Solex forum
Een van onze sponsoren heeft iets leuks bedacht nu Nederland steeds opener wordt. Een leuk dagje weg van huis, komt alle..maar geef wel even aan dat je aanwezig bent (zie de link)

Quote
Het wordt weer eens tijd voor een Solex feestje!

SolexNederland organiseerd op Zondag 25 Juli 2021 de eerste zomer rit in het schitterende gebied tussen de Peel en de Kempen. Je kunt kiezen uit de korte of de lange route over de Strabrechtse heide. Wij zorgen voor de ontvangst met koffie en gebak en de route is beschikbaar op papier of (in de week voorafgaand) te downloaden via onze website.

Geef je nu op via solexnederland@gmail.com de aanvang is tussen 10u en 12u. Afsluiting rond 16u.

Kofferbak verkoop is toegestaan.

Adresgegevens: Geestakkers 3C Heeze
We gaan er een gezellige dag van maken.

Bij mooi weer kan alles buiten met voldoende (covid) afstand.
Bij minder mooi weer regelen we een open tent. Alles veilig, maar wel gezellig.

Koffie, Thee, Gebak en de Routes worden door ons verzorgd.
Wij denken aan een lange route van circa 35 kilometer en een korte route van circa 20 kilometer.

Tips, trucs en aanvullingen zijn van harte welkom!

Attached picture SolexTour.jpg
Ik heb wel een aantal punten voor je Barry.

- verkoop mogelijk, zoals ik al voorstelde op een deken, lekker ouderwets.
- technisch hoekje, er zijn altijd mensen met vragen?
- foto hoekje?
- Verzamelingshoekje, wil iemand zijn (deel van)verzameling tonen?
- WC aanwezig?
- Voldoende parkeerplaatsen (eventueel informeren bij de buren)?

zomaar wat vragen
Mijn tip: kijken of iemand bereid is “bezemwagen” te rijden.
Uiteraard zijn er ook andere mogelijkheden, nieuwe binnenbanden mee en een sleepkabel dan kom je ook een heel eind. In elk geval rekening houden met een pechgeval.
Goede tip, bezemwagen is al geregeld.
Ik hoop dat we dat met z'n allen oplossen maar er is vervoer en een motoroplegger beschikbaar voor pechgevalletjes.

Uiteraard is er toilet voorziening en voldoende parkeerplaatsen.

Qua verzameling: maken we gewoon plek voor.

En technisch hoekje is altijd te regelen, maar zoals ik het inschat loopt er 1000 jaar ervaring rond smile
Met technisch hoekje bedoel ik 1 persoon die kan helpen met problemen. 1000 jaar ervaring zijn 1500 meningen ben je daar mee geholpen? ;-)
Neem bv het goed afstellen van de ontsteking.. zien en doen is leren toch.
Dat kan het wel eens worden.
Das lang geleden zeg.
Ik ben van plan te komen.
Super.
Leuk Alfonse!

Voor de rest: komt alles.. zonder of met Solex. Wel even van te voren aanmelden op het aangegeven emailadres.
Ja, ik ben aanwezig.
Wel bij normaal weer. Ik haat regen.
Echt zin in.
Tot dan.
Kom ook die kant op, moet het wel een beetje droog weer zijn.
De route is te downloaden.

KML file voor Google: https://drive.google.com/file/d/14P52Lw-2JGQwK8sYtt6lUjcglvdwjovj/view?usp=sharing
GPX file voor Garmin: https://drive.google.com/file/d/1geK-KbDUcDPmTKxx4oj-LiOTyBoMTLKf/view?usp=sharing
ITN file voor TomTom: https://drive.google.com/file/d/1OY_AZCgcmUZxVMb_Rkpvq_kWa93yHw-3/view?usp=sharing

De route is 40 kilometer en goed te doen.
Alles is verharde weg en er is een bezemwagen.
Bij pech halen wij jouw Solex op en wordt je bij het verzamelpunt afgezet.

We zien je graag de 25e!
(Opgeven heeft de voorkeur maar is niet noodzakelijk)
Wordt er in 1 grote groep gereden, of is het ieder voor zich?
Ook in Hoogland is er een solexrit, georganiseerd door "Cafe de plank" aan de Coelhorsterweg. Daar rijden we wel gemeenschappelijk, met de start om 12:00 voor de 8e keer, was meestal op vaderdag maar vanwege corona verschoven naar de 25e juli. de brommer rit die altijd gelijk gehouden werd was verleden week. nu Solexen en fietsen met hulpmotor ( dus geen andere voertuigen met blauw kenteken zoals vroeger met scooters erbij )
Moet me toch helaas afmelden, iets onder de nagel van mijn rechterduim gekregen. Zit al een ontsteking in,dus...
Iedereen een fijne dag gewenst!
Hier is het erg zonnig ( verwachting tot ca 15:00)
Hier in Brabant ook, gaat goedkomen vandaag!
Helaas ik kan niet komen. Echt balen.
Veel plezier jongens.
Net terug van een leuk dagje Solexen.. foto's staan op facebook, hopelijk kan iedereen ze bekijken.
wij ook net terug van een solex rit, leuke omgeving ( amersfoort.nijkerk voorthuizen) op de terugreis heel zwarte lucht boven de finish plek. echt met de bui binnen ( denk toch wel 40 mm water in een uur tijd) tempo niet heel hoog wat tot een paar vette bougies leidde en er regelmatig gestopt moest worden iedereen netjes op elkaar wachten. Kreeg Ca 4 km voor de lunch stop een lekke voorband, door oppompen net gehaald en daar ter plekke een nood busje schuim erin gespoten. paar keer nog na pompen en toch thuis weer gehaald. Totale opkomst een solex of 60 en 1 eitje .
© Solex Forum