Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Jun 2013
Posts: 212
Henky Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2013
Posts: 212
Wij zijn na onze eerste deelname in 2013 (42e plaats)ons aan het orienteren op de bouw van een iets serieuzere solex. Nu ben ik benieuwd of er grote wijzigingen in het reglement komen.

Ik heb na de race een mail gestuurd met de organsiatie dat ik het idee heb dat de rijders in de top 20 niet echt voldoen aan de term 'originele solex" die in het reglement staat. Tegen deze specials kunnen wij als amateurs met kleine budgetten nooit op.

Ik heb aan de organisastie voorgesteld om in meerdere klasses te rijden bijv. specials, standaard en ludiek. En dan voor elke klasse eigen winnaars qua tijden/rondes. Zo maken andere teams ook kans op een prijs in hun eigen klasse Heb helaas niets terug gehoord van organisatie.

Hebben jullie al iets meer gehoord welke kant het op gaat met nieuwe regelement? Voordat we gaan bouwen is beetje helderheid is wat wel en niet mag wel handig.

Verstevigen, ontstekingen, remmerij, tandwielverhoudingen etc.

Henky


IF IT AIN'T BROKE FIX IT ANYWAY
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Er is een nieuw reglement door mij voorgesteld, ik weet niet in hoeverre daar alle termen zijn overgenomen en/of extra erbij zijn aangebracht. Blijf het de organisatie vragen.
Inderdaad is he binnen het reglement mogelijk "specials" te maken die wel of niet betrouwbaar zijn. uiteindelijk gaat het toch om 24 uur vol te houden.
Als ik kijk naar wat ik al die jaren heb gezien is een goede uitkomst niet alleen maar doordat er op een special is gereden, dergelijke teams zijn in alles gewoon optimaal voorbereid, goed licht, stevig frame, stevige wielem, betrouwbare remmen en rijden met verstand.
Ik heb veel "rammelbakken" rond zien rijden waarbij je je verbaasd dat die de 24 uur nog volhouden, kennelijk voor de lol gewoon de schuur uitgetrokken.
Ik heb "ludiek" gezien waarbij ik me afvraag of dat nog veilig is, allerhande schotten zo aan een solex gehangen dat je jezelf of een ander daar ernstig mee kan beschadigen.
dat kun je allemaal niet zomaar 24 uur door elkaar laten rijden.
Je hebt echt geen CNC carter nodig om te kunnen winnen, 2 jaar terug kwam een team met een gewoon blok ook heel ver, dat liep zelfs zo goed dat ze 5 ronden werden terug gezet omdat het te hard ging, en dat win je niet meer terug.
opgeboorde carburateur, speciale uitlaat en een kop met goede compressie(kamer) waren de ingredienten, verder was de cylinder in stapjes getuned, steeds zodanig dat er trekkracht was, dan trekt hij zichzelf wel naar de snelheid toe en vooral geen solex electronische ontsteking


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 23 guests, and 3 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.018s Queries: 19 (0.004s) Memory: 0.9283 MB (Peak: 1.0438 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-29 12:46:49 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS