, bobijn ontsteking en bobijn verlichting, contactpunten, condensator. Ondertussen heb ik een 100 tal km gereden maar dat afstellen na elke rit zou niet mogen. Iemand hier raad voor?

Hetgeen mij ook opviel is dat de gasklep, niet de choke, redelijk nat is van het zweten. Is dit normaal of dien ik deze ook te vervangen?


Een domme vraag bestaat niet
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Probleem zijn de imitatie contactpunten die zijn slecht en slijten erg snel, ook de veerdruk is veel te hoog, , zorg dat je ergens een origineel setje vind en de kans is groot dat het probleem is opgelost, misschien heb je de originele nog??


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Dat het systeem niet meer vonkt als je het tijdstip te vroeg afstelt is normaal. Een paar mm gaat wel.
Controle strobo: is je tijdstip wel constant, of gaat het nogal op en neer? Ik heb wel meegemaakt dat de spoelenplaat los zat, dat geeft ook een vreemd beeld met de strobo.

Verder wat Roelof zegt. Bij Bobby krijg je nog NOS puntjes.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Apr 2019
Posts: 11
D
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
D
Joined: Apr 2019
Posts: 11
Originally Posted by John Meisters
Dat het systeem niet meer vonkt als je het tijdstip te vroeg afstelt is normaal. Een paar mm gaat wel.
Controle strobo: is je tijdstip wel constant, of gaat het nogal op en neer? Ik heb wel meegemaakt dat de spoelenplaat los zat, dat geeft ook een vreemd beeld met de strobo.

Verder wat Roelof zegt. Bij Bobby krijg je nog NOS puntjes.


Het tijdstip wil wel al eens op en neer gaan. Ik heb puntjes gekocht bij Marcel en ook bij Ad. Deze van Ad heb ik het nokje moeten inkorten omdat ze niet sloten.


Een domme vraag bestaat niet
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Als het tijdstip op en neer gaat is er iets aan de hand. Vaak condensator, maar in jouw geval zou ik de spoelenplaat eens nazien. Ook daar kan het lager los van zitten. Dan krijg je zo’n schommelingen wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Apr 2019
Posts: 11
D
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
D
Joined: Apr 2019
Posts: 11
Vandaag alles gecontroleerd ivm spelingen. Wat mij wel opviel was dat er tussen de puntjes een lichtshow bezig was als hij draait. Condensator vervangen en de vonkjes waren weg, ontsteking staat stabiel. morgen opnieuw een ritje maken en controleren.


Een domme vraag bestaat niet
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Originally Posted by Didier_DK
Vandaag alles gecontroleerd ivm spelingen. Wat mij wel opviel was dat er tussen de puntjes een lichtshow bezig was als hij draait. Condensator vervangen en de vonkjes waren weg, ontsteking staat stabiel. morgen opnieuw een ritje maken en controleren.


Wat voor condensator zat er in? Was ook vrij nieuw toch? Condensator is vaak de bron van veel ellende.
(Kan ik over meepraten frown )


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Apr 2019
Posts: 11
D
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
D
Joined: Apr 2019
Posts: 11
Originally Posted by John Meisters
Originally Posted by Didier_DK
Vandaag alles gecontroleerd ivm spelingen. Wat mij wel opviel was dat er tussen de puntjes een lichtshow bezig was als hij draait. Condensator vervangen en de vonkjes waren weg, ontsteking staat stabiel. morgen opnieuw een ritje maken en controleren.


Wat voor condensator zat er in? Was ook vrij nieuw toch? Condensator is vaak de bron van veel ellende.
(Kan ik over meepraten frown )


deze heb ik nieuw besteld bij van de ven, enkele maanden geleden.

Attached Images
condensator.jpg (31 KB, 145 downloads)

Een domme vraag bestaat niet
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Ja, heb ik ook wisselende ervaringen mee.
Kan goed gaan kan fout gaan frown


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by John Meisters
Ja, heb ik ook wisselende ervaringen mee.
Kan goed gaan kan fout gaan frown
Idem zie dit bericht

Last edited by Joan; 15/07/19 01:43 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 14 guests, and 6 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.035s Queries: 37 (0.013s) Memory: 1.0082 MB (Peak: 1.1909 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-28 17:58:14 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS