Solex forum
Posted By: Joan SoleX D.O. - 13/11/00 02:51 PM
Op het vorige forum heb ik een uitgebreide discussie gehad over de betekenis D.O.<P>Ik claimede dat het Dubbele Omkeerspoeling zou betekenen om onderscheid te maken met het kamzuigermodel.<P>De ander claimede dat het Direkte Overbrenging zou betekenen, dit ter onderscheid met de OTO.<BR>De tekeningen van de OTO zouden er al liggen terwijl hij nog lang niet in produktie was, vandaar dat ze het onderscheid al aan konden brengen.<P>Nu heb ik echter exploded views van motorblokken liggen waarop staat " 49 C.C. D.O. SOLEX-MOTOR vanaf Motor nr 381.000"<BR>Op deze tekeningen staat echter duidelijk<BR>een koppeling : Hoezo Direkte Overbrenging <P>Leg me dit nog eens uit.<P>Groeten Joan Majoor
Posted By: peterdp Re: SoleX D.O. - 17/11/00 07:13 PM
Joan,<P>In het forum beginners heb ik als reply op een topic van Peter Vennix een lijst geplaatst met franse motornummers.<P>Bij het model 1010(1957/58) staat vermeld :<BR>"double transfer port engine" Dus het lijkt<BR>mij dat jij met dubbele omkeerspoeling gelijk<BR>hebt.<BR>Die ex werknemer van van der Heem heeft<BR>niets meer laten horen dus dat zal wel bluf geweest zijn.<BR>Groeten,<P>Peter Poppe.
Posted By: Joan Re: SoleX D.O. - 17/11/00 09:33 PM
Peter P. er is inderdaad geen reaktie meer gekomen op mijn hernieuwde D.O. bericht.
© Solex Forum