Solexforum logo
Thread Like Summary
Ldeblaauw
Total Likes: 3
Original Post (Thread Starter)
by Ldeblaauw
Ldeblaauw
Hallo,

ik hoop dat ik nog even een vraag stellen over het motortje van mijn solex 3800?

Als ik het gas niet aanraak en het motortje start door te fietsen start hij met de choke naar links eigenlijk direct dus prima. Echter ook als hij warm is lijkt hij vol gas te lopen en mindert hij als ik de gashandle naar voren draai.. Net andersom dan ik bij brommers of mijn motor gewend ben, klopt dit wel ?

Mvg
Leo de Blaauw
Liked Replies
by Joan
Joan
wat je beschrijft hoort zo, snap niet dat de anderen daar niet op reageren, solex is standaard een volgas beest en het enige dat je kunt doen is gas terug nemen als je vind dat hij de hard gaat ( gniffel) dus inderdaad precies andersom als echte motoren. veel verhuurbedrijven hebben dan ook het gas omgebouwd want veel mensen die "even" een solex huren onthouden de aanwijzingen niet en laten hem zijn gang gaan, gevolg deuken in het rubber van de band want die rol graaft wel door als je stilstaat vandaar ook de poging van solex om dat ongedaan te maken en de motor te koppelen aan de voor rem dan sta je stil op de handrem en draait de motor ook lager moet je wel de voor rem gebruiken en niet de achter rem
1 member likes this
by John Meisters
John Meisters
Wat Joan zegt klopt helemaal!
Er is bij mij sprake van een interpretatie verschil:
Naar voren is gas minderen: dat is bij alle brommers het geval.

Standaard staat de Solex echter op vol gas en dat is erg apart.
Ik meende dat je de draairichting bedoelde, die is hetzelfde.

Ik begrijp niet waarom Solex dit gedaan heeft en zal het nooit begrijpen.
Mijn Solexen hebben (op de oto’s na) allemaal standaard het gas dicht. Zelf omgebouwd. Zeer tevreden over.

Hoe je dat doet staat ergens bij TIPS.
1 member likes this
by Antoine
Antoine
Wanneer ik de Solex start draai ik altijd de 'gashendel' helemaal van mij af, dus met de klok mee. Als ik ga rijden geef ik gas doormiddel van de gashendel tegen de klok in te bewegen.
1 member likes this
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 81 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.092s Queries: 9 (0.073s) Memory: 0.8704 MB (Peak: 0.9076 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-20 08:23:13 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS