Solex forum
Posted By: Hjalmar afdekplaat carter - 19/11/04 07:28 PM
Hallo,

Zie attachement, is deze afdekplaat alleen voor een peperbus of kan die ook op een zwanenhals 1954 (sleutelgat)?

groet!

Attached picture 10418-solex.jpg
Posted By: Anonymous Re: afdekplaat carter - 20/11/04 11:29 AM
hoi haljmar jeppe dit is een orginele franse peperbus carter afdekplaat hoort dus op de peperbus(gat voren) de 54 er en de model,s erna zit het bevestigings gat boven de brandstof pomp.kijk welke bevestiging er op je pomp zit bout voor op je filter of boven
Posted By: Roelof Re: afdekplaat carter - 20/11/04 01:11 PM
Ik heb een sleutelgat van 55 en de afdekplaat ziet er zo uit.
zie bijlage

Attached picture 10429-Motorafdekplaat.jpg
Posted By: Anonymous Re: afdekplaat carter - 20/11/04 02:19 PM
poe hee roelof ziet er goed uit de solex keurig,de afdek plaat is goed dit type is het,maar wil geen zeur wezen er zitten verschillen in de platen zoals die afgebeeld is orgineel met sticker maar je hebt ze ook daar zit solex in gestanst(gedrukt).toppie hoor
Posted By: Hjalmar Re: afdekplaat carter - 22/11/04 06:54 AM
Goed dat ik dat dus even heb nagevraagd. Zag 'm voor 15 euro te koop staan maar als hij niet past, dan kopen we dat dus niet!

Roelof, wat ziet die er prachtig uit! Is dit de Zwanenhals die je recent had gekocht? Complimenten. Vraagje: hoe maak je het cilinderblok weer zo mooi zwart?

Dirk, ik mail je van de week met nieuwe datum en wenslijst.

gr Hjalmar
Posted By: Roelof Re: afdekplaat carter - 22/11/04 08:17 AM
Hallo hjarmar,

Het is inderdaad de 55 sleutelgat die ik laatst gekocht heb.
De cilinder ontvet ik eerst, daarna zo goed mogelijk ontroesten en dat is een beetje pielwerk tussen die ribben, daarna gewoon spuiten met een spuitbus Motip glans zwart.
Posted By: Roelof Re: afdekplaat carter - 22/11/04 01:48 PM
Hoi Edgard,

Hoe zien die dremel bostels er uit?
Ik gebruik geen hitte bestendige verf meer voor de cilinders, rij al een jaar met een cilinder gespoten met gewone motip verf uit een spuitbus en blijft prima zitten en lijkt ook nog mooier als die matte verf.
Posted By: Roelof Re: afdekplaat carter - 22/11/04 06:34 PM
Dat borsteltje heb ik ook maar past niet tussen de koelribben, ik ga verder zoeken. grijns:
© Solex Forum