Solex forum
Posted By: Joan Gezocht: Naaldlager binnenbussen - 11/01/19 09:19 AM
Al een jaartje of 20 loop ik met het idee om voor Solex een betere koppeling te maken. Daarbij is ooit het idee aangedragen om een naaldlager eenweg koppeling te gebruiken ( zit oa in startmotoren van oude honda motoren en ook in tomos )
het idee bleef steken op het betrouwbaar aanbrengen van de carborundum. Daar zijn mede dankszij de 24 uurs race en het ouder worden van bestaande solex rollen die spontaan meer en meer ploffen nu redelijke oplossingen voor.

Wat is nu het probleem ? Ik raak door mijn indertijd aangemaakte voorraad naaldlager binnenbussen heen ( Inner Ring) . Kijk ik nu op internet dan zie ik prijzen voorbijkomen waar ik niet aan gewend ben.
Waarschijnlijk hoeven ze niet zo heel erg duur te zijn want ik zie prijzen van 1,40 in Engeland maar die willen niet leveren aan NL tot aan een prijs van 11,50 ( Conrad). De website van Eriks kom ik niet op want ik heb geen KVK nummer meer.


Wie heeft kontakten die gunstig zijn om een redelijke prijs te bedingen ?

Wat nodig is om een ROL kompleet te maken een klein kogel lagertje ( 17x26) een eenweg naaldlager met steunlagers HFL2026, en dan een serie binnenringen de IR 17x20x16 de IR17x21x16 ( of IR 17x21x20 want de "16" uitvoering heb ik nergens gezien, is wel in te korten) de IR 17x20x20 deze binneringen om door de carter afdichting te komen afhankelijk voor 3800 of OTO en om het naaldlager HFL2026 te kunnen gebruiken per naaldlager twee stuks IR 17x20x30.5 ( eentje IN het naaldlager en eentje om het axiaal lagertje van 17x26 aan te kunnen drukken . Dus je ziet er gaat nogal wat in en als dat steeds tegen die hoge prijs aangeschaft moet worden is het nogal een kostbaar project, los van het werk dat erin zit want je hebt dan nog niet de lagerbehuizing en de carborundum .

Daarnaast komen dan nog een tussencarter ( altijd 3800 ook voor OTO), moer M17, koppeling trommel (altijd 3800 ook voor OTO) , Moer M21, en koppeling ( maar omdat er nu ruimte is in de trommel kan dat bijna alles wezen )
Posted By: Antoine Re: Gezocht: Naaldlager binnenbussen - 11/01/19 10:59 AM
Joan, zoek je de HFL2026, of een ander type. Ik zal in het weekend eens zoeken.
Posted By: John Meisters Re: Gezocht: Naaldlager binnenbussen - 11/01/19 12:20 PM
Bij Ali express is de goedkoopste 1,14 euro voor 2 stuks. Druk je op BUY NOW dan blijkt het om de HF2016 te gaan.
Enfin, inclusief verzenden ben je voor 2 stuks dan 7 euro kwijt, valt nog mee denk ik.
Ik heb me geregistreerd bij Eriks, even wachten op bericht, daarna kan ik inloggen.
Ik help en volg graag want zeker voor de 3800 is het nog een dingetje, vrijloopkoppeling.


Dat is snel . . . Bij Eriks kost een HFL2026 21,26 euro. Of 19,78 euro als je er 120 bestelt.
Posted By: Antoine Re: Gezocht: Naaldlager binnenbussen - 11/01/19 01:21 PM
Ik had Joan een berichtje gestuurd via Facebook.. 5 stuks voor 15 euro incl verzending.
Posted By: Jan Re: Gezocht: Naaldlager binnenbussen - 11/01/19 03:42 PM
Joan, voor de HFL2026 zou ik echt INA aanraden, ook ik heb andere geprobeerd uit china, maar dat geeft ellende.

Binnen ringen ook Ina en de kering 20x26 bestel ik bij de https://www.debruintechniek.nl/

Lagers aan de koppelings- kant bestel ik hier.
ebay
Posted By: Joan Re: Gezocht: Naaldlager binnenbussen - 11/01/19 04:50 PM
Originally Posted by Jan
Joan, voor de HFL2026 zou ik echt INA aanraden, ook ik heb andere geprobeerd uit chine, maar dat geeft ellende.

Binnen ringen ook Ina en de kering 20x26 bestel ik bij de https://www.debruintechniek.nl/

Lagers aan de koppelings- kant bestel ik hier.
ebay
dank. de bruin adverteert prijzen ex btw, met de BTW erbij dan kom ik aan Conrad prijzen. het adres voor lagers zal een kijken of ze daar ook de lagers leveren die ik nodig heb want 17X30 is te groot
© Solex Forum