Solex forum
Posted By: Joan anders dan anders - 07/04/15 12:20 PM
pas hebben we het nog eens over de frictieplaten gehad
en hoe die opgebouwd moeten worden.
Er zijn ook zoooo veel soorten in dat het ook wel makkelijk is als je begrijpt hoe het zou moeten werken.
Toch kom je af en toe ook eigen initiatieven tegen.
deze begreep maar niet waarom zijn ontstekingsdeksel niet wilde sluiten en dan is de dokter daar toch weer goed voor.
Ik heb maar laten zitten zoals het zat, alleen even de ring weg gehaald op een plaats waar hij volkomen zinloos was

Attached picture wat-mist-hier.jpg
Attached picture wat-is-hier-te-veel.jpg
Attached picture waarom-de-kap-niet-sluit.jpg
Posted By: Alfons_Amuse Re: anders dan anders - 08/04/15 12:32 AM
Wat een kreaties. Gaat nergens over. Dan heb je toch niet echt technisch inzicht vind ik. Die laatste is zo eentje achteraf van ohja nu zie ik het.
Posted By: John Meisters Re: anders dan anders - 08/04/15 02:51 AM
Och je wilt niet weten welke creativiteit sommigen in de strijd gooien. Ik had van de week een koffertje met 3800 motor, 3800 zadel (hoe krijg je het verzonnen), terugtraprem én velgrem achter, motorbeugel 3800 met "oud koffertje" embleem.
Gasgeven met een hendeltje, zoals de eitjes. Duits Velosolex achterlicht.
Evengoed een leuk ding, en liep lekker na een fikse beurt wink
Posted By: Alfons_Amuse Re: anders dan anders - 08/04/15 03:24 AM
Ach waarom ook niet. Als hij er plezier aan heeft en lekker loopt is het toch eigenlijk prima. Zo ken ik ook eentje die ook eigen dingetjes verzint maar het werkt heel goed. B.v. een gaskabeltje bedient door een choke handeltje van 1 of ander brommertje. Ziet er niet uit maar werkt perfect.
© Solex Forum