Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#95209 17/08/13 02:45 AM
Joined: Jun 2013
Posts: 212
Henky Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2013
Posts: 212
We zijn na onze eerste deelname aan de 24uur race nu weer bezig om plannen te maken voor volgend jaar.

We willen rijden op een standaard solex, dus niet in de top 20. Nu zijn we aan het zoeken maar twijfelen tussen de 3800 en 2200 (is dit altijd een oto?) uitvoeringen.

Tips wat beste keuze zou zijn?

Waar zitten verschillen?
Qua frame, welke zijn beste (sterkste/veerkrachtigste) en
qua blok betrouwbaarheid


IF IT AIN'T BROKE FIX IT ANYWAY
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Ik zou een Nederlandse 2200, dus een OTO nemen, die zijn volgens mij het sterkst qua frame(dikte).

Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
De voorvork, het stuur en de trappers zijn het zwakst, als ik terugkijk naar de race van 2013. Voor een OTO zou ik de trapas vervangen, de oude heeft al speling voordat je begint frown

Als je niet in de top 20 hoeft dan kun je ook over een 5000 nadenken. De voorvorken kunnen meer hebben, ze remmen uitstekend, zijn wat minder qua bestuurbaarheid maar dat went wel.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
ik heb dit jaar een 500 zien gaan daar werd ik niet echt vrolijk van, zijn wel zwabberdingen zeker op het zandstuk van het circuit.
ik zou voor een OTO gaan, een echte 2200 heeft alleen maar velgremmen en daar ben ik weer niet kapot van


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 114
2200 !!! stuurt het fijnst, en met wat basis verstevegingen heb je er veel rij plerzier van.

Joined: Jun 2013
Posts: 212
Henky Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2013
Posts: 212
Het is uiteindelijk een 3300 geworden. Voor nette prijs machientje gevonden welke goed 2200 blok lijkt te hebben. Zou al zijn gereviseerd, in ieder geval goede compressie en loopt in 1 mete.
Volgens bloknummer 3501979 is het een 1965-er

Kan alleen het framenummer (vierkante kokers) nog niet herleiden 3846327

Henky


IF IT AIN'T BROKE FIX IT ANYWAY
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: Henky
Het is uiteindelijk een 3300 geworden. Voor nette prijs machientje gevonden welke goed 2200 blok lijkt te hebben. Zou al zijn gereviseerd, in ieder geval goede compressie en loopt in 1 mete.
Volgens bloknummer 3501979 is het een 1965-er

Kan alleen het framenummer (vierkante kokers) nog niet herleiden 3846327

Henky

tabellen voor framenummers zijn veelal bij elkaar geraapt uit oa kennis van forumleden die bloknummer en framenummer bij elkaar hebben gebracht, maar fabriekstabellen zijn me niet bekend. Op 1 manier jaartal vast stellen ( via bloknummer) is toch wel genoeg ? stel dat frame en blok niet klopt, ga je dan het originele frame bij het blok zoeken of het originele blok bij het frame ? en wat mag dat dan wel niet kosten ?


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Als de originele wielen er nog in zitten: hier staat ook een bouwjaar in (in een Wybertje) wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jun 2013
Posts: 212
Henky Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2013
Posts: 212
nee, hoeft voor mij niet per se te kloppen. maar ben gewoon nieuwsgierig of blok en frame bij elkaar horen.

Had al wel tabellen met framenummers gevonden maar dit zijn nederlandse framenummer reeksen. Aangezien dit waarschijnlijk een frans frame is lukt het me niet om bouwjaar te vinden, altijd handig bij bestellen van onderdelen....


IF IT AIN'T BROKE FIX IT ANYWAY
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: Henky
bouwjaar te vinden, altijd handig bij bestellen van onderdelen....


Je zult het moeten doen met wat er is, lang niet voor elk bouwjaar zijn de onderdelen nog te krijgen, gelukkig past veel nog op oudere typen want aansluitingen zijn meestal hetzelfde of met wat moeite aan te passen.
En anderen lief aankijken die in beperkte mate zelf vervangingsonderdelen maken zonder daarbij zelf handelaar te zijn, dan word "bestellen" meer een "gegund krijgen" optie.
zoals daar mensen zijn die in hun vrije tijd aan rol revisie doen


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 86 guests, and 2 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.036s Queries: 35 (0.013s) Memory: 1.0062 MB (Peak: 1.1869 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-25 08:13:50 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS