Solex forum
Posted By: Ratlook Welke Brandstof?? - 07/03/21 08:32 AM
---
Ik weet dat er een aparte topic is over brandstof, maar dat gaat alleen over Aspen

en ik kan daar geen nieuwe topic aanmaken met vragen confused

Dus daarom hier maar even..

Mijn pas gekochte Solex heb ik nog niet binnen, maar ik lees links en rechts erg veel van mensen die

zelf hun brandstof mengen en velen hebben weer een ander mengsel en idee, zodat het voor nieuwkomers

niet meer te volgen is [ vind ik ]

Ik kom bij zoektochten op google verschillende merken tegen met tweetakt benzines, waaronder bijvoorbeeld

ook van het bekende merk KROON.

Ook zijn er erg veel prijsverschillen te zien tussen de vele merken.

Even voor de duidelijkheid...ik ga zelf niet rijden, dus heb alleen benzine nodig voor "spelen" en sleutelen etc etc.

dus zelf mengen ga ik zeker niet doen.

Ik ben benieuwd naar jullie tips en reacties smile

---
Posted By: Antoine Re: Welke Brandstof?? - 07/03/21 09:15 AM
Omdat we bezig zijn met het opschonen van het forum staan er momenteel maar 2 topics in dit gedeelte. Wanneer je verder zoekt zijn er topics genoeg over benzine en toevoegingen. Door wat problemen ben ik niet in de mogelijkheid om tijdelijk verder te gaan met de nieuwe indeling.

Wat betreft je vraag... 100 mensen en 100 meningen. Veel mensen zweren bij 98 samen met castrol met de verhouding 1:35.

Aangezien je de Solex weinig km zal gaan geven zal ik zeker niet kiezen voor 95 en toch voor Aspen gaan.
Voor de prijs hoef je het ook niet te laten Voor de prijs van 5 liter benzine en 1 liter olie heb je ook 5 liter Aspen.
© Solex Forum