Solex forum
Posted By: Willem61 Originele lak behouden. - 29/06/21 07:48 PM
Met mijn nieuwe project wil ik de originele staat behouden van het frame, de charme van een oldtimer gaat toch een beetje weg als je hem straalt en gaat spuiten of poeder coaten (vind ik, zoals toen bij mijn peperbus).
Mijn vraag, kennen jullie dit product en heeft er misschien iemand mee gewerkt, https://owatrol.nl/product/rustol-owatrol-oil-1-liter-owatrol-oxid-vernis-075-liter-naar-keuze/ , of hebben/weten jullie andere opties om een frame goed te kunnen conserveren.

Ben benieuwd, groet Willem
Posted By: Antoine Re: Originele lak behouden. - 29/06/21 08:15 PM
Ik zie dat het gelukt is Willem. Op de Facebook pagina staan foto's van de Zwanehals van Vincent en Paul, zij hebben owatrol gebruikt.

Owatrol is gekookte lijnzaad olie en wat extra toevoegingen. Ik ga mijn frame behandelen met de lijnolie omdat ik daar goede ervaringen mee heb. Ik heb mijn kale spartamet frame en houten buitenbank mee ingesmeerd. Een nadeel is wel dat het drogen een tijdje duurt.

Pas wel op met doeken.. owatrol en lijnzaad olie op een doek kan warmte veroorzaken en spontaan in brand vliegen.
Posted By: Willem61 Re: Originele lak behouden. - 29/06/21 09:39 PM
Originally Posted by Antoine
Ik zie dat het gelukt is Willem. Op de Facebook pagina staan foto's van de Zwanehals van Vincent en Paul, zij hebben owatrol gebruikt.

Owatrol is gekookte lijnzaad olie en wat extra toevoegingen. Ik ga mijn frame behandelen met de lijnolie omdat ik daar goede ervaringen mee heb. Ik heb mijn kale spartamet frame en houten buitenbank mee ingesmeerd. Een nadeel is wel dat het drogen een tijdje duurt.

Pas wel op met doeken.. owatrol en lijnzaad olie op een doek kan warmte veroorzaken en spontaan in brand vliegen.

Oke, welke facebook pagina ?
Posted By: Antoine Re: Originele lak behouden. - 30/06/21 04:43 AM
Solexliefhebbers Willem.
Posted By: Willem61 Re: Originele lak behouden. - 30/06/21 10:49 AM
Originally Posted by Antoine
Solexliefhebbers Willem.

Die ga ik opzoeken, thanks.
© Solex Forum