Solexforum logo
Thread Like Summary
Antoine, John Meisters
Total Likes: 2
Original Post (Thread Starter)
#142649 01/16/2023 12:43 PM
by Arie63
Arie63
Hallo

Ik ben een solex 3800 aan het opknappen voor vriend van me in het verleden ook zelf meerdere solexen gehad en nu nog 1 uit 1967.

Bij de 3800 krijg ik geen brandstof hij rijdt wel op remmen reiniger, normaal is het solex ff ophangen bougie er uit draaien aan het wiel en je ziet de retour benzine
terug lopen in de tank. Het kogeltje in de pomp rammelt dan wel dan weer niet.
Met ander pompje ook geen brandstof !!! kan er ergens anders nog een probleem zijn waardoor de brandstof toevoer niet werkt.
Ik heb het nog nooit mee gemaakt was altijd aklles schoon maken en lopen.

Bedankt Arie Boer
Liked Replies
by FFAnders
FFAnders
Arie, als je er echt niet uitkomt kan je het volgende doen :

neem de Pont naar Kinderdijk, van de Pont af nog +/- 150 meter fietsen en daar kunnen kijken of we het probleem op kunnen lossen.
1 member likes this
by Arie63
Arie63
Hallo, mee denkers en tip gevers

Hierbij even verslag van de af loop, na nog wat geprobeert te hebben leidingen schoon alles vast en membraam plaatje keer omgedraaid, had de solex er nog steeds
geen zin in.
Dus contact op genomen met Ronald en daar heen gefietst vanmiddag op de solex en ja hoor rijdend terug, Ronald moest even denken en gestart met pompje en
leidingen te checken, met als ontdekking dat mijn nieuwe pompje niet goed werkte glazen balletje zat er niet goed in en klem door iets te lange schroef.
Waarschijnlijk net even te snel gemaakt, die proberen te makem maar bleef niet lekker werken, tevens de blaas test zoals hier boven ergens besproken geleerd.
Dus latje met pompjes open getrokken en na even zoeken een goed exemplaar gevonden en ja hoor BENZINE, en hij liep weer.
Maar Ronald laat je niet zo maar gaan dus ook ontsteking nog even perfect afgesteld, mooi om te zien welke hulpmiddelen en gereedschappen hij daar voor gebruikt.

Dus helemaal blij en rijdend naar huis, iedereen bedankt en zeker Ronald voor de hulp.
1 member likes this
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 49 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.069s Queries: 9 (0.057s) Memory: 0.8676 MB (Peak: 0.9062 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-25 20:07:06 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS