Solex forum
Posted By: Antoine plaats voor aparte bobine - 18/03/21 04:06 PM
Mijn ontsteking werkt met een aparte bobine, echter waar laat ik die. Hij moet in de buurt van de motor ivm de lengte van de bougie kabel.
Zelf zat ik te denken deze te monteren op de plaats waar normaal het lichtarmatuur van de 3800 zit. Dan het kapje van de s3800 gebruiken maar ipv de armatuur een plaatje te maken met diverse gaatjes voor de koeling. Goed idee, of zijn er betere en eventueel mooiere oplossingen. De bobine wil ik niet zien.

Attached picture 51408259_10205859798732295_2255782962060591104_n.jpg
Posted By: Joan Re: plaats voor aparte bobine - 18/03/21 09:14 PM
wat een grote bobine !! ik heb bobines wel plat achterop het motorblok gelegd, maar het blijft puzzelen. bij sommigen liep het zo uit de hand dat ze links aan de voorvork kwamen ( iets verleng naar bovenkant balhoofd ) of onder aan de haak waar de motorlifthevel in moet , dan vouwt de bougiekabel wel steeds als je de motor van de band doet maar deze aantallen valt nog wel mee
Posted By: Antoine Re: plaats voor aparte bobine - 19/03/21 08:08 AM
Ik heb 4 opties

- in het gereedschapskistje, maar dan moet ik de bougiekabel verlengen en door het frame laten lopen
- op het motorblok, boven de benzinepomp
- aan het frame, maar dat krijg ik niet netjes denk ik.
- aan de motorbeugel.

Het liefst monteer ik hem boven de benzine pomp. Dinsdag neem ik hem mee.
Posted By: FFAnders Re: plaats voor aparte bobine - 19/03/21 10:18 AM
Je hebt ook kleine bobines die in de auto gebruikt worden die je (bij de auto) direkt op de bougie drukt.
Ik heb ze zelf niet geprobeerd omdat daar geen noodzaak voor was.

Attached picture bobine..jpg
Posted By: Antoine Re: plaats voor aparte bobine - 19/03/21 11:34 AM
Helaas hoort deze bij het systeem dat ik ga gebruiken. Het is even puzzelen maar ook dit zal wel goed komen.
Posted By: Antoine Re: plaats voor aparte bobine - 19/03/21 04:14 PM
Ik kon niet tot morgen wachten dus even iets geprobeerd.
Op deze manier past het alleen hoe krijg ik dit al 1 geheel? Kunststof en polyester hechten niet aan elkaar, maar was het gemakkelijkste..

Ijzerbakje (laten) maken en tegen het kunststof schroeven?... dit is eventueel een optie.

Attached picture vraagje.jpg
Attached picture vraagje2.jpg
Posted By: Wim Re: plaats voor aparte bobine - 19/03/21 05:41 PM
Waar laat je dan de lamp Antoine?
Posted By: Antoine Re: plaats voor aparte bobine - 19/03/21 06:04 PM
De lamp komt onder het carbon stuur, baar heb ik 2 montage punten.
Posted By: Admin Re: plaats voor aparte bobine - 20/03/21 09:08 AM
Wat is een forum en Facebook toch fijn.. We moeten niet zelf (teveel) gaan hobbieën. Maar opzoek naar een lichtkap van een S4800 , Black & Roll en bijbehorende lamp unit. Deze unit steekt genoeg uit om de bobine te kunnen monteren. Dus nu opzoek naar een 2de handse unit en eventueel kap.
© Solex Forum