Solex forum
Posted By: labroeker Spruitstuk pakking om uit te printen - 10/05/19 12:37 AM
Mede monteurs,

Heeft iemand toevallig de maatvoeringen van een Spruitstuk voor de Solex 3800? Ik heb het conische uiteinde vervangen door een moer van een knelkoppeling. Na testen blijkt dit SUPER te werken! Nu wil ik graag zelf een spruitstuk lassen waarbij ik er buitendraad op tap om de moer stevig te bevestigen. Helaas heb ik geen extra spruitstuk om de maten van over te nemen, en de solex heb ik nog dagelijks in gebruik. Mocht iemand deze maatvoering (en evt maatvoeringen van meerdere componenten) hebben, hoor ik dat graag!

Attached picture 2ACDC8F8-469E-42D7-916E-BB32B7C9F6BC.JPG
Posted By: Joan Re: Spruitstuk pakking om uit te printen - 10/05/19 08:03 PM
even een paar extra kopen, zijn de kosten niet, en dan zul je zien dat bij solex zelf er ook geen maatvoering was, het past wel maar is heel vaak net even anders. Ook een reden dat de ene solex zo maar even een heel stuk beter loopt dan een andere.Vaak blijkt er dan een blokkade te zijn van inlaatpoort en/of uitlaatpoort omdat de pijpjes net versprongen zitten ten opzichte van de gaten in de cilinder
Posted By: Antoine Re: Spruitstuk pakking om uit te printen - 10/05/19 08:10 PM
De titel van de topic past niet bij je vraag. Je zoekt de maten van het uitlaat spruitstuk als ik je tekst goed begrijp?
Posted By: labroeker Re: Spruitstuk pakking om uit te printen - 11/05/19 09:04 PM
Ja dat klopt!
Posted By: labroeker Re: Spruitstuk pakking om uit te printen - 11/05/19 09:05 PM
Top! Bedankt voor de informatie, dit maakt heel veel duidelijk! Hierdoor ben je zelf dus ook in staat om door aanpassingen veel dingen te verbeteren neem ik aan?
© Solex Forum