Ik heb ergens gelezen dat je met een Solex niet in Amsterdam mag rijden. Mag dat met Aspen benzine wel? Anders zou je ook niet een boomzaag of bladblazer mogen gebruiken.
De gemeente Amsterdam wil van alle 2takt brommers en scooters af om de vervuiling te verminderen. Het maakt hun niet uit wat je in de tank doet ook al zou je hem ombouwen naar LPG of, mooier nog, waterstof.
Solex Nederland werkt toch aan een ontheffing voor oldtimers (?)
Niet dat ik weet. Velen hebben destijds bezwaar gemaakt maar dat heeft alleen ertoe geleid dat men een weekend-ontheffing gaat invoeren. De laatste tijd is het trouwens onheilspellend stil hieromtrent
Solex Nederland werkt toch aan een ontheffing voor oldtimers (?)
van alle oldtimer verenigingen zegt de FEHAC de overkoepelende organisatie te zijn en dit soort aanvaringen met politieke beslissingen aan te kaarten en van tegenargumenten te voorzien
Het heeft niks met het vervuilen te maken . Men wil gewoon van de makkelijk op te voeren snelle machines af. Voorbeeld Als een keer een grote plezier boot voor de rijken in Rotterdam haven deze rijken komt lossen en er weer een nieuwe lading gaat wegbrengen naar een schoon land dan is de vervuiling 100 maal meer dan van alle solexen van Nederland in een heel jaar. Dus een beter onzinverhaal bestaat er niet. Het is zelfs nog erger . Als een keer deze grote ( schone ) boot heeft stil gelegen om deze mensen te laden en lossen naar een verre nog schone land dan komt uit dat bootje meer vuil dan uit alle automobielen in de stadje Rotterdam. Dus waar hebben we het over. Ik denk dat deze mensen waar wij afhankelijk van zijn echt niet weten waar er de grote vervuilers zijn ( ik denk dat deze mensen op deze grote bootjes zitten in de zon te bakken ).
Sterker (Stommer) nog Jan: Als je in Rotterdam een oude auto hebt (van voor 1-7-1992, tenminste als je op benzine rijdt) dan mag je dus in een groot deel van de stad niet meer rijden. Maar voor € 25 per dag kun je wel een ontheffing krijgen! Hoe krom en hypocriet kun je als gemeente zijn. Trek je portemonnee en je mag vervuilen??!! (En ik kan het weten want ik woon er)
Ik snap dat hele beleid rond die oudere auto's trouwens niet. Voorbeeld: Ik heb een zwager met een Peugeot 205 uit 1986. Nieuw gekocht destijds. De kilometerteller staat nu op 35000. Hij woont in het centrum van Rotterdam. Zodra hij zijn parkeergarage zou uitrijden is hij de [censored] want hij riskeert een boete van 90 euro, of hij moet voor 25 euro een dagontheffing aanschaffen. Maar die man rijdt aantoonbaar al tientallen jaren niet meer dan 1000 km per jaar. Wat vervuilt hij daarmee nou helemaal t.o.v. Een vette SUV met een "schone" motor? Het moet toch niet zo moeilijk zijn om het daadwerkelijke gebruik van een auto mee te laten wegen in de milieu maatregel? Bestanden zijn simpel te koppelen.
Heb overigens wel al vaker een visje bij mijn zwager uitgezet om die Peugeot over te nemen.... Onverwoestbare auto in showroom conditie met nog een eerlijke carburateur en contactpuntjes. Kan ik mijn oude gereedschappen nog eens gebruiken. Maar ja, eigenwijs type hè. Laat hem liever in de garage staan.
Dit is trouwens meer Stamtafel dan Techniek, maar we dwalen allemaal wel eens af.
Solex Nederland werkt toch aan een ontheffing voor oldtimers (?)
van alle oldtimer verenigingen zegt de FEHAC de overkoepelende organisatie te zijn en dit soort aanvaringen met politieke beslissingen aan te kaarten en van tegenargumenten te voorzien
gisteren bij de jaarlijkse vergadering van de RHCN een lezing gehad van de FEHAC, die stond daar zieltjes te winnen voor zijn organisatie en moest wel bekennen dat voor de bromfiets "BROMFIETS" ( het blad) eigenlijk de drijvende kracht is om bij diverse centrale en lokale overheden de belangen aan te kaarten.
Ik denk dat veel aan je afstelling ligt. Ik heb hier ook heel mooie en schone zuigertjes, maar de tekst op de kop is toch altijd licht bedekt met een koffiebruin laagje. Soms is dat iets zwarter. Uitlaatpoorten blijven meestal goed schoon, soms toch wat aanslag.
Ik had mijn teller op 73 nadat ik onderuit was gegaan op het circuit bij Eindhoven afgelopen jaar, Solex op z'n kant en draaien dat voorwiel met nul rijwindkoeling
Mijn gps teller stond op 126... solex stond achter in de bus
En ook nul aanslag na 1000 km
ik had er vandaag nog eentje die had zijn aanslag in de demper zitten, hij lekte van boven en ik werd gek van de herrie, dus netjes fluisterstil gemaakt bleek hij ineens veel minder te lopen dus kon ik aan de bak, nou tot aan mijn oksels onder de smeer gelukkig heel mooi weer buiten dus kon ik lekker stoken ( morgen dus extra blauwe lucht )