Solex forum
Posted By: Koosolex Repareren kunstof kapje achterlicht - 22/11/20 02:09 PM
Voor mijn Franse Velosolex heb ik een origineel kunstof achterlichtkapje op de kop kunnen tikken. Helaas is aan de binnenkant het onderste bevestigingslipje afgebroken. Ik denk dat het wel te repareren is door wat kunstofmateriaal een te brengen en dit nadat het hard geworden is met een dremel in model te fraisen. Maar ik ben niet thuis in de wondere wereld van kunststoffen. Heeft iemand hier verstand van? Welk kunststof (epoxy??) zou voor dit doeleinde geschikt zijn? Alle tips zijn welkom!
Posted By: Wim Re: Repareren kunstof kapje achterlicht - 22/11/20 06:56 PM
Misschien met een lijmpistool.
Plaats eerst een foto van je achterlicht en wat er mis is. Dat zegt al meer.

Daarna komen misschien gerichte tips.
Posted By: Koosolex Re: Repareren kunstof kapje achterlicht - 23/11/20 12:21 PM
Foto's zijn inderdaad een goed idee! Bij deze......

Attached picture lamp1.JPG
Attached picture lamp2.JPG
Attached picture lamp3.JPG
Posted By: Joan Re: Repareren kunstof kapje achterlicht - 23/11/20 05:02 PM
Originally Posted by Koosolex
Foto's zijn inderdaad een goed idee! Bij deze......
deze ziet er nog heel goed uit, ik heb er diverse die zijn op de meest vreemde manieren gekrompen. waar je cirkeltje staat wordt feitelijk afgedekt door de extra aangebrachte reflector toch ? dan zou een goed twee componenten lijm genoeg zijn, of even testen met aceton ( kwastje gebruiken daar lijmden we vroeger de "airfix" vliegtuigmodellen mee dan heb je geen lijmklodders trichloorethyleen werkte ook maar dat krijg je nergens meer ) en dan is het nog uitzoeken wat je als haakje kunt gebruiken, waarschijnlijk een stukje van een PVC pijp of anders soortgelijk lijmbaar materiaal
© Solex Forum