Solex forum
Posted By: Gertjannaber Tank voor Solex 660 - 18/05/21 03:16 PM
Hi, Moet ik specifiek letten op een brandstoftank voor een Solex 660? Of passen nagenoeg alle tankjes wel op dit type blokje?
Posted By: Joan Re: Tank voor Solex 660 - 18/05/21 08:14 PM
op de foto's zag ik ook de pomp die er niet was, de aansluiting van de tank moet overeenkomen met de aansluiting van de pomp. een tank voor een 660 ga je waarschijnlijk niet vinden, de meesten zijn verrot. leven makkelijk maken en vooralsnog een plastic tank monteren de 3 ophangpunten zijn identiek. de tank is volkomen anders neem er daarom ook een bijpassende pomp en leiding bij. ik zag wel dat de leiding naar de carburateur er nog wel is, die gaat dan weer niet passen in de pomp die bij de tank hoort. Oud waren de aansluitingen met wartels waarop draad M8x1 mm zit en die wartels drukken een klemtonnetje strak over de leiding klem en lekdicht net zoals het vroeger systeem bij CV leidingen. tegenwoordig is de maatvoering van de wartels M9x1 en het uiteinde van de leidingen is opgetrompt net als het systeem van remleidingen van auto's . er zijn handelaren die leveren bij leidingen stukjes dunnen plastic slang , zaag je de oude leiding door en verbind je het stuk dat je nog nodig hebt met het stuk dat nieuw is door over beide uiteinden dat stukje slang te schuiven. je moet wat om het werkend te krijgen
Posted By: Gertjannaber Re: Tank voor Solex 660 - 19/05/21 08:19 AM
Hi,
Heerlijk, dank ben wel in voor creatief knutsel werk.
Posted By: Antoine Re: Tank voor Solex 660 - 19/05/21 10:31 AM
Andere optie.. je zoekt 2 goede nippels.. m8 en m9 en (laat) maakt een nieuwe leiding. De meeste garage bedrijven hebben wel een stukje leiding en een flenstang liggen. Ik heb eventueel nog een stuk kunstof benzine leiding 4 x 7 liggen. Deze is wel groen van kleur.
Posted By: Gertjannaber Re: Tank voor Solex 660 - 19/05/21 12:55 PM
Thanks ik ga ermee aan de slag en weet wel een adresje die ik kan benaderen voor een stukje benzine leiding
Posted By: Antoine Re: Tank voor Solex 660 - 19/05/21 08:46 PM
Marcel van de Ven heeft sinds kort weer ijzeren tankje, wel met m9 x 1.25 aansluiting.
Posted By: Joan Re: Tank voor Solex 660 - 20/05/21 07:27 AM
M9 x 1,25 ? dat is weer anders dan dat het ooit ( M9 x 1) was Op diverse manieren op zijn site gezocht maar niet gevonden, wel reserve tank voor bij het trapstel
Posted By: Sambaman Re: Tank voor Solex 660 - 20/05/21 07:34 AM
Ik zie ze niet staan op hun webshop ?
Posted By: Antoine Re: Tank voor Solex 660 - 20/05/21 09:39 AM
Ik heb Marcel een berichtje gestuurd met de vraag over de aansluiting. Ik ben benieuwd naar de afwerking, de letters zijn niet duidelijk helaas.

SOLEX tank IJZER
€ 49,00
https://link.marktplaats.nl/m170732...id_social&utm_campaign=socialbuttons
Posted By: FFAnders Re: Tank voor Solex 660 - 21/05/21 04:26 PM
Ik zit naar de puntlassen van de steuntjes te kijken......

Attached picture Puntlas tank.jpg
Posted By: Antoine Re: Tank voor Solex 660 - 21/05/21 06:21 PM
Zoals altijd zeggen foto's niet alles. Ik hoop echt dat de kwaliteit goed is.
© Solex Forum