Solex forum
Posted By: FFAnders Vapour Lock - 27/06/11 11:58 PM
Het is er weer het weer voor , de beruchte en gevreesde Vapour Lock.
Deze middag hadden we een ritje (van 45km) bedacht om noodzakelijke en prettige zaken te kombineren.
Na ongeveer 4km ging het al mis.
De kenners weten het wel :steeds minder vermogen totdat de motor uitvalt .
Dat was de eerste stop
Carter heet brandstof heet.
Toen heb ik de motorafschermplaten eraf gehaald en er de rest van de rit er geen last meer van gehad.
De motor/carter/ brandstofleidinkjes/tank hebben nu een betere (rijwind)koeling en minder kans op VL.
bij de jongere modellen is dat wat lastiger omdat de koplamp geïntergreerd is.
Maar zo lang het licht is ,heb je geen koplamp nodig.
Posted By: Roelof Re: Vapour Lock - 28/06/11 12:12 AM
Staat de onsteking wel goed, als die veel te laat staat word de motor ook te warm, benz. leiding te strak aan het carter/uitlaat langs?
Posted By: FFAnders Re: Vapour Lock - 28/06/11 12:24 AM
Ontstekingen staan netjes op tijd.
Deze controleer /stel ik af met een soort van toongeneratortje(draagbaar ,zit altijd in de tas achterop).
Als de punten openen of sluiten , verandert de toon en is wat nauwkeuriger dan de vloeitjes methode.
En de brandstof leidinkjes hebben alle ruimte).

Wel opvallend dat na het weghalen van de kap(pen) het probleem over is ,gelukkig.
Posted By: zeezout Re: Vapour Lock - 28/06/11 01:38 AM
Tja, wat dat is met die Solexen als het warm is weet ik ook niet.
Zelf had ik onlangs op een erg warme dag weer een vastloper met een Oto die al zo'n 3000 km zonder problemen met een nieuwe zuiger had gelopen.
Dat is wat anders dan vapour lock, weet ik ook wel, maar mijn ouders hadden vroeger nooit last van vpl (vapour lock) of vastlopers met hun Solexen. En dan ging het echt in de bloedhitte met een volle kampeeruitrusting en mij achterop richting Ardennen en Frankrijk.
De benzine is beter geworden (zegt men crazy) de 2-takt olie is beter geworden (zegt men confused) maar ik heb een vastloper en Ronald vpl bij een warme dag en die ouwelui van mij hadden nergens last van! En geloof het maar, want ik heb het zojuist bij mij 86 jarige moeder na gevraagd en die is geestelijk nog zo scherp als een mes! grin
Posted By: carl Re: Vapour Lock - 28/06/11 01:47 AM
Voor een vapour-lock was ik eigenlijk al bang omdat mijn solex ook minder ging presteren van middag toen ik van mijn werk kwam.
Maar het probleem wat ik had heeft niets met een vopour-lock te maken.

Groetjes Carl
Posted By: solexnl Re: Vapour Lock - 28/06/11 01:55 AM



Wat was het probleem de wel ???
Posted By: Alfons_Amuse Re: Vapour Lock - 28/06/11 01:57 AM
Nee geen problemen gehad met VL. Ik voelde wel een heleboel warme lucht lang mijn rechter been gaan (korte broek). 30 graden hier.

Ik ben eigenlijk benieuwd of alle JRT rijders geen probleem hadden vandaag. Wie ook geen probleem?
Posted By: Trommel Re: Vapour Lock - 28/06/11 02:00 AM
Toevallig allemaal.Vanmiddag even een solex uit de schuur uhh berging (lekker warm daarbinnen) gehaald om een boodschap te doen en wat denk je ,niet vooruit te branden terwijl hij gisteren liep als een trein.Komt gewoon niet op toeren.Als ik het slangetje van de retour dichtknijp stroomt er normale benzine retour . Als je vpl hebt dan krijg je toch schuimvormige benzine in je retour ? Affijn woensdag nog een kijken,morgen hebben we iets anders te doen.
Posted By: Alfons_Amuse Re: Vapour Lock - 28/06/11 02:07 AM
Origineel bericht van: ghostrider
Ook nooit geen probleem met Vapour Lock en ik rijd niet met JRT cilinder. Heeft daar ook niks mee te maken.
Je moet zorgen dat je pompje genoeg benzine rondpompt. Die benzine koelt dan ook meteen de carburateur. Het heeft niets met leidingen te maken die te dicht langs uitlaten zouden lopen.


Ook denk ik dat je voldoende benzine in het takje moet hebben. Natuurlijk moet alles goed zijn afgeregeld bij de Solex.

Ghost ik zou toch verwachten dat wanneer leidingkjes dicht bij de uitlaat een probleem kan geven. En dat hete uitlaatgassen (die lekkage daar) ook wel invloed heeft.
Nu de vraag waarom deze mening van jou.
Posted By: Trommel Re: Vapour Lock - 28/06/11 02:15 AM
Ja ik heb ook vaak horen zeggendat je de leiding van je uitlaat moet buigen en het tankje half vol doen ,bijna leeg rijden en dan weer koele benzine erbij om vpl te voorkomen.
Posted By: zeezout Re: Vapour Lock - 28/06/11 02:23 AM
Origineel bericht van: ghostrider
Ook nooit geen probleem met Vapour Lock en ik rijd niet met JRT cilinder. Heeft daar ook niks mee te maken.
Je moet zorgen dat je pompje genoeg benzine rondpompt. Die benzine koelt dan ook meteen de carburateur. Het heeft niets met leidingen te maken die te dicht langs uitlaten zouden lopen.

Dat denk ik ook. Als die benzine maar goed doorstroomt is de opwarming door de uitlaat gewoon heel gering. De pomp is dus de belangrijkste factor om vpl te voorkomen.
Posted By: Alfons_Amuse Re: Vapour Lock - 28/06/11 02:26 AM
Zou kennen want ik heb mijn membraampje in Mei vernieuwd, en pompt goed rond.

Nu de vraag aan iedereen: wie heeft ook pas zijn membraampje vernieuwd en heeft geen problemen.
Zou leuk zijn als hier iets uitkwam.
Posted By: Johnnie Re: Vapour Lock - 28/06/11 02:37 AM
Al is je pompje nog zo goed, het carter moet 100% dicht zijn.
Want als je hier al iets verliest (langs pakkingen) dan zal dit ten kosten gaan van je pompopbrengst.
En heel belangrijk zorg dat je tank goed vol is, de warmte van het blokje kan je dan over zoveel mogelijk vloeistof verdelen.
Posted By: Alfons_Amuse Re: Vapour Lock - 28/06/11 02:43 AM
Tja als je carter lekt heb je natuurlijk ook andere problemen.

Maar dat is mijn oproep niet he.
Posted By: Trommel Re: Vapour Lock - 28/06/11 02:51 AM
Origineel bericht van: Alfons1959
Zou kennen want ik heb mijn membraampje in Mei vernieuwd, en pompt goed rond.

Nu de vraag aan iedereen: wie heeft ook pas zijn membraampje vernieuwd en heeft geen problemen.
Zou leuk zijn als hier iets uitkwam.

Ik heb m`n membraan ook dit jaar vernieuwd en heb soms ,heel soms het "probeem" dat na het starten de solex,lees het pompje, geen benzine naar boven pompt. de solex stotterd 3 mtr rijden inhouden 3 mtr rijden inhouden en zo gaat dat hooguit 100 meter aan een stuk Er komt dan geen retour en plotseling is het voorbij.Ik denk dat het membraan tegen de wand van het pompje blijft plakken.Teveel druk in het carter ? Worden daarom 3 van die groefjes in de wand van het pompje gemaakt?
Posted By: Alfons_Amuse Re: Vapour Lock - 28/06/11 03:09 AM
Origineel bericht van: trommel
Origineel bericht van: Alfons1959
Zou kennen want ik heb mijn membraampje in Mei vernieuwd, en pompt goed rond.

Nu de vraag aan iedereen: wie heeft ook pas zijn membraampje vernieuwd en heeft geen problemen.
Zou leuk zijn als hier iets uitkwam.

Ik heb m`n membraan ook dit jaar vernieuwd en heb soms ,heel soms het "probeem" dat na het starten de solex,lees het pompje, geen benzine naar boven pompt. de solex stotterd 3 mtr rijden inhouden 3 mtr rijden inhouden en zo gaat dat hooguit 100 meter aan een stuk Er komt dan geen retour en plotseling is het voorbij.Ik denk dat het membraan tegen de wand van het pompje blijft plakken.Teveel druk in het carter ? Worden daarom 3 van die groefjes in de wand van het pompje gemaakt?


We wachten af trommel en horen het of het dan over is.
(denk het wel)
Posted By: Harding Re: Vapour Lock - 28/06/11 03:11 AM
om problemen te voorkomen, vervang ik de membraam om de 1000 km
ze kosten bijna niets

Mvg Rinus
Posted By: Jan Re: Vapour Lock - 28/06/11 03:34 AM
Peter had gelijk toen hij zij dat het een godswonder was dat zijn solex nog liep op normale brandstof, reclame maken dat kunnen ze dan wel.

Ze zeggen ook dat buiten die andere voordelen ook het Vapour Lock niet of veel minder zou moeten zijn.

Misschien (hopelijk) kan John Meisters hier antwoord op geven, die rijd nu al een tijdje met aspen, en hopelijk ook met deze warmte.
Posted By: FFAnders Re: Vapour Lock - 28/06/11 03:38 AM
Origineel bericht van: Alfons1959
Zou kennen want ik heb mijn membraampje in Mei vernieuwd, en pompt goed rond.

Nu de vraag aan iedereen: wie heeft ook pas zijn membraampje vernieuwd en heeft geen problemen.
Zou leuk zijn als hier iets uitkwam.

2 weken geleden is het Membraan vervangen -wel problemen totdat ik de motorplaat weghaalde , daarna geen problemen meer.
Overigens , wij vertrekken altijd met een volle tank en na 4km rijden was de benzine goed opgewarmt crazy
Posted By: Jan Re: Vapour Lock - 28/06/11 03:51 AM
Origineel bericht van: ghostrider
Origineel bericht van: Jan
Peter had gelijk toen hij zij dat het een godswonder was dat zijn solex nog liep op normale brandstof, reclame maken dat kunnen ze dan wel.

Ze zeggen ook dat buiten die andere voordelen ook het Vapour Lock niet of veel minder zou moeten zijn.



En ook met normale benzine geen enkel probleem.


Ik moet afkloppen, maar in die tijd dat ik met normale brantstof reed, had ik ook geen problemen.
Maar somige toch wel hier, waar ligt dat dan aan????
De rest hier van het clupie rijd ook normaal, en daar hoor ik ook nooit iets over.
Ja, en dan hebben we er een bij....zal de naam niet noemen, maar die rijd "ALTIJD", of hij vonkt of niet laugh
Posted By: Jan Re: Vapour Lock - 28/06/11 03:54 AM
Origineel bericht van: ghostrider
En die heeft een dieseltje ? grin


laugh laugh Hoe heet zo'n ding ook alweer??
Posted By: Jan Re: Vapour Lock - 28/06/11 03:55 AM
Dat praatpaaltje, je kent hem wel
Posted By: Jan Re: Vapour Lock - 28/06/11 04:03 AM
Origineel bericht van: ghostrider
Lohmann is de bekendste, maar ook Gall, Lupetto, Arcan, Junior,Frali, Grillo, Haza, Dunjo en Thaler waren zgn. dieseltjes


Ho ho ho, zoveel ken ik er niet, maar de eerste dat was ie. laugh
Posted By: Jan Re: Vapour Lock - 28/06/11 04:05 AM
Dus, de pomp is heeel belangrijk met warm weer.
pomp deze niet snel genoeg rond dan gaat het fout, Brandstof wordt (te) warm en gaat dampen, is dat het verhaal???
Posted By: Alfons_Amuse Re: Vapour Lock - 28/06/11 04:13 AM
Origineel bericht van: FFAnders
Origineel bericht van: Alfons1959
Zou kennen want ik heb mijn membraampje in Mei vernieuwd, en pompt goed rond.

Nu de vraag aan iedereen: wie heeft ook pas zijn membraampje vernieuwd en heeft geen problemen.
Zou leuk zijn als hier iets uitkwam.

2 weken geleden is het Membraan vervangen -wel problemen totdat ik de motorplaat weghaalde , daarna geen problemen meer.
Overigens , wij vertrekken altijd met een volle tank en na 4km rijden was de benzine goed opgewarmt crazy


Dat is snel FF.
Nu de vraag natuurlijk. Waarom wordt het zo snel warm bij jou.
Vraagje: heb je het idee dat je cilinder warner wordt dan normaal of niet?
Ik bedoel die warmte moet toch ergens vandaan komen.
Posted By: FFAnders Re: Vapour Lock - 28/06/11 04:30 AM
Die warmte is overal om je heen grin .
Dat was vanmiddag om 2 uur en ik heb even niet aan de cilinder gevoeld en het is een verbrandingsmotor dusssssss.......
Posted By: Joan Re: Vapour Lock - 28/06/11 12:14 PM
Ik heb ook al menigmaal hier iets over geschreven, bij warm weer tot 10% diesel erbij ( ook extra mengolie)
waar hij de warmte precies vandaan haalt is niet heel erg belangrijk ( ik isoleer en buig overigens wel aan mijn leiding ter plaatse van de uitlaat want straling doet ook wel aardig wat)

Je kunt gewoon aan je tank voelen ( pieslauw) dat je een probleem gaat krijgen.

dan helpt zo een zwarte tank in de zon ook al niet.


Overigens, hoe harder de pomp pompt des te groter je probleem kan worden want het gebeurd in de zuigleiding, niet in de persleiding, zeker als je zeef iets verstopt is en de pomp moet hard zuigen dan zuigt hij zichzelf door de onderdruk in de vaporlock.
In persleidingen ( van de pomp naar de carb) hoef je geen vapor lock te verwachten daar duw je de dampbellen dicht
Posted By: ab10 Re: Vapour Lock - 28/06/11 12:21 PM
Hoi best forum,

Heb gisteren middag ook zo'n 40 km gereden met mijn oto en niets aan de hand.
Heb wel het blok pas gereviseerd.
Wel zweet mijn carburateur iets dat wil zeggen hij is vettig aan de buiten kant.
Komt dit misschien uit de gasklep?

Grote groet,

Erik
Posted By: Joan Re: Vapour Lock - 28/06/11 04:31 PM
Origineel bericht van: ghostrider
Nee Joan, deze keer heb je het mis. Als een pompje beter pompt is het probleem minder.
Je gebruikt in feite je tankje als een soort radiateur en hoe meer je rondpompt hoe beter het koelt.

Overigens heeft een goede motor er minder last van, omdat door een goede verbranding de gehele motor veel minder warm wordt.


we zijn het 100% met elkaar eens, alleen had ik de opmerking erbij dat dan ook het aanzuig gedeelte goed moet functioneren, als dat wat te veel weerstand heeft dan heb je met een goede pomp ( die echter als zodanig niet te herkennen is omdat hij slecht pompt vanwege te hoge aanzuigeerstand) eerder vapor lock problemen dan met een slechte pomp.
Posted By: Alfons_Amuse Re: Vapour Lock - 28/06/11 09:46 PM
Ja handjes thuis houden.
Nee effe serieus. Toch kun je aanvoelen of hij toch warmer wordt tenaanzien van een andere solex b.v.
Als je na 4 km al te warme benzine hebt is dat toch een gevolg van hitte daar ergens in de buurt.
Kijk er zijn ook andere (ik ook) die geen last hebben, dus moet er toch iets aan de hand zijn.
Zojuist ook nog gereden ook in de stad en geen problemen.
31 graden hier. Af en toe toch ook stil gestaan met lopend motortje voor een rood lichtje. Niet te lang natuurlijk.
Posted By: Joan Re: Vapour Lock - 29/06/11 02:28 AM
Origineel bericht van: Willem61
Na het stoppen voor een rustpauze zal de warmte die de motor uitstraalt ook de brandstofleiding verhitten met het gevolg dat minuscule dampbelletjes in de benzineleiding een grote dampbel wordt en hiermee de brandstoftoevoer naar de carburateur of brandstofpomp verhindert. Het resultaat, de mortor wil niet meer start[/i]en.[/b]


Vaak is er wat anders aan de hand bij het niet starten willen na een lange stop, namelijk het doorlopen van benzine en vooral damp je motor in, hij verzuipt dan door te weinig lucht ten opzichte van de plens benzine die erin staat vol gas starten is vaak de remedie.
kevers en VW bussen hadden hier een ernstig probleem bij grote hitte.
Posted By: Jan Vennix Re: Vapour Lock - 29/06/11 03:58 AM
De luchtstroom langs de motor en tussen de tank is zo groot dat de uitlaat de warmte niet naar de benzineleiding kan krijgen,dus daar kan het niet aan liggen.
De meest voorkomende fout zit in de benzinepomp en daar heb ik al meerdere malen over gehad en als je het niet geloven wil moet je dat zelf weten.
Ik zal het nog maar een keer proberen.
Vroeger had een benzinepomp een span membraam dat bleef altijdheel strak staan ,ook als je de pomp te vast aandraaide.
Nu zijn de membraanen gemaakt van een weefsel met wat kunststof er overheen.
Als je deze een beetje te vast aandraait dan gaathet midden gedeelte te slap zitten (dus geen trommelvel) en gaat nu door de gemiddelde druk op de pomp (die altijd hoger is dan de buitenluchtdrukK ).
Dan gaat het membraan geheel tegen de pomp zitten en gaat hier bijna niet meer vandaan en geeft de pomp geen of te weinig brandstof en nu gaat bij warm weer als eerst de pomp te warm worden omdat de koeling van de benzineradiator niet genoeg koeling geeft en de pomp steeds meer warmte van het te warm geworden carter via de boutjes toegespeelt krijgt .
De benzine die door de warmte van de pomp al bijna geen warmte er bij kan gebruiken moet nu ook nog de warmte van de caburator wegwerken, wat nu niet meer zal lukken en op gas van een niet goede samenstelling zal de motor niet een goede snelle verbranding hebben en zal nu de pomp en de rest nog meer in warmte doen stijgen met als gevolg dat er even helemaal te weinig brandstof komt in je gasfabriekje.
Dus er is maar een goede remedie tegen dat onheil en dat is ,zorg dat je pomp meer dan een liter benzine per half uur kan leveren en alle problemen zijn van de baan.
Zie hier voor de meet methode en de oplossing een tijd terug hier beschreven.
Posted By: Trommel Re: Vapour Lock - 29/06/11 08:28 PM
Origineel bericht van: trommel
Toevallig allemaal.Vanmiddag even een solex uit de schuur uhh berging (lekker warm daarbinnen) gehaald om een boodschap te doen en wat denk je ,niet vooruit te branden terwijl hij gisteren liep als een trein.Komt gewoon niet op toeren.Als ik het slangetje van de retour dichtknijp stroomt er normale benzine retour . Als je vpl hebt dan krijg je toch schuimvormige benzine in je retour ? Affijn woensdag nog een kijken,morgen hebben we iets anders te doen.


Vandaag een stukje gereden en nu is er niets meer aan de hand.Raar, lijkt toch met de warmte/hitte te maken hebben gehad zou je zeggen.

Kan je zomaar ongestraft het benzinepompje aanpassen.Ik bedoel dus die 3 sleufjes er in maken zodat het benzinefabriekje beter werkt ?
Heb het zaakje los liggen dus.. (Kan touwens de foto hiervan niet meer terugvinden)
Posted By: Alfons_Amuse Re: Vapour Lock - 30/06/11 12:06 AM
Hoi trommel heb het plaatje van de pomp.

Ja die hitte daar hebben we toch last van.

Of het ongestraft kan weet ik niet, maar het is door die jongens van Vennix bedacht, dan ga ik ervan uit dat het goed is.




Attached picture pomp.jpg
Posted By: Jan Re: Vapour Lock - 30/06/11 04:48 AM
Dus KOELEN!!!
Posted By: Trommel Re: Vapour Lock - 30/06/11 04:51 AM
Mag hopen dat ze daar een goeie afzuiging hebben in dat hok
Posted By: FFAnders Re: Vapour Lock - 30/06/11 05:01 AM
Inventief volkje die Japanners .
Posted By: Trommel Re: Vapour Lock - 30/06/11 05:01 AM
Origineel bericht van: trommel
Origineel bericht van: trommel
Toevallig allemaal.Vanmiddag even een solex uit de schuur uhh berging (lekker warm daarbinnen) gehaald om een boodschap te doen en wat denk je ,niet vooruit te branden terwijl hij gisteren liep als een trein.Komt gewoon niet op toeren.Als ik het slangetje van de retour dichtknijp stroomt er normale benzine retour . Als je vpl hebt dan krijg je toch schuimvormige benzine in je retour ? Affijn woensdag nog een kijken,morgen hebben we iets anders te doen.


Vandaag een stukje gereden en nu is er niets meer aan de hand.Raar, lijkt toch met de warmte/hitte te maken hebben gehad zou je zeggen.

Kan je zomaar ongestraft het benzinepompje aanpassen.Ik bedoel dus die 3 sleufjes er in maken zodat het benzinefabriekje beter werkt ?
Heb het zaakje los liggen dus.. (Kan touwens de foto hiervan niet meer terugvinden)


Nou ff serieus. wink
Posted By: Jan Re: Vapour Lock - 30/06/11 05:05 AM
Origineel bericht van: trommel
Origineel bericht van: trommel
Origineel bericht van: trommel
Toevallig allemaal.Vanmiddag even een solex uit de schuur uhh berging (lekker warm daarbinnen) gehaald om een boodschap te doen en wat denk je ,niet vooruit te branden terwijl hij gisteren liep als een trein.Komt gewoon niet op toeren.Als ik het slangetje van de retour dichtknijp stroomt er normale benzine retour . Als je vpl hebt dan krijg je toch schuimvormige benzine in je retour ? Affijn woensdag nog een kijken,morgen hebben we iets anders te doen.


Vandaag een stukje gereden en nu is er niets meer aan de hand.Raar, lijkt toch met de warmte/hitte te maken hebben gehad zou je zeggen.

Kan je zomaar ongestraft het benzinepompje aanpassen.Ik bedoel dus die 3 sleufjes er in maken zodat het benzinefabriekje beter werkt ?
Heb het zaakje los liggen dus.. (Kan touwens de foto hiervan niet meer terugvinden)


Nou ff serieus. wink


Wordt moeilijk op dit tijdstip laugh
Posted By: Trommel Re: Vapour Lock - 30/06/11 05:07 AM
Origineel bericht van: FFAnders
Inventief volkje die Japanners .

Jan ook met het opzoeken van dergelijke foto`s grin
Posted By: Jan Re: Vapour Lock - 30/06/11 05:08 AM
Met het frezen zal je moeten uitkijken voor die rommel in je pompje, goed schoonmaken dus.
Posted By: Trommel Re: Vapour Lock - 30/06/11 05:11 AM
Origineel bericht van: ghostrider
Mag je ongestraft doen hoor.
Geen agent die er iets van zegt. wink
Nee die kunnen alleen maar met een lasergunnetjes spelen blijkt vandaag wel weer Nee serieus Ad. Dat kan geen kwaad. okiedokie
Posted By: FFAnders Re: Vapour Lock - 30/06/11 05:29 AM
Met remmenreiniger kan je goed schoonspoelen .
Posted By: Huub_Haaker Re: Vapour Lock - 01/07/11 04:23 AM
Ik heb afgelopen maandag 200 km gereden met mijn OTO met JRT cilinder (Wageningen-Badhoevedorp v.v). Inderdaad lekker warm. Maar geen last gehad van vapour lock tijdens het rijden. Wel duurde het soms een paar seconden na het stoppen voordat het machientje weer voluit ging. Ik vermoed dat de rond gepompte benzine de ontstane gasbellen in de leidingen en carburateur moest verwijderen. In de vorige configuratie (de standaard cilinder en uitlaatsysteem) had ik bij warm weer wel veel last van vapour lock. Inhouden en dan weer oppakken. De tank redelijk vol houden hielp toen wel wat. Maar om een of andere reden heb ik nu geen last meer. Ook niet bij 30+ (dat was het afgelopen maandag). Ik heb niet alleen een JRT cilinder gemonteerd maar ook de uitlaat en het spruitstuk vergroot naar 16 mm en deze met een goed passende pakking vastgezet. Ook heb ik een van de winter electronische ontsteking gemonteerd. De Solex loopt nu prima, top rond de 34 km, maar veel trekkracht ook nog boven de 30 km. Relatief weinig effect van tegenwind. Mogelijk treedt de vapor lock niet meer op omdat de verbranding en afvoer efficienter is geworden en wordt alles minder warm. Ik heb het gevoel dat ik nu ook met sproeier 27 kan rijden i.p.v. 28. De remluchtsproeier staat behoorlijk naar rechts. Voor de maximale snelheid, niet-viertakten bij een helling af, moet hij helemaal naar rechts.

Groet,

Huub Haaker

Attached picture Zuidas Amsterdam.jpg
Attached picture Het Gein tussen Ouderkerk aan de Amstel en Abcoude.jpg
Attached picture Bootje op de Vecht bij Breukelen.jpg
Attached picture De temperatuur in Rhenen.jpg
Attached picture Terug in Wageningen.jpg
Posted By: FFAnders Re: Vapour Lock - 01/07/11 05:13 AM
Mooi verhaal , leuke foto's en met waterspelen met dat mooie weer is niet verkeerd wink en een goede prestatie van jou en de solex.
Hij doet wat hij moet doen whistle
Posted By: zeezout Re: Vapour Lock - 01/07/11 03:33 PM
Lekker tochtje!
Mooi dat ie goed loopt.
Bij dat bootje op de Vecht krijg ik zelf een beetje last van vapour lock.. grin
Posted By: Trommel Re: Vapour Lock - 01/07/11 07:11 PM
Origineel bericht van: theotesty
vooral dat bootje op de vecht laugh laugh shocked

heel mooi

Je bedoelt de inhoud waarschijnlijk grin wink
Posted By: Anonymous Re: Vapour Lock - 01/07/11 07:40 PM
Pas maar op, er zat ook nog een vent bij confused

Of was dat Huub zelf whistle?!
Posted By: Alfons_Amuse Re: Vapour Lock - 01/07/11 11:51 PM
Na een goede 200 km is het toch wel een beetje ingelopen.
Zo te horen loopt hij goed ook als de tegenwind zo lastig tegen werkt.
Veel rij plezier verder.
Posted By: Jan Re: Vapour Lock - 02/07/11 05:08 AM
Gezien de temperateur zullen we daar zondag geen last van hebben. cry
© Solex Forum