solex race is van start team 111 van stoolex ligt momenteel aan de leiding team 112 en 113 zijn rustig vertrokken en proberen een constante race op tebouwen tot zover eerste verslag
Net bij pitstop geweest van team 21. Snel team. Toch het idee dat 112 sneller gaat, momenteel gaan 111 112 en 113 als een speer. Helaas komt de tussenstand pas weer om 20.00 uur.
Nu op kop 51 vuurwiel drive. 112 7e en 113 8e. 111 is 10e en 110 is 3e. 110 valt mij ook op als zeer snelle rakker. Maar 111 112 en 113 gaan als de brandweer
Morgenochtend om een uur of 8 vertrekken we hier vanuit Eintjesant om ook naar de race's te komen kijken ( dit ben ik al zo'n drie jaar vanplan, maar elke keer is iedereen op vakantie !
Zojuist is Rob over de kop gegaan van het podium. Met een salto waar ze in Londen jaloers op worden. Verder geen schade aan rijder en Solex. 04.20 uur.
hulde aan de gene die de blokken van 110 tot 113 heeft gemaakt ze zijn zeer stil en lopen perfect 41-42km per uur. heb gister vanaf 17:00 tot 22:00 lang het parcour gestaan als baan commissaris en heb met de gene gepraat die lazeren. ze lopen echt perfect. maar daar en tegen ze hebben er al gehad die met 55 km zijn gevat dus sommigen leren het niet. en je kunt presies horen welke te hard lopen wand ze laten hun gas los als ze denken dat ze gelazerd gaan worden.
nee worden meteen 5 rondes terug gezet 1 rondje is ongeveer voor de hele snelle mannen die wel max 42 rijden 5min en 50 sec dus ja ze krijgen 30 min tijdstraf en dan ben je voor een top 10 klassering uit de race hoe hard je ook je best doet.
en als ze je 1 maal hebben gepakt word je de hele race continu in de gaten gehouden. en bij de volgende snelheid overtreding is het 10 rondjes en daarna pas diskwalificatie
hulde aan de gene die de blokken van 110 tot 113 heeft gemaakt ze zijn zeer stil en lopen perfect 41-42km per uur. heb gister vanaf 17:00 tot 22:00 lang het parcour gestaan als baan commissaris en heb met de gene gepraat die lazeren. ze lopen echt perfect. maar daar en tegen ze hebben er al gehad die met 55 km zijn gevat dus sommigen leren het niet. en je kunt presies horen welke te hard lopen wand ze laten hun gas los als ze denken dat ze gelazerd gaan worden.
110 en 111 komen bij mij vandaan en 112 en 113 bij Jan de Laat
De felicitaties van mij, voor de beide teams. Jullie zijn echte doktoren (Jan en Joan). Zo te horen hele goede Solexen die het gewoon volbrengen. Ook de berijders gefeliciteerd, want je moet het toch ook maar effe doen.
ZO... net terug van Heeswijk-Dinther, en het begint hier te regenen
Wat een super evenement,super teams, groot feest in de tent, goed eten en drinken, enfin noem maar op, dit was af!
Helaas kon ik heel moeilijk op internet, waarschijnlijk hierdoor de batterij zeer snel leeg, dus moeilijk om standen hier op de site door te geven.
Dat kan een verbeterpunt zijn voor volgend jaar: Wifi rondom de feesttent, en een electronisch infobord zou ook hendig zijn, dan ben je meer op de hoogte en zijn de mensen meer betrokken bij wat er zich op de baan afspeelt.
Kei bedankt jongens!!!!!!!!!!!!!!! Wat een weekeind, We hebben gewoon "allebij" gewonnen, een paar seconden op 24 uur, wat is dat nou.
Maar je kan je wel voorstellen dat wij/het publiek op de banken stonden, SPANNEND!!!
En Aussie heeft gelijk, Christ, team 111 heeft een erg mooie race solex gebouwd. Ik persoonlijk wil het graag zo maken dat het zo veel mogelijk op een originelen lijkt, maar wel slim verstevigt.
Ook complimenten voor JOAN!!! heeft een erg goed blokje gemaakt. gelukkig was hij er zelf ook zoals veel forum leden.
Ad van Heerbeek stond naast ons met onderdelen voor de rijders, maar ook hielp Ad met "sleutelelen". Dan heb je toch soms dat je denk...... Hé Ad!!! Hij loopt niet meer, we hebben er vast maar wat onderdelen af gehaald zodat je kan zien wat het is.
Heren winnaars en monteurs en ontwikkelaars van deze super solexen proficiat met jullie resultaat.
Ook de uitrijders van de race's niet tevergeten die verdienen ook een pluim hoor, nu heb ik het met eigen ogen gezien dat het een uitputtings strijd is, maargoed wel heel leuk.
Heren winnaars en monteurs en ontwikkelaars van deze super solexen proficiat met jullie resultaat.
Ook de uitrijders van de race's niet tevergeten die verdienen ook een pluim hoor, nu heb ik het met eigen ogen gezien dat het een uitputtings strijd is, maargoed wel heel leuk.
We moeten volgend jaar wel een vliegende reporter hebben die gelijk verslag plus foto's kan doorgeven.
Iemand met een smartphone moet dat wel kunnen lijkt mij. Ik heb zelf niet zo'n ding, maar ik zie collega's van mij wel eens werken met zo'n smartphone. Die maken een foto en zenden die meteen door.
kan normaal ook wel Peter, maar bereik daar was/is slecht. Bellen ging nog wel, maar internet kan je vergeten
OK, dat wel Maar alles is te leren. Op internet kan ik de meeste dingen wel gevonden krijgen. Op mijn werk geven ze trainingen in Social Media en tegen de tijd dat ik aan de smartphone ga, kan ik op het werk daar ook een cursus in krijgen.
Voorlopig hoef ik nog niet zo'n apparaat.
Ik ook niet, al zit ik al wel stiekum naar die nokia 808 te kijken, die heeft een camera.....poeh hé.
Voor mij zijn filmen/foto's leuk, en als het kan ook even bellen. Voor de rest nog geen interesse
Klopt Ronald, wel dat we eerste waren, maar of dat we de laatste ronde's niet te hard hebben gereden, (control met laser) dat moest nog even nagekeken worden.
Jan van Harte, ook Joan proficiat, knap werk om die dingen 24 uur te laten lopen onder deze belasting.
Ze gaan weer helemaal uit elkaar om te kijken of er nog zwakke punten in zitten. Een verbetervoorstel voor volgend jaar ligt al weer op de tekentafel . heb het hele circuit rondgelopen voor zover dat mogelijk was ( met omlopen erbij wel een stuk of 20 km achter de kiezen) en genoteerd op welke omstandigheden er beter getunede kan worden. Dat fietspad met betonnen paaltjes is echter eem tijd killer als je daar niet als eerste invliegt en per ongeluk achter een achterblijver komt te hangen die stuk valt ben je minuten kwijt. electronisch begrenzen op 40 is oa 1 van de opties want 110 had toch 5 strafronden aan zijn broek terwijl er toch via twee tellers apart de snelheid goed in de gaten gehouden kon worden.
Heren winnaars en monteurs en ontwikkelaars van deze super solexen proficiat met jullie resultaat.
Ook de uitrijders van de race's niet tevergeten die verdienen ook een pluim hoor, nu heb ik het met eigen ogen gezien dat het een uitputtings strijd is, maargoed wel heel leuk.
Groetjes Carl
leuk dat je er was Carl
Volgend jaar weer Jan, ik wil dit niet meer missen
Ten aller eerste wil ik onze joan nogmaals bedanken voor het klaarmaaken van onze blokjes 110 en 111 !!!!!!! SUPER
Ten tweede team 112 met hun overwining !!!!!! SUPER.
Ten derde alle sponsers - suporters - vrienden en bekende zonder deze was dit allemaal niet mogelijk geweest!!!!!! SUPER
En dan wedstrijd daar kan ik kort over zijn ik heb zoiets nog nooit gezien zoveel uren in de zelfde ronden gevochten waar de nummer 1- 2 en 3 110 111 112 alleen de peg voor team 110 dat kreeg smorgens rond 8.00 uur te horen dat ze 5 rondes terug waren gezet 42,8 km dus verder met 111 en 112 tegen elkaar ik heb alle 6 de race hier in heeswijk nog niet zulke race gezien waar bij de laatste 3 uur zoveel van plaats werd gewisseld als hier. in de laatste 2 uur heb ik rob en joey nog zelfs hand in hand zien rijden omdat ze niet bij elkander weg konden komen. Rob en joey heben nog bij mijn gestaan tussendoor dat ze tegen elkaar zijden zullen we langs elkaar het podium oprijden. toen dacht ik dat zou mooi zijn maar dat kan niet er moet een winaar uit komen,ik dacht doen ook meteen het zal toch niet zover komen dat het beslist gaat worden op uitval of dat een van de twee nog terug wordt gezet op te snel rijden ook dit was allemaal niet van spraaken er werd gevochten tot de laatste meter met een binekomst van bine de minuut.
TEAM 112 GEFELICITEERD MET DE OVERWINING SUPER !!!!!!!!!!
ps Tot het volgende 24 uurs race in heeswijk-dinther dan gaan we weer in de aanval en ik hoop rop met zijn team in de verdediging !!!!!!
Nou mannen gefeliciteerd met jullie overwinningen .Voor mij zijn het allemaal winnaars die de rit uitrijden.Met als uitblinkers natuurlijk het team van de brandweer met de techniek van "onze Jan" Ik heb het een beetje kunnen volgen in de werkplaats , nou ja zeg maar gerust laboratorium, bij Jan.Geweldig.Maar vlak Crist met z`n team ook niet uit .Waar gaat het over,enkele seconden verschil met 112...Crist was op bezoek bij Joan geweest en kwam terug met mooie verhalen over Joan ook zo`n geweldenaar. Hulde aan iedereen die zoveel enthousiasme en drive hebben om alles wat ze doen (wederom) tot een succes te maken. Ikzelf heb verschrikkelijk gebaald en chacharijnig geweest dat ik niet erbij kon zijn.Ik heb dit weekend m`n eigen race gelopen.. naar de wc . Ik moet stoppen ,voel weer iets aankomen..houdoe
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor alle steun tijdens en felicitaties na de race voor onze 112/113teams. Organisatie bedankt voor het mooie , veilige, sportieve, weekend. (ruitjes van de muntjeskeet volgende keer iets steviger maken alsjeblieft) Onze grote dank gaat naar alle sponsors die via ons team KiKa hebben gesteund, 2500 euro. Ook grote dank naar alle sponsors van onze teams die de twee solexen mogelijk hebben gemaakt, poedercoater, oppervlaktetechniek, verlichting en allen die er aan hebben bijgedragen. Onze enorme grote dank gaat naar onze grote vriend Jan de Laat en zn team voor alle ontwikkelingen en opbouw van de torretjes en niet te vergeten Ad van Heerbeek. Allen Klasse met een hoofdletter. Vorig jaar was het de zwaarste 24 uursrace, dit jaar ongetwijfeld de Spannendste. Team 111 bedankt voor jullie sportieve samenwerking, was een mooie strijd die op het laatst is beslist. Jullie zijn goede en sportieve rijders, klasse mannen. Tot volgend jaar.
Het lijkt net of 111 veel breder is dan een standaard solex, komt dat door het cnc carter?
Dat klopt had jij goed gezien,maar heefd niks met de cnc carters te doen ik heb de tank alleen 6 cm verder van het carter gemaakt voor de tempratuur.en makelijk cylinder eraf te haalen !!!!!!!
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor alle steun tijdens en felicitaties na de race voor onze 112/113teams. Organisatie bedankt voor het mooie , veilige, sportieve, weekend. (ruitjes van de muntjeskeet volgende keer iets steviger maken alsjeblieft) Onze grote dank gaat naar alle sponsors die via ons team KiKa hebben gesteund, 2500 euro. Ook grote dank naar alle sponsors van onze teams die de twee solexen mogelijk hebben gemaakt, poedercoater, oppervlaktetechniek, verlichting en allen die er aan hebben bijgedragen. Onze enorme grote dank gaat naar onze grote vriend Jan de Laat en zn team voor alle ontwikkelingen en opbouw van de torretjes en niet te vergeten Ad van Heerbeek. Allen Klasse met een hoofdletter. Vorig jaar was het de zwaarste 24 uursrace, dit jaar ongetwijfeld de Spannendste. Team 111 bedankt voor jullie sportieve samenwerking, was een mooie strijd die op het laatst is beslist. Jullie zijn goede en sportieve rijders, klasse mannen. Tot volgend jaar.
Rob, bedankt!!!
Maar jullie zijn wel een stelletje mooie gasten, wij hebben hier mooi kletsen, maar jij en je jongens hebben het wel gedaan. SUPER!!
Hoogtepunt: Joey en jij zien rijden Zo zijn er niet veel.
nou heb jij chrisje en vooral zijn zoontje ooit live gezien dat gaat hem denk ik niet worden arnold zwartse neggers zou nog peentjes zweten als hij die twee in het donker tegen kwam
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor alle steun tijdens en felicitaties na de race voor onze 112/113teams. Organisatie bedankt voor het mooie , veilige, sportieve, weekend. (ruitjes van de muntjeskeet volgende keer iets steviger maken alsjeblieft) Onze grote dank gaat naar alle sponsors die via ons team KiKa hebben gesteund, 2500 euro. Ook grote dank naar alle sponsors van onze teams die de twee solexen mogelijk hebben gemaakt, poedercoater, oppervlaktetechniek, verlichting en allen die er aan hebben bijgedragen. Onze enorme grote dank gaat naar onze grote vriend Jan de Laat en zn team voor alle ontwikkelingen en opbouw van de torretjes en niet te vergeten Ad van Heerbeek. Allen Klasse met een hoofdletter. Vorig jaar was het de zwaarste 24 uursrace, dit jaar ongetwijfeld de Spannendste. Team 111 bedankt voor jullie sportieve samenwerking, was een mooie strijd die op het laatst is beslist. Jullie zijn goede en sportieve rijders, klasse mannen. Tot volgend jaar.
Rob, bedankt!!!
Maar jullie zijn wel een stelletje mooie gasten, wij hebben hier mooi kletsen, maar jij en je jongens hebben het wel gedaan. SUPER!!
Hoogtepunt: Joey en jij zien rijden Zo zijn er niet veel.
en op de baan nog een 2 uur van te voren nog hand in hand langs elkaar op de solex tijdens de wedstrijd ongelovig mooi SUPER
Die van ons hangt alweer klaar voor bewerkt te worden voor 2013 schoon en met de verdiende beker der bij,dat we weer zeker op tijd klaar zijn ik hou niet van laatste weeken
Al deze teams 110 111 112 113 reden met de luchtfilters van Jan Vennix. Perfect Jan.
En ik heb hier voor al deze teams (en nog meer teams) de rolletjes mogen maken. Veel veeel veeeeel steentjes/stenen/ keien, enz. op de baan. Mooi alles heel gebleven.
Al deze teams 110 111 112 113 reden met de luchtfilters van Jan Vennix. Perfect Jan.
En ik heb hier voor al deze teams (en nog meer teams) de rolletjes mogen maken. Veel veeel veeeeel steentjes/stenen/ keien, enz. op de baan. Mooi alles heel gebleven.
Die van ons ziet er nog op het oog nieuw uit,verder weet ik nog niet maar een van de komendedagen wel ff los maaken voor algemeene controle,als hij goed is anders even wel goed maaken of wat vernieuwen, mag hij zijn leven verder afmaaken op een std solex.voor 2013 gaan we weer een nieuw blokje bouwen.
Filter huisjes zijn ook super gemaak goed en gemakelijk alleen met Twin-Air filter erin.
Jan, Laatste foto is Eric van het 113 team... Die moeten we ook niet vergeten, 8e geworden. Team 112 Rob, Maickel en Eric L. Team 113 Jeroen, Eric v V en Frank
Jan, Laatste foto is Eric van het 113 team... Die moeten we ook niet vergeten, 8e geworden. Team 112 Rob, Maickel en Eric L. Team 113 Jeroen, Eric v V en Frank
Heel goed Rob, Was al aan het zoeken, maar heb nog niets
Brandweer Rotterdam wint wederom de 24-uurs Solexrace van Heeswijk-Dinther!!!
Beide teams van brandweer Rotterdam VRR eindigen in de top 10!
We dit it AGAIN! We are the best! Afgelopen weekend heeft team 1-1-2 van Solexteam Brandweer Rotterdam VRR haar titel geprolongeerd door de zwaarste Solexrace van Nederland voor de tweede keer op rij te winnen! Daarnaast haalde team 1-1-3, ondanks 5 strafronden vanwege een snelheidsovertreding, een verdienstelijke 8e plaats. Twee top 10 plaatsen in de pocket in een deelnemersveld van 105 teamsJ!!!
Het avontuur begon op vrijdagmiddag bij Eric van Vucht in Nuland. Nadat de teamleden zich hadden verzameld en de laatste testritjes op de Solexen hadden gemaakt, zijn we naar Heeswijk-Dinther vertrokken. Hier aangekomen hebben we snel onze slaapplaatsen ingericht. Een aantal teamleden had zelfs de beschikking over een heuse trailer als slaapplek. (Jaja, de race begint echt serieuze vormen aan te nemen). Volgens traditie zijn we op vrijdagavond weer de feesttent ingedoken, om ons mentaal op de race voor te bereiden.
Nadat we zaterdagmorgen hadden geconcludeerd dat alle teamleden veilig op de camping waren terug gekomen en we gezamenlijk hadden ontbeten, zijn we de pitboxen gaan inrichten. Omdat we met twee teams deelnamen aan de race, hadden we de beschikking over twee aangrenzende pitboxen. Een pitbox werd snel omgetoverd tot ‘werkplaats’ en de andere werd ingericht als ‘huiskamer’ voor de coureurs. Ook werden de laatste puntjes omtrent de tactiek voor de komende race doorgesproken. Rob Kruidenier zou van start gaan voor team 1-1-2 (met Eric Linthuis en Maickel van Veen) en Frank van Krieken zou het spits afbijten voor team 1-1-3 (met Eric van Vucht en Jeroen de Kloet).
In tegenstelling tot de editie van 2011 waren de weervoorspellingen gunstig, dus konden we onze regenpakken en laarzen ingepakt laten. De uren tot aan het moment van de start (klokslag 16:00 uur) verstreken en de gezonde spanning begon langzaam toe te nemen. We wisten immers dat de wedstrijd een harde noot zou worden om te kraken en na onze glansrijke overwinning van vorig jaar hadden we niet bepaald een underdogpositie. Maar met medewerking van onder andere Jan de Laat, Ad van Heerbeek en Ronald Hagens die ons tijdens de voorbereidingen op en gedurende de gehele race technisch hebben bijgestaan is het allemaal goed gekomen.
Nadat de transponders (voor het meten van de rondetijden) op de Solexen waren gemonteerd door de wedstrijdleiding, mochten de Solexen op de startpositie worden gezet. 1-1-2 mocht op pole position vanwege de overwinning van vorig jaar, maar 1-1-3 moest vanwege het hoge startnummer bijna helemaal achteraan worden geplaatst. Dat betekende dus ook wat extra loopmeters voor Frank. We zijn vroeg naar het startvak gegaan en omdat Frank en Rob al om 15:30 uur in het startvak stonden, stonden ze helemaal vooraan toen het startschot klonk. Als een pijl uit een boog gingen ze ervandoor om vervolgens na een sprint van ongeveer 400 meter als een van de eersten uit de startrij weg te rijden, met als resultaat dat we in de eerste tussenstand al op de 13e (1-1-2) en 9e (1-1-3) plaats stonden. Na 10 uur gereden te hebben stonden we al op de 4e (1-1-2) en 7e (1-1-3) plaats. Dit ging de goede kant op! Ondanks twee valpartijen in de nacht – een salto van Rob en een schuiver van Eric van V. – klommen we begin van de zondagmorgen op naar de 3e (1-1-2) en 6e (1-1-3) positie. Helaas kreeg team 1-1-3 korte tijd later een penalty van 5 strafronden, vanwege een snelheidsovertreding. Hierdoor vielen zij terug naar de 8e plaats. Een straf die ze helaas niet meer goed konden maken. Aan het begin van de middag lag 1-1-2 op een gedeelde 1e plek met team 1-1-1. Door een coureurwissel viel team 1-1-2 weer terug naar een 2 plek, maar dit verschil werd weer snel door Maickel ingelopen.
De laatste fase van de race was inmiddels aangebroken. Positie 8 was stevig in handen door 1-1-3, maar voor de 1e plaats werd door 1-1-2 voor iedere seconden gevochten. Het verschil tussen positie 1 en 2 was geen ronden, maar seconden… En dat op 24 uur racen! Inmiddels hadden ook onze laatste coureurswissels plaatsgevonden. Rob zou de race afsluiten voor 1-1-2 en Eric van V. voor 1-1-3. We gingen het laatste half uur van de wedstrijd in en lagen aan kop. Echter, het verschil was niet meer 15 seconden en tot onze schrik concludeerden we dat de tweede positie aan het in lopen was op ons team. De overige teamleden konden nu alleen maar toekijken, want het lot lag in de handen van de twee coureurs die nog aan het racen waren… Het verschil tussen de eerste en tweede positie liep terug en de spanning was om te snijden! Gaan de coureurs het volhouden? Letten ze op maximale snelheid? Wordt de druk niet te groot?! Dit waren vragen die alleen maar beantwoord werden als de coureurs weer voorbij de pitbox kwamen razen. Positie 8 was voor 1-1-3 stevig in handen, maar met nog maar één ronde voor de boeg was het verschil tussen onze 1-1-2 en team 1-1-1 op de tweede plek nog maar 5 (!) seconden…Ongelooflijk! Inmiddels hadden de overige teamleden zich verzameld bij de finish. Op zondagmiddag klokslag 16:00 uur werd de race afgevlagd. Wie nu als eerste zou finishen, zou ook meteen de race winnen… Maar er was nog geen teken van 1-1-2 en 1-1-3. Maar ook niet van 1-1-1… Waar zijn ze?! Toen was er het gerucht dat 1-1-1 bij het uitkomen van een bocht was gevallen. De stemming sloeg om... Was het echt zo? Gaan we het dan gewoon weer flikken?! En ja hoor! Solex 1-1-2 kwam als eerste over de finish met op korte afstand gevolgd door 1-1-3. De tent explodeerde! We dit it AGAIN! We are the best!
In totaal is door de rijders voor KiKa maar liefst € 27.617,15,- opgehaald. Ruim €2.500, - van dit bedrag was voor rekening van de teams van brandweer Rotterdam. Ook dat is natuurlijk een onvergetelijke prestatie!
Een tweede overwinning hadden we niet durven dromen. En al helemaal niet van het feit dat we met beide teams bij de beste 10 zijn geëindigd! Dit alles was natuurlijk niet zonder jullie gelukt! Bedankt voor de sponsoring, aanmoedigingen, SMS-jes, Tweets, bezoekjes en ga zo maar door! Zonder dit was de race misschien wel heel anders verlopen.
Het is nog niet officieel, maar we kunnen wel beloven dat we volgend jaar terugkomen. En jullie kennen ons, we gaan weer rijden met 1-1-2 en 1-1-3!
Twitter en Facebook zullen voorlopig even wat stiller zijn, maar houd het in de gaten. Als de voorbereidingen voor de komende race starten, praten we jullie bij!
Nogmaals bedankt voor alle steun en tot volgend jaar! We hopen dat jullie dan ook weer van de partij zijn!
Maar jullie zijn wel een stelletje mooie gasten, wij hebben hier mooi kletsen, maar jij en je jongens hebben het wel gedaan. SUPER!!
Hoogtepunt: Joey en jij zien rijden Zo zijn er niet veel.
Nog even een kleine aanvulling : ook respect voor de andere rijders van 112 en 113 die ook keihard gestreden hebben, t.w. Frank, Eric, Eric, Maickel en Jeroen. En ook Respect voor de teams 110 en 111 die ook tot het laatst toe ,op een eerlijke manier ,gestreden hebben.
Maar jullie zijn wel een stelletje mooie gasten, wij hebben hier mooi kletsen, maar jij en je jongens hebben het wel gedaan. SUPER!!
Hoogtepunt: Joey en jij zien rijden Zo zijn er niet veel.
Nog even een kleine aanvulling : ook respect voor de andere rijders van 112 en 113 die ook keihard gestreden hebben, t.w. Frank, Eric, Eric, Maickel en Jeroen. En ook Respect voor de teams 110 en 111 die ook tot het laatst toe ,op een eerlijke manier ,gestreden hebben.
Heel goed Ronald, maar jij ook bedankt!!!
Fantastisch goed geholpen, Samen hebben we het spul aan de gang gehouden, kei mooi man!!!
Onz rijder joey had ook een helm camera in het begin, ze zijn nu dat aan het klaarmaaken zo vlug als ik het hier ergens heb zet ik ( jan )wandt daar heb ik geen verstand van het hier wel op.
Na 1 ronde meekijken, ben ik al moe, en jullie doen dat 24 uur. Zwaar parcour voor berijder en Solex zo te zien. Wel mooi filmpje zo. bedankt voor meerijden.
Ik zag er 1 rechtsaf gaan, dan snij je de stierenstal af, MAG DAT ? Dat team kan voor volgend jaar ook wel een PKtje af komen halen vanwege hun mooie filmpje
Na 1 ronde meekijken, ben ik al moe, en jullie doen dat 24 uur. Zwaar parcour voor berijder en Solex zo te zien. Wel mooi filmpje zo. bedankt voor meerijden.
Na 1 ronde meekijken, ben ik al moe, en jullie doen dat 24 uur. Zwaar parcour voor berijder en Solex zo te zien. Wel mooi filmpje zo. bedankt voor meerijden.
Je wordt ook al een dagje ouder hé Alfons
Gelukkig wel Carl, maar ook wijzer.
Iets anders: hoeveel rondjes werden er gereden en hoelang is zo'n ronde en hoevaak werd er getankt of hoeveel brandstof verstookt?
Iets anders: hoeveel rondjes werden er gereden en hoelang is zo'n ronde en hoevaak werd er getankt of hoeveel brandstof verstookt?
In totaal is er ruim 850km gereden , een rondje is 3,3km, baangemiddelde , ik dacht 33km/uur (das hard !!) tanken wanneer de rijder de pits binnenkomt, verstookte brandstof : veul meer weten ? , meer vragen ! (citaat Jan Vennix)
Iets anders: hoeveel rondjes werden er gereden en hoelang is zo'n ronde en hoevaak werd er getankt of hoeveel brandstof verstookt?
In totaal is er ruim 850km gereden , een rondje is 3,3km, baangemiddelde , ik dacht 33km/uur (das hard !!) tanken wanneer de rijder de pits binnenkomt, verstookte brandstof : veul
meer weten ? , meer vragen ! (citaat Jan Vennix)
team 112 en 113 hadden op een gegeven moment 8 kannen Motomix er doorheen en nog 4 kannen te gaan. We hebben toen uitgeteld dat het haalbaar was, maar Jan heeft toch voor de zekerheid nog wat Aspen geritseld. Hoever alles op is gegaan ben ik door de spanning uit het oog verloren
We hadden het misschien net kunnen redden met de Motomix ,achteraf gezien , maar dat was op dat moment gokken en dat moet je niet doen als je al zo lang onderweg bent.
Vorig jaar een solex gebouwd en 1e geworden met een damesteam. Aangezien er dit jaar eentje hoogzwanger was leek het niet zo verstandig om dit jaar mee te doen. Werd dus door mijn kameraden gevraagd of ik niet zelf mee wilde rijden.
Was leuk om dit jaar een keertje zelf te rijden. Helaas waren 2 weken voorbereiding niet echt optimaal. Motortje miste behoorlijk wat topsnelheid om gemakkelijk 40km/h te halen. (moest dus continue plat liggen) Vrijloop sloeg ook behoorlijk vaak door tijdens het aanzetten, was iig blij dat ik niet de aluminium downhill trappers gemonteerd had die ik eerst in gedachte had. Dan waren onze kuiten en achterkant van onze enkels echt veranderd in rosbief. Op het einde kon je goed merken dat onze uitlaatpoort aan het dichtkolen was. Topsnelheid was nog maar 33 km/h en als je hem door wilde trappen richting de 39km/h dan werd je meteen afgestraft omdat het motortje dan echt inhield. Meer als een 14e plek zat er helaas niet in.
Volgend jaar doen de dames waarschijnlijk ook weer mee dus dan moet ik monteur spelen, maar ze hadden ook graag dat ik weer mee ging rijden. (heb ik iig 2x kans om op het podium te komen ;-))
Meiden van het maisdoolhof hebben overigens dit jaar terecht gewonnen. Die hebben vorig jaar zo afgezien dat ik ze dit jaar de winst echt gunde.
Goede genade, dat zijn veel km en dan zeker met dat gemiddelde. Erg knap. Dan moet je zeker goede spullen hebben en dan ook nog goed rijden dat het spulletje intact blijft natuurlijk. 12 kannen dus. Hoeveel zit er in een kan? 5 liter?
jan wij hebben 42 liter gebruikt met de 111 en de std dames solex samen en uiteraard.
putoline mx 7. 1 op 70 en duitse aral benziene 102 oct
en een mooi gekleurd en droog uitlaat pijpje zonder zwarte smuri !!!!!
gr iku
Dat uitlaatje was bij ons niet zo schoon, In venray zit toch ook zo'n gast die speciale brandstof verkoop, van dijk??? Zit nu in mijn hok, ben even druk. Zal straks even gaan zoeken
jan wij hebben 42 liter gebruikt met de 111 en de std dames solex samen en uiteraard.
putoline mx 7. 1 op 70 en duitse aral benziene 102 oct
en een mooi gekleurd en droog uitlaat pijpje zonder zwarte smuri !!!!!
gr iku
Dat uitlaatje was bij ons niet zo schoon, In venray zit toch ook zo'n gast die speciale brandstof verkoop, van dijk??? Zit nu in mijn hok, ben even druk. Zal straks even gaan zoeken
dat klopt maar is super duur heefd 102 -106 en 116 oct. 1n duitsland std aan de pomp te koop bij aral en shell 102 oct. en bij somigen shell pompen ook nog racing feul v power 103 oct'maar dan moet je al verder duitsland in.
maar jij bendt toch een aspen fan.die verkoopen toch ook racing feul 102 octaan, maar ook prijzig 125 euro voor 25 liter.
jan wij hebben 42 liter gebruikt met de 111 en de std dames solex samen en uiteraard.
putoline mx 7. 1 op 70 en duitse aral benziene 102 oct
en een mooi gekleurd en droog uitlaat pijpje zonder zwarte smuri !!!!!
gr iku
Dat uitlaatje was bij ons niet zo schoon, In venray zit toch ook zo'n gast die speciale brandstof verkoop, van dijk??? Zit nu in mijn hok, ben even druk. Zal straks even gaan zoeken
dat klopt maar is super duur heefd 102 -106 en 116 oct. 1n duitsland std aan de pomp te koop bij aral en shell 102 oct. en bij somigen shell pompen ook nog racing feul v power 103 oct'maar dan moet je al verder duitsland in.
maar jij bendt toch een aspen fan.die verkoopen toch ook racing feul 102 octaan, maar ook prijzig 125 euro voor 25 liter.
De laatste jaren rij ik op motomix, maar dat zal niet veel anders zijn dan aspen. Die racing feul 102 octaan van aspen, is maar heel kort houdbaar.
We hebben de tijd, maar ga wel wat anders stoken voor de 24 uurs race
FF zonder iemand voor het hoofd te stoten maar.....zijn jullie elkaar niet een beetje aan het gek maken. Waar hebben we het over.....max 40 km/h uit een 50 cc motor.
Daar heb je toch helemaal niet van die speciale brandstoffen e.d. voor nodig. En dan gaat het mij niet eens over Aspen, Motormix of andere benzine, maar oktaan 102 of oktaan 106.... Voor die 3 pk die uit zo'n Solexje komen. Ik denk dat dat helemaal niet nodig is.
dat heefd toch niks te doen met wat voor snelheid en pk,als we maar plazier hebben en maschien 0,1 pk meer, die van jan en mijn zijn even snelle of langsamen solexen net zoals je het noemen wil.maar de blokjes zijn compleet anders gemaakt.alleen heefd die van jan nu een vies uitlaatje en die van ons niet.waar het aan licht proberen we nu achter te komen,het verschil wat we nu hebben is jan rijdt olie met benziene en ik rij benziene met olie.en andere waar ik tegen zeg dat ik 1 op 70 rij geloven het ook niet zondag hebben er genoeg naar dat uitlaatje wezen zien en zeggen dan is niet te geloven dat kleurtje maar ze zien het zelf.en dat zal ook niet aan het type solex liggen jan heefd een otto en wij de 3800 dus leg het maar uit.
jan wij hebben 42 liter gebruikt met de 111 en de std dames solex samen en uiteraard.
putoline mx 7. 1 op 70 en duitse aral benziene 102 oct
en een mooi gekleurd en droog uitlaat pijpje zonder zwarte smuri !!!!!
gr iku
maar jou toer solexen ook die van theo hebben toch ook zoon viese uitlaatjes
gr iku
aan al die kopjes te zien hier boven heel vies een kopje was ook genoeg,ik zag dat toen toevallig en ik zie toch niet goed het stond er zo uit te drupele bij theo toen hij hem bij jou bine zetten.
Ik heb ook wel eens een vies uitlaatje, ben benieuwd waar het aan ligt....uhm grapje, ga lekker door met uitvogelen jongens erg interesant om te volgen!
jan ga is even op deze site zien http://www.stoolex.com/ en bekijk dat is even moet je eigen lijk niet te lang met wachten ik wil eigenlijk zulk blokje bestellen mooi om erbij te hebben even zien wat jij er van denkt. (helemaal compleet)
Ik heb ook wel eens een vies uitlaatje, ben benieuwd waar het aan ligt....uhm grapje, ga lekker door met uitvogelen jongens erg interesant om te volgen!
maschien een stukje papier meer gebruiken hi hi
ook hier komen we wel weer uit volgend jaar gaan we het gevecht weer aan in heeswijk met 2 drogen uitlaaten
jan ga is even op deze site zien http://www.stoolex.com/ en bekijk dat is even moet je eigen lijk niet te lang met wachten ik wil eigenlijk zulk blokje bestellen mooi om erbij te hebben even zien wat jij er van denkt. (helemaal compleet)
gr iku
Mooi spul, je ziet dat ze daar de koppeling al weglaten, carter krukas rol en ontstekingskant zijn aan te bevelen, komt bij het carter nog wel wat hulpstukken om hem aan het fram te kunnen schroeven ( die losse bussen met imbusbouten) Mijn Frans is aardig.
Ik heb ook wel eens een vies uitlaatje, ben benieuwd waar het aan ligt....uhm grapje, ga lekker door met uitvogelen jongens erg interesant om te volgen!
Gaat ook niet over duren benziene,ik ben alleen gewend bij mijn andere sport dat wij rijden op die aral 102 octaan met putoline mx 7 1op 100 bij de solex pak ik gewoon de zelfde benziene heb ik hier toch altijd staan alleen meng ik dan 1 op 70 en het ziet er allemaal super uit. ook het uitlaatje mooi droog dat bij jan zijn solex altijd nat is.ik heb in het begin ook gereeden 1 op 50 toen was hij ook nog vettig nu 1 op 70 en ziet het er super uit.ook naar 24 uur rond rijden in de 24 uurs race.dus zal wel goed zijn dan.
maar iets anders dat blokje in frankrijk wel ik eigenlijk gewoon op een toer solex monteren om iets apparts te hebben.zou daar ook een koppeling in gemaakt kunnen worden,de rest allemaal van daar cylinder en alles dus solex pompje hoef dan niet.
FF zonder iemand voor het hoofd te stoten maar.....zijn jullie elkaar niet een beetje aan het gek maken. Waar hebben we het over.....max 40 km/h uit een 50 cc motor.
Daar heb je toch helemaal niet van die speciale brandstoffen e.d. voor nodig. En dan gaat het mij niet eens over Aspen, Motormix of andere benzine, maar oktaan 102 of oktaan 106.... Voor die 3 pk die uit zo'n Solexje komen. Ik denk dat dat helemaal niet nodig is.
Misschien niet nodig Ghost, maar ze zullen met een gevlakt kopje rijden en dan heb je natuurlijk wat meer compressie. Je weet ook dat ze hogere toeren draaien en je weet ook dat je dan best een high speed klop kan hebben. Dus voor de zekerheid zou ik het ook doen en als de uitlaat niet verkoolt is dat natuurlijk ook prima.
maar dit is gewoone benziene maar omdat hij uit duitsland komt en omdat daar iets hogere octaan is dat zo.en ons brommertje loopt er goed op.en wat vroeger was en is doet mijn ook niet zoveel,we leven nu en niet toen. alles veranderd en zullen we toch met mee moeten.anders reeden we nu ook nog met autos rond die benziene zoopen.maar je kwam ook van a naar b.
En dan de benziene van toen kun je nergens meer koopen die is al die tijd ook heel veel veranderd,en blijft nog veranderen.en motoren bouwers zullen daar met mee moeten.dus doen wij dat ook maar.
maar dit is gewoone benziene maar omdat hij uit duitsland komt en omdat daar iets hogere octaan is dat zo.en ons brommertje loopt er goed op.en wat vroeger was en is doet mijn ook niet zoveel,we leven nu en niet toen. alles veranderd en zullen we toch met mee moeten.anders reeden we nu ook nog met autos rond die benziene zoopen.maar je kwam ook van a naar b.
En dan de benziene van toen kun je nergens meer koopen die is al die tijd ook heel veel veranderd,en blijft nog veranderen.en motoren bouwers zullen daar met mee moeten.dus doen wij dat ook maar.
gr iku
En als alles nog zo was als 25 jaar geleden zaten we nu niet met elkaar te communiceren via een beeld schermpje. ontwikkeling staat niet stil al gaat het me wel eens te snel.
maar dit is gewoone benziene maar omdat hij uit duitsland komt en omdat daar iets hogere octaan is dat zo.en ons brommertje loopt er goed op.en wat vroeger was en is doet mijn ook niet zoveel,we leven nu en niet toen. alles veranderd en zullen we toch met mee moeten.anders reeden we nu ook nog met autos rond die benziene zoopen.maar je kwam ook van a naar b.
En dan de benziene van toen kun je nergens meer koopen die is al die tijd ook heel veel veranderd,en blijft nog veranderen.en motoren bouwers zullen daar met mee moeten.dus doen wij dat ook maar.
gr iku
En als alles nog zo was als 25 jaar geleden zaten we nu niet met elkaar te communiceren via een beeld schermpje. ontwikkeling staat niet stil al gaat het me wel eens te snel.
Deze opnames gemaakt door 113, is een gewoon zamac carter. 112 is een cnc, die loopt ietsje beter Dat ligt weer niet aan het carter, daar is ietsje meer aan gebeurd.
En Peter heeft gelijk, dit is geen racen op een mooi circuit. DIT IS HEESWIJK Misschien moeten ze het anders noemen, SOLEX duurzaamheids rit???
Ik denk dat Christ en zijn Team dat niet gaan doen, wij ook niet. Jongens van Biggekerke Zeeland, hebben hier in Heeswijk ook gereden, maar komen hier niet (nog niet)echt aan de bak.
Heeswijk is een combinatie van cross/race, behendigheid/betrouwbaarheid met je solex 24 uur lang. Geen 20 minuten op asvalt, dit is anders...... Het mooie is dat we het "SAMEN DOEN" geen Einzelgänger.
Over smaak valt niet te twisten,Je doet mee of je doet niet mee, maar eenmaal echt meegemaakt.......SUPER!!!!!!!! LEUK!!!!!!
HELP!!!Jongens, weten jullie van wie dit muziekje is??????? Het is niet compleet, maar wil het graag een keer gebruiken bij film montage. Ik kom er niet uit
app op de iphone is al geprobeerd, Via uploaden naar een muziek herkenings website, ook geprobeerd. Ze herkenen het niet
Het nummer stond bij een filmpje, ik heb dat filmpje kunnen pikken, en daarna het geluid (dit nummer) eraf kunnen halen. Weet dus verder helemaal niets. Nummers van de efteling hebben we ook geprobeerd, Zal wel van film zijn maar welke.
HELP!!!Jongens, weten jullie van wie dit muziekje is??????? Het is niet compleet, maar wil het graag een keer gebruiken bij film montage. Ik kom er niet uit
Ook ik heb het rondje nog een keer bekeken en weer wordt ik al moei als ik er naar kijk. Poehe gaat echt snel hoor. Ik vind het al een topsport worden. En dat rondje dus 24 uur lang. indrukwekkend. Proficiaat weer voor jullie die dit voor elkaar krijgen.
Het is net of ik af en toe stukjes "space odyssee 2000" hoor een film die niet om aan te zien was van de spychidelische effecten na de pauze
eergisteren PIRATES of the caribean 2 een stukje van gezien, daar zit in het midden een grote vechtscene op het strand en in het oerwoud, die muziek lijkt ook heel erg. voorbeeld
Vorig jaar zetten hij zijn solex nog heel fit op het podium na de finisch, dit jaar met een seconde of 15 voorsprong (na 24 uur) ging dat niet meer. Rob was helemaal kapot, Knap gedaan jongens