Stukje huisvlijt aangezien bij de Eysink Renata de onderdelen wat moeilijker te vinden zijn heb ik het ontbrekende nagemaakt.
Achteraf veel minderwerk dan ik verwachtte.
Nu nog een achterstuur maken.das wat lastiger , heb er al een buigijzer op stukgetrokken
idd mooi stukje huisvlijt, vakwerk!!
wat voor pijp heb je ervoor gebruikt ?
Ik heb ooit eens iets van CV pijp gemaakt en dat spul is zo zacht dat alles waar je het mee belast een kromming veroorzaakt , wel makkelijk te buigen.
Hydraulische leidingpijp bevalt me beter.
Er zit nogal verschil verschil in CV-pijp kwaliteit heb ik gemerkt (ook in de prijs).
Het is een bagagedrager en geen 3de zitplaats.
Bagage drager komt me bekend voor, ik heb al wel 15 jaar zoiets op zolder liggen.....
mooi gedaan ronald echt vakwerk en aldoende leer je veel bij
groetjes pierre
Schitterend werk, doe ik je niet na!!
Bagage drager komt me bekend voor, ik heb al wel 15 jaar zoiets op zolder liggen.....
goede reden om dan zelf even de tandem erbij te buigen.
Bagage drager komt me bekend voor, ik heb al wel 15 jaar zoiets op zolder liggen.....
goede reden om dan zelf even de tandem erbij te buigen.
Zo moeilijk kan het niet zijn toch??
Anders kan dit fimpje wel hulp bieden.
Wat een berg personeel vroeger he.
https://www.youtube.com/watch?v=akQB18R2DhY&feature=related
Prachtig filmpje Alfons
In die tijd moet je je nog eens verplaatsen . . . je zou er maar staan, dag in dag uit vijlen en schuren, of frames onder de lakdouche hangen. wat zal het daar lekker geroken hebben
De goede ouwe tijd, leuk om naar terug te kijken, maar het ging er toen wel anders aan toe . . .
Bagage drager komt me bekend voor, ik heb al wel 15 jaar zoiets op zolder liggen.....
goede reden om dan zelf even de tandem erbij te buigen.
Zo moeilijk kan het niet zijn toch??
wanneer kunnen we het resultaat tegemoet zien, beginnen met een bagagedrager en eindigen met een tandem ?
Inderdaad mooi filmpje.
Maar uhh goeie oude tijd?.Ik denk meteen terug aan de tijd toen ik bij een muziekinstrumenten fabriek gewerkt heb.Stond in de montage blaasinstrumenten in elkaar te solderen,alles uit het handje met tin/zuurvrij vloeimiddel..jaja, zilver,messing staafjes met borax.De borax moest je verwijderen in een bad met vitriool.Als je daar een druppel op je kleding kreeg had je na een wasbeurt een groot gat in je kleding.Kleine onderdeeltjes kon je draaien op een "draaibank" aangedreven door lederen aandrijfriemen met een hand beitel afgesteund op een steun.Instrumenten werden ontvet in een verwarmd tribad.Als je daar een tijdje boven hing werd je goed haai.In de polijsterij wilde je niet komen,stof stof en nog eens stof.Instrumenten werden electrolitisch behandeld in verschillende baden.In die ruimte rook het altijd zuur.Het glazuur sprong zo van je tanden bij wijze van spreken.En dit allemaal zonder afzuiging..
ARBO ?? nooit van gehoord,maaaar ben er niet dommer van geworden.
(ben een beetje afgeweken van het topic,maar dit kwam ineens bij mij op na het zien van dit mooie filmpje)
Trouwens, mooi pakkendragertje Ronald
Zodra ik hem klaar heb laat ik het je weten...kan wel even duren!!
Mooi werk Ronald, het is volgens mij zo / wat jou ogen zien maken jou handen / ik vindt het superrrr !!
Groetjes Carl
Kan wel eens een probleem zijn/worden .
Ik zag pas nog een mooie Posche
(
gaat hem niet worden , schuurtje te klein )
Mijn complimenten Ronald.
Ook een leuk filmpje van de Gazelle fabriek.
Worden ze tegenwoordig niet gepoederlakt?
Prachtig filmpje maar wat een verschrikkelijke werkomstandigheden!
De hele dag blootgesteld zijn aan gore chemische stoffen. Die zijn niet oud geworden dat weet ik zeker.
Ergste eigenlijk nog die man die met zijn hoofd een kettingkast staat te richten. "Hoe was het op je werk schat?" "Ik heb een beetje hoofdpijn..."
Kan ook geen handschoenen ontdekken bij het lakken en de nikkelbaden.
de goede oude tijd maar wel harde tijden toen mooi filmpje
groetjes pierre
tegenwoordig maken ze er zo een 360.000 fietsen per jaar, dat zijn er dus 1000 per dag. Dat gaat je niet lukken op de manier van het filmpje.
Nadeel is wel dat de fiets niet meer als een "bezit" word gezien maar meer als een wegwerpartikel.
De fietsen van heden ten dagen is niet als vroeger. Als men een fiets over 25 jaar wil gaan restaureren zal dat moeilijk worden, met al die kunststof. De fietsemaker van vandaag heeft elke dag een Tupperware-party of speelt met Lego. Als je fiets van nu wil opruimen, gooi deze dan maar in de open haard, je zal niet veel terugvinden. Een fiets wordt steeds meer kunstof waar je je handen aan ophaald. Iets richten? Pak de verfstipper maar. Bij koude breek de zooi en bij warmte trekt het krom. Lang leve de rijwiel-technikus.
Dan moeten we weer terug naar de Houten fiets ,is minder milieu belastend als deze opgestookt door de schoorsteen verdwijnt
Misschien wel omzetverhogend met dat plastic
.
Werk hebben is 1 , maar werk houden........
In Israel maken ze toch fietsen van karton ? Haal je je vingers ook niet aan open