Solex forum
Posted By: Sambaman smeren 24inch naaf - 19/02/19 01:09 PM
Aan de mannen (vrouwen) met ervaring heb ik volgende vraag. Ik stel ze toch ongeacht de vrees weer behoorlijk dom over te komen. Wel gereedschap hebben jullie om de naaf van de oudere types naaf te smeren via de nippel met kogellagervet. Ik heb geen zin om een miskoop te doen. En zou dus graag even horen wat jullie met tevredenheid gebruiken?

Mvg Sam
Posted By: FFAnders Re: smeren 24inch naaf - 19/02/19 03:37 PM
https://www.hbm-machines.com/produc...a6Y7I4AIVkOJ3Ch2wRQ1mEAQYASABEgJI1fD_BwE

Met de slang kom je makkelijk tussen de spaken.
Posted By: Roelof Re: smeren 24inch naaf - 19/02/19 05:24 PM
Originally Posted by Sambaman
Aan de mannen (vrouwen) met ervaring heb ik volgende vraag. Ik stel ze toch ongeacht de vrees weer behoorlijk dom over te komen. Wel gereedschap hebben jullie om de naaf van de oudere types naaf te smeren via de nippel met kogellagervet. Ik heb geen zin om een miskoop te doen. En zou dus graag even horen wat jullie met tevredenheid gebruiken?

Mvg Sam


Je zal eerst moeten weten of er messing of stalen frictie lamellen in zitten, de messing moeten met EP90 olie gesmeerd worden maar de stalen met HTC vet, beter is als je het idee hebt dat de naaf onderhoud nodig heeft om hem uit elkaar te halen en goed te reinigen, daarna nieuw vet op de kogellagers en olie of vet op de lamellen, alles weer mooi afstellen kan je weer jaren vooruit.
© Solex Forum