Solex forum
Posted By: Jan type plaatje - 01/10/08 08:47 PM
Ha die Roelof,

jij sleutelt toch ook voor andere????? dan is het misschien wel leuk je eigen type plaatje op de vliegwielkap te plakken.
Vroeger deden de solex reparateurs dat toch ook????

Zie voorbeeld.

Het gele moet je dan als messing zien



Attached picture 2366-typeplaatje.jpg
Posted By: Jan Re: type plaatje - 01/10/08 09:00 PM
Nu had ik van Ad, forum lid "trommel" een heeeel mooi oud type plaatje mogen lenen, en inmiddels een mooi kopie kunnen maken, maar hierbij het origineel. Let op het telefoon nummer, leuk hé.

Peter vennix die verzameld ook van die leuke oude plaatjes en heeft belooft een keer aan te komen, om nog wat van die dingen te scannen, word dus vervolgt

Attached picture 2367-type-plaatje.jpg
Posted By: Roelof Re: type plaatje - 01/10/08 09:34 PM
Héé dat is prachtig, ik heb nog ergens van die stikkertjes van een oude fietsenmaker liggen, daar lijken ze presies op, doe er maar 100 grin grapje.
Posted By: Joan Re: type plaatje - 02/10/08 05:26 AM
Orgineel bericht geplaatst door: ome_Jan
Ha die Roelof,

jij sleutelt toch ook voor andere????? dan is het misschien wel leuk je eigen type plaatje op de vliegwielkap te plakken.
Vroeger deden de solex reparateurs dat toch ook????

Zie voorbeeld.

Het gele moet je dan als messing zien



"SoleX Dokter" ?
Posted By: Anonymous Re: type plaatje - 14/10/08 06:21 PM
Ik heb nog gaatjes op de kap van mijn vliegwiel zitten.Zonde dat het plaatje weg is.Misschien een Solexforum plaatje laten maken.
Posted By: Jan Re: type plaatje - 14/10/08 08:15 PM
Is goed, maak maar een voorbeeld, ik zal ze wel drukken.

Maar ik heel trots van die zadelplaatjes gemaakt, blijkt er toch veel verschil te zitten in de afmetingen.
(Steek van de pennetjes) dus als er mensen zijn die en andere maat nodig hebben dan even doorgeven.
Afgelopen zaterdag hebben we er een bij Ad (trommel) op zijn zadel gezet, was weer een andere maat.

Attached picture 2416-solexad.jpg
Posted By: Roelof Re: type plaatje - 14/10/08 08:34 PM
Op mijn Peperbus van 1953 zit een plaatje met de afmeting 60x15mm en de klink gaatjes hart op hart 44mm, misschien heb je er wat aan Jan.
Posted By: Jan Re: type plaatje - 14/10/08 09:00 PM
Altijd Roelof, THANKS!!!
© Solex Forum