Solex forum
Posted By: PruttelPot Eerste rit Oto - 26/03/22 08:56 PM
Vandaag na wat sleutelwerk (grote schoonmaak, nieuw benzine pompje, nieuwe bougie...etc) eerste proefrit gemaakt. Starten geen probleem choke op links.....loopt mooi, als ik de choke hendel naar boven wil plaatsen (verticale stand) dan "ploft" hij af en toe en houdt hij in.

Enig idee? Kan het de bougie zijn? Heb er niets aan gedaan, zo uit de doos gemonteerd.

Groet,

Erik
Posted By: Joan Re: Eerste rit Oto - 26/03/22 09:12 PM
zie mijn andere verhaal. dit lijkt erg dus op de suggestie daar over verrotte pomp ( of iets anders in je brandstof systeem) zoals je hierboven schrijft "nieuwe benzine pompje" maar hangt er helemaal vanaf waar hij vandaan komt en ook hoe het "randgebeuren" eromheen is gemonteerd ( membraan, achterplaat, nippels, leidingen, zeefjes > tank, carburateur< )
Posted By: PruttelPot Re: Eerste rit Oto - 26/03/22 09:16 PM
Nieuwe pomp online besteld inclusief nieuwe grondplaat en nieuw membraam, incl aspen (1:35). Kan een nieuwe pomp dan verrot zijn?
Posted By: Joan Re: Eerste rit Oto - 27/03/22 03:53 PM
heb je voordat je hem gemonteerd hebt wel getest ? zuigen(1)/ blazen(2) aan uitlaatkant en blazen(1)/zuigen(2) aan inlaatkant "1" moet lukken "2" moet niet lukken
Posted By: PruttelPot Re: Eerste rit Oto - 27/03/22 08:32 PM
Joan,

Jazeker, uitvoerig getest, werkte perfect. Ik ga deze week de condensator maar vervangen.......

Erik
Posted By: ovee Re: Eerste rit Oto - 28/03/22 11:07 AM
Maar het is toch geen wet van meden en perzen dat de "chokehendel" per definitie vertikaal moet staan. Als hij naar links staat, en hij loopt dan goed, dan is dat toch geen probleem?
Posted By: PruttelPot Re: Eerste rit Oto - 28/03/22 05:06 PM
Tja, als je het zo bekijkt......
Posted By: Joan Re: Eerste rit Oto - 28/03/22 05:07 PM
inderdaad. ook goed. Maar ik houdt ervan om gezien verschillende omstandigheden de hevel zowel iets naar links als iets naar rechts te kunnen zetten, dat gaat het beste als hij redelijkerwijs zo is afgesteld ( qua sproeier) dat hij ongeveer in het midden staat. er zijn "doerakken" die steeds zelf hun hendel verstellen en die stel ik zo af dat de hendel het beste op helemaal rechts staat dan ziet de "doerak" meestal geen kans om dat zelf te verstellen
© Solex Forum