Solex forum
Posted By: dreke2 JDL pompje - 19/06/21 08:34 AM
Beste mensen
Zijn er ervaringen met het JDL brandstofpompje, goede of slechte, ben ik zeer benieuwd naar!
Groet
ANdre
Posted By: Antoine Re: JDL pompje - 19/06/21 08:37 AM
Waarschijnlijk kan Jan daar het beste antwoord op geven. Ik heb toevallig vorige week contact gehad met Ad over de pompjes die hij ooit had gemaakt. De reden dat deze niet meer verkrijgbaar is, zijn de problemen met de ontwikkeling daarvan.
Posted By: Antoine Re: JDL pompje - 19/06/21 10:38 AM
Ik heb nog een aantal foto's gevonden van het pompje van Ad

Attached picture 10921.jpg
Attached picture 10276.jpg
Attached picture 10277.jpg
Posted By: Antoine Re: JDL pompje - 19/06/21 10:41 AM
Deel 2

Attached picture 10278.jpg
Attached picture 102715.jpg
Posted By: Joan Re: JDL pompje - 20/06/21 06:57 AM
ze waren best goed, je moest iets met de grote van de gaatjes in het huis doen en bij de eerste versie hadden ze last dat de tussenliggende membraan gestanst waren van folie "op de rol" en dat materiaal was dus niet perfect plat meer, wat weer invloed had op de veerkracht van de aangebrachte lipjes die voor de afdichting zorgen. heb er een paar doen het goed ( na aanpassing) Tevens deed ik iets aan de achterkant, weet niet meer precies wat, want het CNC program heeft het gaspulsgaatje in het midden zitten en het solex blok niet
Posted By: Alfons_Amuse Re: JDL pompje - 23/06/21 08:03 PM
Das een heel bekend blokje. laugh laugh
Posted By: Antoine Re: JDL pompje - 24/06/21 05:19 AM
De foto's komen van het forum dus zal zeker een bekend blokje zijn. Maar dit was van voor mij tijd :-)
Posted By: dreke2 Re: JDL pompje - 24/06/21 09:32 AM
Oké mensen, dank je voor de reacties
Ik had het gevoel dat het pompje minder opbracht, na veel gezoek bleek er een stukje remkabel in de aanzuigleiding te zitten wat niet te zien was, na veel duwen kwam er een stukje bloot en kon ik het verwijderen,
Opbrengst is nu beduidend meer en waarschijnlijk voldoende, was voorheen te weinig.
Groet
ANdre
Posted By: Antoine Re: JDL pompje - 24/06/21 09:33 AM
Dit werd wel eens gedaan met een reden dacht ik, maar wat de reden was???
Posted By: John Meisters Re: JDL pompje - 24/06/21 11:32 AM
Soms is de opbrengst teveel en dan komt de brandstof boven uit het filter. Met een stukje binnenkabel kun je dat verminderen.

Zo’n cnc pompje heb ik hier ook nog ergens liggen. Leuk hebbeding maar eigenlijk geven de gewone pompjes maar weinig problemen en de prijs was destijds aan de hoge kant, ik meen € 40,-
Daarom doen we het met de gewone pompjes.
© Solex Forum