Solex forum
Posted By: keflin solex zijspan - 21/02/09 06:56 PM
Ik heb een poosje geleden een leuk zijspannetje gekocht voor aan de solex.
Heb er echter geen kenteken bij.
Wie helpt me verder???
Ben er namelijk nog niet uit of ik de zijspan aan de solex zet als ik hem wil laten keuren of niet, iemand suggesties?????
Posted By: hanswelp Re: solex zijspan - 21/02/09 07:18 PM
Hai Keflin is het bij jullie carnaval of zoiets een zijspan was altijd zonder kenteken alleen moest je het aan de verzekering doorgeven misschien ondertussen veranderd??ALAAAAAAAAF gr Hans Welp
Posted By: keflin Re: solex zijspan - 21/02/09 07:50 PM
het is hier inderdaad carnaval, maar ben zelf geen liefhebber.
Die van de verzekering is een goede had ik zelf niet aan gedacht.
Bedankt.
Posted By: carl Re: solex zijspan - 21/02/09 08:15 PM
Hallo heren,
Ik heb nog eens op mijn kenteken bewijs van mijn solex koffertje gekeken en daar staat aantal wielen 2 en een zijspan heeft er toch altijd 3 dus wat is wijsheid (laten keuren als zijspan of zonder).
Ik weet ook niet of de verzekering het verzekerd als het niet vermeld staat op het kenteken bewijs.

groeten Carl.
Posted By: Mike Re: solex zijspan - 22/02/09 10:09 AM
Sorry dat ik het misschien vraag, maar ben eigelijk hartstikke benieuwd hoe nu een Solex met zijspan er uitziet!!

Keflin, heb je daar ook een foto van?


Groeten,
Posted By: keflin Re: solex zijspan - 24/02/09 05:36 PM
Ik zal van de week eens een foto maken dan kunnen jullie het zien.
Weet ook niet of het helemaal stabiel is, moet het nog uitproberen.
Er zitten 2 steunpunten op 1 bij de ronde buis en 1 bij de bouten van de zadelpen.
Op het oog lijkt het redelijk sterk.
Posted By: Anonymous Re: solex zijspan - 24/02/09 05:50 PM
Dat zal lekker stuiteren zijn als bijrijder zonder vering, maar ziet er wel hartstikke mooi uit.

Groeten Rob
Posted By: solex_65 Re: solex zijspan - 25/02/09 06:19 PM
Orgineel bericht geplaatst door: carl
Hallo heren,
Ik heb nog eens op mijn kenteken bewijs van mijn solex koffertje gekeken en daar staat aantal wielen 2 en een zijspan heeft er toch altijd 3 dus wat is wijsheid (laten keuren als zijspan of zonder).
Ik weet ook niet of de verzekering het verzekerd als het niet vermeld staat op het kenteken bewijs.

groeten Carl.


Blijft 2 wielen (3e wiel staat niet symmetrisch), komt wel zijspan op te staan .
Posted By: Johnnie Re: solex zijspan - 26/02/09 05:20 PM
Ik zou keuren zonder zijspan. Daarna gewoon gaan rijden als de totale breedte niet breder is dan 90 cm. Zie anders www.k3wieler.nl
Posted By: solex_65 Re: solex zijspan - 26/02/09 11:06 PM
Orgineel bericht geplaatst door: Johnnie
Ik zou keuren zonder zijspan. Daarna gewoon gaan rijden als de totale breedte niet breder is dan 90 cm. Zie anders www.k3wieler.nl


Heel mooi gemaakt maar die zou wel 3 wielen op zijn
kenteken moeten hebben want die staan wel symmetrisch .
En wat is er dan met niet breder dan die 90cm .

Posted By: keflin Re: solex zijspan - 04/04/09 10:33 PM
het lukt me niet om een afbeelding te plaatsen maar op wens wil ik wel even een paar plaatjes toe sturen laat maar een pm achter of mail me op fiat500rijen@hotmail.com
Posted By: Jan Re: solex zijspan - 04/04/09 11:07 PM
Dan zal ik de plaatjes maar plaatsen, want ze zijn zo mooi. grin


Attached picture 2916-zijspan_1.jpg
Attached picture 2917-zijspan_2.jpg
Attached picture 2918-zijspan_3.jpg
Posted By: carl Re: solex zijspan - 05/04/09 08:14 PM
Echt weer iets bijzonders z'n zijspan solex.

groeten Carl.
Posted By: Anonymous Re: solex zijspan - 06/04/09 06:29 AM
Mooi werk zoŽn zijspan alleen lastig om mee te rijden ,mijn buurman heeft er al jaren een, maar staat vaak in de schuur.
Posted By: keflin Re: solex zijspan - 20/04/09 07:09 PM
Klopt, het is wel even wennen met rijden.
Het wringt nog al in de bocht.
Je moet tegenleunen i.p.v. meeleunen.
Het is echter wel heel leuk om te zien wat voor reacties er allemaal komen.
Posted By: carl Re: solex zijspan - 20/04/09 08:42 PM
Reacties zullen er wel genoeg komen, dat is al met een gewone solex.
Maar het rijden moet je echt wel leren met z'n zijspan, maar erg leuk denk ik.

groeten Carl.
Posted By: hanswelp Re: solex zijspan - 21/04/09 06:21 AM
Als motorsporter een tip als je een bocht naar het zijsan toe neemt moet je in theorie gas geven want het zijspan heeft geen aandrijving dus wil eigenlijk rechtdoor door gas te geven gaat hij er makkelijker omheen en de bocht van het zijspan af eigenlijk met de Solex remmen en de massa van het zijspan laat hem er ahw voorbij gaan en je gaat de hoek om gr Hans Welp ex zijspan rijder op de weg ,gras en motorcross
Posted By: Joan Re: solex zijspan - 21/04/09 10:23 AM
Orgineel bericht geplaatst door: hanswelp
Als motorsporter een tip als je een bocht naar het zijsan toe neemt moet je in theorie gas geven want het zijspan heeft geen aandrijving dus wil eigenlijk rechtdoor door gas te geven gaat hij er makkelijker omheen en de bocht van het zijspan af eigenlijk met de Solex remmen en de massa van het zijspan laat hem er ahw voorbij gaan en je gaat de hoek om gr Hans Welp ex zijspan rijder op de weg ,gras en motorcross


Gewoon even je zijspan wiel tippen en als een solo de bocht om.
Posted By: John Meisters Re: solex zijspan - 21/04/09 08:41 PM
als je het niet gewend bent rij je gewoon rechtdoor. beslist een beetje oefenen voor je de weg op gaat.
© Solex Forum