Solex forum
Posted By: Joan 24 uurs (2015) blok controle - 21/04/16 06:15 AM
na enige tijd is het 24 uurs blok van de 2015 race weer terug op zijn honk. tijdens de race ernstig vermogenverlies, alle zuigerveren kompleet versleten ( stof) na reparatie is er wel mee doorgereden.

blok nu ter controle opengehaald: cylinderwand ook ernstig versleten, spoelpatroon wel goed.
een grote serie fotos gemaakt van alle onderdelen, hier de eerste paar

Attached picture 24-uurs-blok.jpg
Attached picture 24-uurs-cylinder.jpg
Attached picture 24-uurs-spoelpatroon.jpg
Attached picture 24-uurs-spoelpatroon-zuiger.jpg
Posted By: John Meisters Re: 24 uurs (2015) blok controle - 21/04/16 02:57 PM
Poeh dat ziet er heftig uit. Bij wisselen van de zuigerveren was de cilinder nog niet zo uitgesleten als dit.
Eens kijken of ik er toen foto's van heb gemaakt, meen van wel.
Wij reden met Aspen 102, met Castrol Power RS gemixed, 1:30.
Posted By: FFAnders Re: 24 uurs (2015) blok controle - 21/04/16 08:13 PM
Ik vind die onderste slijtrand wel bijzonder, waar komt dat door ??
Te laag voor de onderkant zuiger en ook te laag voor de onderste zuigerveer.

Posted By: Alfons_Amuse Re: 24 uurs (2015) blok controle - 21/04/16 08:46 PM
De cilinder een beetje hoger gemonteerd misschien?
Posted By: Roelof Re: 24 uurs (2015) blok controle - 21/04/16 08:54 PM
Kantelende zuiger.
De JRT,s hebben nieuw al een te grote zuigerspeling en als je dan ook nog zonder luchtfilter rijd word het alleen maar een nog groter probleem, moet op het laatst wel aardig gerammeld hebben.
Posted By: John Meisters Re: 24 uurs (2015) blok controle - 21/04/16 10:12 PM
De nieuwe zuigerveren gaven wel verbetering maar het was niet zoals in het begin. Het rammelde zeker, maar dat kwam vooral door het circuit zelf. Man wat een beproeving was dat, slopend voor mens en machine! cry
Posted By: FFAnders Re: 24 uurs (2015) blok controle - 21/04/16 10:40 PM
Origineel bericht van: john meisters
De nieuwe zuigerveren gaven wel verbetering maar het was niet zoals in het begin. Het rammelde zeker, maar dat kwam vooral door het circuit zelf. Man wat een beproeving was dat, slopend voor mens en machine! cry

Dat laatste klopt wel John maar dat kan ik niet terug zien in de cilinder .
Of is die onderste ril de afsprong van het podium mat daaropvolgend het "Wasbord" (heel veel rillen in het pad) ?? wink
Overigens is dat wasbord een goede schokbrekertest, staat niets over in het reglement , ik zal het nog eens nalezen.
Posted By: Joan Re: 24 uurs (2015) blok controle - 22/04/16 05:31 AM
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
De cilinder een beetje hoger gemonteerd misschien?

Klopt
© Solex Forum