Dat heb je mooi opgelost, nu wel spelingsvrij houden.
Die 1 inch Roelof, is dat met 24 gangen?
11 of 12 gangen...kan dat?
11 of 12 gangen...kan dat?
Zou erg grof zijn, over 1 inch (25,4) m6 boutje met een spoet van 1 mm, valt er net niet goed in, dus dacht ik aan die 24 gangen.
Wist even niet wat je bedoelde, is idd 24 gangen.
Zoho, weer vakwerk zo te zien. Geeft weer ideeën zo te zien.
Nettjes hoor.
Wist even niet wat je bedoelde, is idd 24 gangen.
Dat is het zelfde als van een normale fiets, dus kun je ook een oude voorvork nemen en de gehele pijp overzetten, of een gedeelte wat wij ook wel eens doen op ons werk als de draad stuk is, want niet iedereen heeft de beschikking over een draaibank.
Maar wel mooi gedaan met dat hartsolderen.
idd er zijn meerdere wegen die naar Rome lijden, de hele buis vervangen zal niet zo makkelijk gaan, het kroonstuk zit volledig vast gelast op de buis, een stuk van de buis vervangen moet je ook kunnen lassen natuurlijk, hardsolderen zoals ik gedaan heb kan ook met een goede hobbybrander al gaat het met gas en zuurstof makkelijker, draaibank is niet echt nodig met een beetje vaste hand en geduld kan je ook het overtollig hardsoldeer weg slijpen.
Genoeg mogelijkheden dus om dit probleem op te lossen en het kroonstuk niet weggegooit hoeft te worden.
Wil je evt wat Willem 61 voorstelde een gedeelte van een oude vork aanlassen let dan wel op hoe diep je stuur in de vork gaat het is moeilijk om binnenin je las weg te slijpen dus nieuwe oude stuk lang genoeg maken vr gr Hans Welp
Klopt Hans, plus de buis is in het gedeelte waar de stuurpen in zit uitgekotterd naar de dikte van de stuurpen, het gedeelte in het kroonstuk is de wanddikte dikker, even goed kijken en meten dus.
Goeie tip Willem
Soms breken ze ook onderaan af ,dan heb je pech, vraag maar aan Lei.
idd ik kom regelmatig solexen tegen waar de zeskant moer met de hand aangedraaid kan worden, kan je er op wachten tot de boel ruim gaat worden.
In de BERINI Eitje tijd werdt op elke fiets hoe oud ook een motortje gezet het kroonstuk (dit is waar de balhoofd buis en de vorkpoten bij elkaar komen)was soms niet sterk genoeg en brak dan af met als gevolg dat het motortje met voorwiel en spatbord alleen verder ging.Wij moesten toen dat kroonstuk versterken met een buis die je er van onderen in sloeg veiligheid voor alles daarom was de Solex eigenlijk het eerst complete rijwiel met hulpmotor vr gr Hans Welp
Dat hebben ze dan bij Solex goed begrepen Hans, er zit ook een buis ter versteviging binnen in de balhoofdbuis.
Dat carter heeft een mooie kleuren dat is geen solexkleur (ALweer volgens mij) .
Zie ik daar een CNC carter.
Wat ga je daar mee doen?
Die komt tzt op mijn oto met alles er op en er aan.
Kijk dat had ik wel verwacht.
Het mooiste zou zijn dat er ook een menbraam op komt.
En een Motormanagement, injectie, turbo enzv.
Maar dan mag je het geen Solex meer noemen denk ik.
Wel apart .....
Dat gaat me een beetje te ver Alfons, blijft een beetje het zelfde als waar ik nu mee rij, een volle krukas zou nog wel mooi zijn.
En een Motormanagement, injectie, turbo enzv.
Maar dan mag je het geen Solex meer noemen denk ik.
Wel apart .....
Hoe zou je hem dan noemen?
Dan rijden er in Boxtel geen solexen rond.
MMhhhaaa, Turbo Solex.
Nee hoor.
Als ik het dan goed begrijp Roelof, wil je gewoon goede trekkracht hebben.
Tja wie wil dat niet.
Jep...heb ik nu ook en bevalt heeeeel goed, en zo'n CNC carter heeft ook wel wat.
Trouwens volgens mij rijden wij met de zelfde configuratie rond, cilinder iets...carburateur....tomos koppeling.
Met carburateur, bedoel je 'gas om' toch?
Ja, rijdt prima zo.
En een Motormanagement, injectie, turbo enzv.
Maar dan mag je het geen Solex meer noemen denk ik.
Wel apart .....
Hoe zou je hem dan noemen?
Rol-ex, loopt als een uurwerkje en de prijs is er ook na.
Met carburateur, bedoel je 'gas om' toch?
Ja, rijdt prima zo.
Alleen gas omgedraaid? probeer eens een 7.5mm boortje bovenin te steken, kijken of die er in past.
Met gas om bedoel ik dat ik gas geef als ik dat gashendeltje indruk (omlaag).
Nee, geen 7,5 ,gewoon standard.
Ik hoef niet hard te gaan.
Jazeker dat bedoel ik ook, een carb. van JdL
Nee nee, zelf gemaakt.
Wel had ik het idee van hem gekregen.
Hier nog een fototje ervan.
Een iets slapper veertje gebruikt. Gewoon soepeler.
Heel mooi en met stationair afstelling.
Die komt tzt op mijn oto met alles er op en er aan.
Weet je dat zeker ?
Met ALLES er op en er aan ?
Hoe bedoel u?
Nee nee, zelf gemaakt.
Wel had ik het idee van hem gekregen.
omgekeerde gas systemen bestaan er al meer van en zijn er in diverse varianten.