Solexforum logo
Thread Like Summary
Amirijdster
Total Likes: 6
Original Post (Thread Starter)
by Amirijdster
Amirijdster
Er komt geen benzine naar carburateur.
Ik heb inmiddels het volgende al getest:
Benzinepompje op werking (blaas/zuigtest) is goed; voor de zekerheid ook nog pompje gewisseld met een Solex die wel goed rijdt. Ook dan komt er geen benzine uit carburateur als ik de slang onder carburateur loshaal en het vliegwiel rond draai met de boormachine.
Benzine stroom wel terug uit carburateur als ik tankdop verwijder en die afdicht met vlakke hand en dan in slangetje blaas. Dan zijn leidingen toch niet verstopt?
Mijn conclusie uit de test is: benzinepomp is goed, maar motor start niet en er komt geen benzine uit carburateur bij starten als ik retourslang los maak onder carburateur.
Ook heb ik het tankfilter al vernieuwd.
Misschien nog belangrijk om te vermelden, dat vliegwiel niet meedraait bij aanlopen Solex (slipt??)....Kan hier het benzineprobleem ook vandaan komen? Dacht zelf van niet, omdat als ik vliegwiel rondraai met boormachine er ook geen benzine stroomt.
Wat te doen??
Liked Replies
by Joan
Joan
zo zie je maar weer, die dingen verzinnen van alles om met pensioen te mogen . Ik zal nog eens een foto maken van een totaal wrak, kun je mee dreigen : "wil je dan zooo eindigen "
1 member likes this
by Joan
Joan
het kan inderdaad dat je geen druk hebt op het membraan, check dat nog eens ( bijvoorbeeld vinger op gat houden en vliegwiel draaien) Er zijn wel carters die zo doorgerot zijn dat het carterdeel dat feitelijk als buisje van het krukascarter naar de pomp toe zo lek is als een zeef
1 member likes this
by Antoine
Antoine
Vliegwielspie verdwenen ? Beweegt je zuiger? Het zal toch niet zo zijn dat er iets is met je krukas? Gebroken of?
1 member likes this
by Antoine
Antoine
Dus dan zit het in de pomp, of werking van de pomp. Pompje is goed zeg je.. dus dan kan het je membraam of membraamplaatje zijn... of het probleem zit in de motor.
1 member likes this
by FFAnders
FFAnders
Het is uitzonderlijk maar het kanaaltje tussen carter en pomp kan verstopt zijn.
Dit is te controleren door het pomp eraf te halen , aan het vliegwiel draaien en dan moet et uit het gaatje een klein luchtstroompje zijn (zuigen/blazen).
Heb dat zelf 1x meegemaakt , de motor is "na wat werk" weer lopend gemaakt.
1 member likes this
by Joey
Joey
Als je de leiding naar de carburateur loshaalt bij de brandstofpomp. En hem vervolgens rondgooit met de boormachine.
Als er niks uitkomt ligt het bij de aanvoer van de benzine of iets met de pomp.
Als er wel benzine uitkomt de leiding naar de carb verder controleren
1 member likes this
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
1 members (Johansolex), 125 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.213s Queries: 8 (0.189s) Memory: 0.8782 MB (Peak: 0.9129 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-19 13:46:11 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS