Solex forum
Posted By: Fixedstakkes O-ring of niet - 04/09/15 02:22 AM
Ik ben bezig met de reparatie van mijn solex.Nu blijkt dat als ik het plastieken zwarte haakje van de carburateur bekijk er een groef voorzien is voor een o-ring. Is dit nodig of niet?

Attached picture images.jpg
Posted By: Alfons_Amuse Re: O-ring of niet - 04/09/15 02:52 AM
Sorry, de vraag is mij niet echt duidelijk. Misschien iemand anders wel?
Kun je iets meer aangeven aub?
Posted By: Fixedstakkes Re: O-ring of niet - 04/09/15 03:11 AM
Het plastieken zwarte haakje waar het gas geefmechanisme aan zit kan uit de carburateur gehaald worden. Op het stuk dit in de carburateur zit is een groef voorzien voor een o-ring. Maar moet die hier zitten?
Posted By: WilfredVW Re: O-ring of niet - 04/09/15 04:07 AM
Als je de gashevel bedoeld die in de carburateur gestoken zit, dan is het antwoord nee. Er hoeft geen o ring op.
En anders begrijp ik je vraag ook niet. Zet even n foto van het onderdeel erop en niet de kompleet opgebouwde carburateur .
Posted By: Joan Re: O-ring of niet - 04/09/15 11:57 AM
nee, misschien ooit bedacht als druip rand of om te voorkomen dat zand de boel klem zet, met een o ring maak je weerstand en dan kan hij niet meer lekker klapperen in zijn gat en het is toch al een erg marginaal mechaniek
zelf maak ik andere met een spaakstangetje van gasgever naar 1/2 banana dan word hij traploos in plaats van "aan" of "1/2" ( "uit" zit er niet echt op )
Posted By: Fixedstakkes Re: O-ring of niet - 04/09/15 02:42 PM
Maar is het dan normaal dat hier wel wat brandstof uit lekt? Ik vind dit niet zo veilig zo vlak boven de uitlaat
Posted By: Joan Re: O-ring of niet - 04/09/15 04:05 PM
helemaal gelijk in, het kan lekken als de pest. echter spontaan in de brand heb ik nog niet gehoord, kan wel, mijn oom had een matchless waar de tank van lekte en die ging spontaan aan in de hitte van de motor. gelukkig een heleboel los droog zand in de buurt, enigste manier om het uit te krijgen als je niet een brandweer wagen op je rug meeneemt met poeder of sproeischuimblussers
Posted By: Trommel Re: O-ring of niet - 04/09/15 06:15 PM
Originally Posted By Joan
zelf maak ik andere met een spaakstangetje van gasgever naar 1/2 banana dan word hij traploos in plaats van "aan" of "1/2" ( "uit" zit er niet echt op )

Wat bedoel je hier nou weer mee ?
Posted By: FFAnders Re: O-ring of niet - 04/09/15 06:25 PM
Originally Posted By trommel
Originally Posted By Joan
zelf maak ik andere met een spaakstangetje van gasgever naar 1/2 banana dan word hij traploos in plaats van "aan" of "1/2" ( "uit" zit er niet echt op )

Wat bedoel je hier nou weer mee ?

Zoiets moet je zien en is volgens mij moeilijk uit te leggen.
Er zijn wel eens foto's geplaatst, misschien herplaatsen ??
Posted By: John Meisters Re: O-ring of niet - 04/09/15 07:19 PM
hier vind je de foto's terug wink
Posted By: Joan Re: O-ring of niet - 04/09/15 07:25 PM
Originally Posted By FFAnders
Originally Posted By trommel
Originally Posted By Joan
zelf maak ik andere met een spaakstangetje van gasgever naar 1/2 banana dan word hij traploos in plaats van "aan" of "1/2" ( "uit" zit er niet echt op )

Wat bedoel je hier nou weer mee ?

Zoiets moet je zien en is volgens mij moeilijk uit te leggen.
Er zijn wel eens foto's geplaatst, misschien herplaatsen ??

nou even snel dan, een zijaanzicht

Attached picture spaak-regeling.jpg
© Solex Forum