Solex forum
Posted By: solexjantje slotjes in de zuiger - 06/10/14 05:57 PM
Kan ik slotjes in de zuiger zetten waar zuiger veren in zitten met een schuine kant?
Posted By: FFAnders Re: slotjes in de zuiger - 06/10/14 07:15 PM
Ik heb het ooit wel eens gedaan maar het is niet m'n hobby.
Posted By: Joan Re: slotjes in de zuiger - 07/10/14 12:27 PM
Origineel bericht van: solexjantje
Kan ik slotjes in de zuiger zetten waar zuiger veren in zitten met een schuine kant?


alles kan , beste is ze half aan de bovenkant in de groef te zetten, maak eerste een dikwandige bus die strak over de zuiger gaat met een gaatje precies als het pennetje, gebruik dit als boormal want anders loop je weg, eventueel mett dremel freesje eerst een halfrondje wegfrezen van de bovenkant van de zuigerveer groef op de plaats waar je slotje komt dan loopt je boortje niet weg.
gebuik 0.1 mm dikker pennetje dan dat je boort
Posted By: solexjantje Re: slotjes in de zuiger - 08/10/14 01:00 PM
Duidelijk antwoord dat moet te doen zijn. Wat is de beste plaats van de slotjes bij een kamzuiger?
Posted By: Joan Re: slotjes in de zuiger - 08/10/14 03:35 PM
links en rechts, recht boven de pistonpen
Posted By: FFAnders Re: slotjes in de zuiger - 08/10/14 09:45 PM
Origineel bericht van: solexjantje
Kan ik slotjes in de zuiger zetten waar zuiger veren in zitten met een schuine kant?


Bedoel je de uiteinden ??
Posted By: Joan Re: slotjes in de zuiger - 08/10/14 09:49 PM
waarschijnlijk wel want een heel beetje van de zuigers die maar 2 veren hadden hebben 1 veer met schuin afgezaagde uiteinden, die overlappen elkaar, geen toegevoegde waarde voor de compressieopbouw in vergelijking met recht afgesneden uiteinden, wel even opletten hoe je daar ruimte maakt voor het slotje
Posted By: FFAnders Re: slotjes in de zuiger - 08/10/14 09:56 PM
Daar doelde ik op, dat zijn niet de prettigste veren om slotjes aan te maken.
Gebruik daar alleen de rechte voor want met schuin krijg je een raar slotje.
Posted By: Joan Re: slotjes in de zuiger - 09/10/14 11:48 AM
ach met het slotje als pennetje 1/2 in de groef hoef je maar 1 puntje iets te verwijderen en dan heb je ruimte, dat andere puntje steekt dan weliswaar onder het slotje door maar om verdraaien tegen te gaan is het bijna krachtloos dus wigwerking hoef je niet te verwachten
© Solex Forum