Solex forum
Posted By: Koosolex Kunststof gashendel loopt stroef - 07/04/21 08:35 PM
Het kunststof gasgever setje van mijn Oto ('66) was kapot. Daarom heb ik een nieuw setje gekocht en gemonteerd. Maar de rechter gasgever loopt stroef. Op de bevestiginsschroef zit een messing afstandsbusje die valt in een gleufje van de gasgever. Maar de gasgever glijdt niet lekker soepel over dit afstandsbusje waardoor de hendel niet lekker terugveert in de stand 'volgas'. Is dit nieuwigheid of hebben jullie een trukje om dit op te lossen?

P.S. ik snap dat het linker hendeltje door een frictieplaatje juist stroef moet lopen om de gashendel vast te kunnen zetten. Daar gaat het dus niet over.
Posted By: Joan Re: Kunststof gashendel loopt stroef - 07/04/21 08:44 PM
maatvoering van nieuw nagemaakte onderdelen is niet altijd correct ik gok zo dat gleuf en diameter busje elkaar niet goed verstaan dus of diameter busje kleiner maken of kijken of de gleuf ergens een randje heeft dat omhoog staat zoals zoveel randjes die oa overblijven omdat de twee helften van de spuitgietmal niet goed tegenover elkaar stonden tijdens het spuitgieten
Posted By: Koosolex Re: Kunststof gashendel loopt stroef - 07/04/21 08:51 PM
Hoi Joan, lekker snel antwoord!. Het busje is zo klein dat ik daar niets aan kan veranderen. Maar met een zoet vijltje het gleufje opruimen gaat vast wel lukken. Dank!
© Solex Forum