Solex forum
Posted By: topa uitlaat spuiten - 22/05/12 08:55 PM
Geachte forumleden,

Een vraag voor de echte restaurateur.......er zijn al vele berichten geschreven over alle kleuren voor de solex, maar kan nergens vinden wat te doen met de uitlaat?

Kleur, glans van de uitlaat (??) om deze weer in een staat te brengen alsof deze nieuw is.........

Hoor graag jullie adviezen.

Groet
Topa
Posted By: roel54 Re: uitlaat spuiten - 22/05/12 09:19 PM
toevallig zit ik met dezelfde vraag. ben bezig met een solex te restaureren en het spuiten komt in zicht. kan ik de gehele uitlaat meespuiten met 2k-lak en blanke lak?
Posted By: Roelof Re: uitlaat spuiten - 22/05/12 09:25 PM
Het meest gebruikt is motip hittebestendig zwart, deze verf heeft een beetje ei glans en blijft prima zitten.
2k zou ik niet doen die verbrand.
Posted By: topa Re: uitlaat spuiten - 22/05/12 09:58 PM
Bedankt voor je reactie.

Idd weet ik dat Mottip gebruikt wordt (heb het zelf ook al eens toegepast)........maar blijft de hamvraag of dit het origineel (hier spreekt de perfectionist) voldoende benadert?

En wat is dan eigenlijk het origineel?
Posted By: Pierre Re: uitlaat spuiten - 22/05/12 10:08 PM
volgens mij is zwart toch zwart en zeker voor een uit laat ik vind dat althans voor mij toch het verkleurt toch altijd wat door de warmte
groetjes pierre
Posted By: Joan Re: uitlaat spuiten - 23/05/12 04:56 AM
ik gebruik gewone zwarte verf, niet hittebestendig dat wast te makkelijk met benzine af blijft heel best zitten, bakt vast zonder echt te bladderen
Posted By: Amirijdster Re: uitlaat spuiten - 30/03/18 06:50 PM
Ik zou graag een zwarte uitlaat blauw spuiten in ami kleur 5009. Is hier hittebestendige lak voor te krijgen. Gezocht op internet, maar niet te vinden. Heb wel motip blauw, maar bladdert eraf denk ik.
Posted By: FFAnders Re: uitlaat spuiten - 30/03/18 10:18 PM
Neem radiatorverf dat blijft het langst mooi (in keur) maar het bovenste stuk van de uitlaatpijp wordt meestal toch te heet om de verf vast te houden.

https://www.radiator-verf.nl/hittebestendige-radiatorverf/hittebestendige-radiatorverf-ral-5009

Je hebt dan wel een liter verf, kan je de solex nog eens bijwerken als er een krasje op komt wink
Posted By: Johnnie Re: uitlaat spuiten - 31/03/18 05:14 PM
Op het bovenste puntje van de uitlaatpijp kan je ook hitte bestendig kachelkoord draaien. Dit koord wordt gebruikt om de kachel ruitjes in een kachel vast te zetten.
Posted By: bij Re: uitlaat spuiten - 02/04/18 10:39 AM
Bij de action hebben ze ook hitte bestendige verf. Deze is dacht ik alleen in mat zwart te krijgen. Glanzend weet ik niet. koop meestal mat zwart voor de fietsen.
Posted By: Berth Re: uitlaat spuiten - 13/05/18 12:45 PM
***hitte bestendig kachelkoord***
Is dit nog wel te koop dan ?
Posted By: John Meisters Re: uitlaat spuiten - 13/05/18 12:47 PM
Zeker wel, gewoon te koop wink
© Solex Forum