Solex forum
Posted By: Roelof RDW keurt weer v/a 18 mei 2020 - 19/05/20 08:20 PM
[Linked Image]
Posted By: Koosolex Re: RDW keurt weer v/a 18 mei 2020 - 05/06/20 11:04 AM
Ik heb al een afspraak gemaakt om mijn Koffertje van een kenteken te kunnen voorzien.
Posted By: Koosolex Re: RDW keurt weer v/a 18 mei 2020 - 30/06/20 12:25 PM
En vandaag heeft mijn Koffertje na lang wachten een kenteken gekregen. Binnenkort mag ik legaal de weg op.
Posted By: Joan Re: RDW keurt weer v/a 18 mei 2020 - 30/06/20 04:48 PM
nou succes!

kun je je ervaring met de RDW nog delen ? Valt best mee toch ?
Posted By: Koosolex Re: RDW keurt weer v/a 18 mei 2020 - 01/07/20 08:40 AM
Jawel hoor, door de corona maatregelen is het keuren erg afstandelijk geworden. Je meld je bij de balie (is helemaal in plastic ingepakt) en mag dan meteen de portemonnee trekken. Vervolgens ga je wachten in de zithoek in de grote keuringshal totdat de keurmeester bij je komt. Hij vraagt je de Solex naar binnen te rijden en hij neemt de Solex van je over. Je wordt weer vriendelijk verzocht in de zithoek plaats te nemen. Dan is de keurmeester een uur bezig om met een zaklamp de Solex te onderzoeken. Waar hij allemaal naar kijkt is mij een raadsel. Het framenummer staat op de bekende plek en is goed afleesbaar. Deze had hij meteen al te pakken. Ook zit hij steeds achter een beeldscherm zaken uit te zoeken. Ik had het Grote Solexboek met de framenummers meegeleverd maar daar heeft hij niet in gekeken. En na een uur komt hij weer bij je met de mededeling dat het Koffertje uit 1961 komt en dat alles geregeld is. Ik moest nog wel een formulier ondertekenen waarin ik moest vermelden hoe ik aan de Solex ben gekomen. Daarna mocht ik weer vertrekken. Al met al 2 uur bij de RDW gezeten.

De Solex is niet technisch gekeurd. De motor is niet gestart en de verlichting is ook niet op werking gecontroleerd. Ook de remmen zijn niet getest. Al met al voor mij een raadsel waar hij een vol uur mee bezig is geweest.

Maar verder geen moeilijkheden. Nu wachten op het kenteken, de verzekering regelen en legaal de weg op.
Posted By: Roelof Re: RDW keurt weer v/a 18 mei 2020 - 01/07/20 09:20 AM
Bij wel keuringsstation ben je geweest?
Posted By: Roelof Re: RDW keurt weer v/a 18 mei 2020 - 01/07/20 09:22 AM
Nieuw is dat de rollenbank test snelheidsmeting niet meer hoeft.
Posted By: Koosolex Re: RDW keurt weer v/a 18 mei 2020 - 01/07/20 10:00 AM
Originally Posted by Roelof
Bij wel keuringsstation ben je geweest?

RDW Groningen
Posted By: Koosolex Re: RDW keurt weer v/a 18 mei 2020 - 01/07/20 10:03 AM
En het kenteken pasje vandaag al per post binnen gekregen. Dat is bijna binnen de 24 uur. Dat is wel héél snel!!
Posted By: MarkN Re: RDW keurt weer v/a 18 mei 2020 - 02/07/20 07:24 AM
Originally Posted by Koosolex


De Solex is niet technisch gekeurd. De motor is niet gestart en de verlichting is ook niet op werking gecontroleerd. Ook de remmen zijn niet getest. Al met al voor mij een raadsel waar hij een vol uur mee bezig is geweest.



Zijn dag vol maken.

En daarom zijn er nu enorme wachtlijsten om voor een keuring aan de beurt te komen, ze lopen ook echt geen trat harder crazy
Posted By: ErwinZ Re: RDW keurt weer v/a 18 mei 2020 - 24/08/20 12:39 PM
Ik heb een keuring gepland staan voor 2 oktober in Rijen.
OTO uit begin 60er jaren, nog niet precies duidelijk hoe oud precies..

Rijen was voor mij het station met de kortste wachttijd.
Helemaal nieuwe ervaring, eens zien hoe dit verloopt.

Einde keuring aangeven hoe je aan de solex bent gekomen lees ik, dus geen verklaring van een verkoper meer nodig?

Adhv het frame nummer de leeftijd te bepalen middels het grote solex boek.
Is dat op dit forum te raadplegen? (lijsten met jaren modellen en framenummers?,)


Thx Erwin
Posted By: John Meisters Re: RDW keurt weer v/a 18 mei 2020 - 24/08/20 12:45 PM
Succes!

Bij mij heeft men altijd genoegen genomen met een verklaring dat de Solex al jaren bij mij in de schuur stond.
Bouwjaar adhv motornr. (Lijsten staan op de Solex website).
Aan de hand van een aantal foto’s kunnen we hier ook al een indicatie van het bouwjaar geven.
Posted By: ErwinZ Re: RDW keurt weer v/a 18 mei 2020 - 24/08/20 01:41 PM
Hmm, is motornummer de bron om bouwjaar te bepalen boven het framenummer?

Das niet fijn want motor is niet origineel, maar een 2200 Frans..

Het vinden van eisen voor deze keuring is een wirwar voor me..

Circuleren er lijsten met bouwjaar, frame en motornummer waar je bij de keuring aan vast kan houden voor bepaling leeftijd?
Posted By: John Meisters Re: RDW keurt weer v/a 18 mei 2020 - 24/08/20 06:07 PM
Originally Posted by ErwinZ
Hmm, is motornummer de bron om bouwjaar te bepalen boven het framenummer? ja, voor de RDW wel. Zo heb ik een oto van 1974, dat kan helemaal niet maar staat wel op het kenteken. Mij boeit het niet: ik kan rijden. wink

Das niet fijn want motor is niet origineel, maar een 2200 Frans..

Het vinden van eisen voor deze keuring is een wirwar voor me..

Circuleren er lijsten met bouwjaar, frame en motornummer waar je bij de keuring aan vast kan houden voor bepaling leeftijd?
ja, zoek gewoon op dit forum of op google, die meestal ook naar dit forum verwijst. Hieronder een van de vele lijsten.


Lijst van dit forum
Posted By: ErwinZ Re: RDW keurt weer v/a 18 mei 2020 - 24/08/20 08:19 PM
Dank voor je reactie, dit helpt denk ik wel.

Ik zal op t forum ook nog eens zoeken op " 't grote Solexboek." grin
© Solex Forum