De onderste M9 bout waarmee de tank vast zit, is zo goed als dolgedraaid helaas. Ook zit hij heel erg vast. Heeft er iemand tips hoe ik hem alsnog los kan krijgen? Met een moersleutel of waterpomptang krijg ik hem in ieder geval niet los. Ik ben nog van plan om het met een griptang te proberen, alleen heb ik die nog niet, dus die zal ik eerst moeten gaan kopen.
De bout aan iets anders lassen gaat me niet lukken.
Staat er geen spanning op de tank waardoor hij vast gedrukt word? Wd-40 oid erop spuiten een aantal keer en dat even in laten werken en dan gewoon met een rateltje losdraaien. En dan schroefdraad reparatie setje bestellen en dat gebruiken. Die ga je nog wel vaker nodig hebben als je aan je solex gaat sleutelen.
ik gok zo dat de draad dol is omdat de draad van het carter nu in de draad van de bout zit, hij valt er dan niet uit maar draait wel in de rondte omdat het metaal nu een "bolletje/holletje " vormt
met boortje 3 mm in het centrum hol boren, als die mooi in het midden zit met boortje 4 gat verder opboren en als dat mooi in het midden zit met 4,5 mm opboren dan tik je de kop er zo af en de rest tik je uit het gat
zit het niet mooi in het midden : bijwerken
Staat er geen spanning op de tank waardoor hij vast gedrukt word? Wd-40 oid erop spuiten een aantal keer en dat even in laten werken en dan gewoon met een rateltje losdraaien. En dan schroefdraad reparatie setje bestellen en dat gebruiken. Die ga je nog wel vaker nodig hebben als je aan je solex gaat sleutelen.
Ik heb inderdaad als eerste WD-40 er op gespoten en met een ratel geprobeerd. Maar zodra je wat meer kracht zet schiet de dop gewoon door en zit de bout nog op exact dezelfde plek.
Staat er geen spanning op de tank waardoor hij vast gedrukt word? Wd-40 oid erop spuiten een aantal keer en dat even in laten werken en dan gewoon met een rateltje losdraaien. En dan schroefdraad reparatie setje bestellen en dat gebruiken. Die ga je nog wel vaker nodig hebben als je aan je solex gaat sleutelen.
Ik heb inderdaad als eerste WD-40 er op gespoten en met een ratel geprobeerd. Maar zodra je wat meer kracht zet schiet de dop gewoon door en zit de bout nog op exact dezelfde plek.
bij gebruik ratel: altijd een zeskante dop gebruiken en nooit een 12 kantige
Staat er geen spanning op de tank waardoor hij vast gedrukt word? Wd-40 oid erop spuiten een aantal keer en dat even in laten werken en dan gewoon met een rateltje losdraaien. En dan schroefdraad reparatie setje bestellen en dat gebruiken. Die ga je nog wel vaker nodig hebben als je aan je solex gaat sleutelen.
Ik heb inderdaad als eerste WD-40 er op gespoten en met een ratel geprobeerd. Maar zodra je wat meer kracht zet schiet de dop gewoon door en zit de bout nog op exact dezelfde plek.
bij gebruik ratel: altijd een zeskante dop gebruiken en nooit een 12 kantige
Mijn setje is inderdaad 6 kantig. De kop van de bout is gewoon bijna rond. Met dank aan de vorige eigenaar...
Staat er geen spanning op de tank waardoor hij vast gedrukt word? Wd-40 oid erop spuiten een aantal keer en dat even in laten werken en dan gewoon met een rateltje losdraaien. En dan schroefdraad reparatie setje bestellen en dat gebruiken. Die ga je nog wel vaker nodig hebben als je aan je solex gaat sleutelen.
Ik heb inderdaad als eerste WD-40 er op gespoten en met een ratel geprobeerd. Maar zodra je wat meer kracht zet schiet de dop gewoon door en zit de bout nog op exact dezelfde plek.
bij gebruik ratel: altijd een zeskante dop gebruiken en nooit een 12 kantige
Mijn setje is inderdaad 6 kantig. De kop van de bout is gewoon bijna rond. Met dank aan de vorige eigenaar...
kun je ook nog met een zaag of een dremel slijpschijf er een schroevendraaier gleuf in maken
Dat is nog niet zo'n gek idee. Ik heb geen dremel, maar wel een ijzerzaag. Hoewel dit ook wel een goede reden kan zijn om een dremel te kopen. Heb er toch al vaker over nagedacht er eentje aan te schaffen.
Met een schroevendraaier moet je druk zetten en daardoor blijft het dolle boutje (is trouwens M6) vastzitten.
Je moet in feite trekken en draaien tegelijk. Dat is lastig.
Een platte schroevendraaier tussen boutkop en bevestigingsbeugel wurmen en tijdens het draaien (rateltje met zeskante dop 9 of 2e platte schroevendraaier en een sleuf dremelen) met de schroevendraaier draaien (openwurmen) zodat het boutje vrij kan komen.
Ik bedoel inderdaad dop 9. Maar de schroefdraad is niet dol, de kop is dol. Ik krijg er geen beweging in met een dopsleutel. De dop schiet gewoon door. Een sleuf zagen / dremelen is wel een goede optie om te proberen.
Met een griptang moet het lukken. Anders even een paar rechte kanten slijpen of zagen.
Ik bedoel inderdaad dop 9. Maar de schroefdraad is niet dol, de kop is dol. Ik krijg er geen beweging in met een dopsleutel. De dop schiet gewoon door. Een sleuf zagen / dremelen is wel een goede optie om te proberen.
ander alternatief als een SW 9 rond gedraaid is om dan WEL een 12 kantige dop ergens op te zoeken maar dan een dop SW8 en die over de ronde kop heen te tikken. verder zijn 12 kantige stukken gereedschap meestal de dood in de pot voor iets stuk gesleutelde koppen
inderdaad leuk, sommige stukken gereedschap echt nog nooit gezien, verder sluit het aardig aan bij mijn betoog over de zeskant en twaalfkant gereedschappen en het eventueel optikken van een 12 kant SW8 op een origineel boutje met kop SW9 dat verrabbezakt is en nu rond
Vandaag een dremel gekregen, dus binnenkort gaat ie los.