Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#941 01/03/03 05:37 PM
Joined: May 2001
Posts: 303
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2001
Posts: 303
heeyy iedereen het nieuwe race seizoen gaat weer beginnen binnen kort het word weer dikke pret waarschijnelijk.en heeft er iemand nog iets uitgevonden op de scheurende carters laat het dan effe weten en iemand misschien nog iets nieuwe uit gevonden waardoor de solexen binnenkort over de 80 kmh gaan laat het weten is altijd leuk ??????


Mvg. Jouke Rottiné
#942 02/03/03 07:41 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Ik ben nog steeds bezig met een gietstuk om vd Heem OTO carters te kunnen verstevigen. de mal van rubber is er.
1 helft van de contramal in gips is er ook, de andere helft is echter geploft tijdens het loshalen maar nog wel bruikbaar om een proefgieting te doen om te kijken of de maatvoering van het gietstuk wel wil lukken.

Op Barneveld heb ik verleden jaar een 80 cc waterkoeling cylinder ( met vaste kop) en zuiger gescoord.
Van een Zundapp buitenboord motor
Ik mis alleen het deksel van de water ruimte.( wie helpt me anders moet ik dat ook nog maken)
De bedoeling is deze om te toveren tot special met
dwarsgeplaatste cylinder, 2 18 mm membraan carburateurs in tandem te opereren.
Ik ben alleen bang dat de compressie te hoog wordt om hem aan te duwen en dan moet ik er een electrostart
( handig die scooters van tegenwoordig daar zit alles op wat je nodig hebt) op maken
of dat allemaal wil lukken voor dit seizoen betwijfel ik en mijn oude special met peugeot cylinder loopt wel lekker maar is echt veel te langszaam ( niet op het rechte maar wel op het circuit).

Tevens heb ik erg wilde plannen voor de standaardklasse
dat gietstuk ter versterking voor het carter moet me ook andere mogelijkheden bieden. zal ook wel weer een jaartje duren.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
#943 08/03/03 09:14 PM
Joined: May 2001
Posts: 303
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2001
Posts: 303
heey joan waarom koopje niet een 80 cc gilardoni cilinder of een polini 65 cc allebij voor en puch is toch veel simpler zn buitenboord motor cilinder is gebouw op kracht en gaat geen hoge toeren draaien denk ik en veels tezwaar.kanje misschien es een foto plaatsen van dat gietsel van vdheem carter ben wel benieuwd hoe dat er exact uit gaat zien


Mvg. Jouke Rottiné
#944 12/03/03 07:39 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Ik heb maar een heel simpel Aiptek digitaal cameraatje.
Als het lukt zie je een rubber negatief van een solex carter, daarnaast de gipsen gietmaal en daarbij een eerste gieting in aluminium ( helaas mislukt alu te koud)

De zundapp cylinder is echt heel erg licht en echt toeren heb ik nog nooit een solex horen maken.

Overigens ga ik ookproberen of het cartermateriaal met tin/lood soldeer te solderen is dan kan elke hobbyist in de keukenoven zijn carter vol laten smelten en zo verstevigen.

Attached Images
3294-carter.jpg (0 Bytes, 343 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
#945 02/05/03 12:07 PM
Joined: May 2001
Posts: 303
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2001
Posts: 303
heey hallo Joan hier weer even ene reacktie ik vind de solexen en specials nog al aardig toeren draaien formule 1 motors zullen het nooit worden natuurlijk en alsje zn carter gaat vol gieten met tin of lood wordt ie dan niet eerder zwaar dan verstevigt want lood en tin is erg gemakkelijk tesmelten zoals je zegt maar het kan zijn dat het beter is dan hars een geheel ander carter exackt zo gedraaid als orgineel zo een mooie oplossing zijn maar das veelllllll werk ben ik bang hmm en wanneer zien we jou weer eens in actie joan/???[color:"blue"] [/color]


Mvg. Jouke Rottiné
#946 04/05/03 10:22 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Naas de solexen zijn er ook een vrouw en 4 kinderen die een aanslag plegen op mijn vrije tijd.
Het solex sleutelen kost veel minder tijd dan het ontwikkelen van een nieuw idee voor een racer.
Heb in het winter seizoen eerst maar eens een eitje en een zundapp/knirps 1-V gerestaureerd om maar ens wat ander te doen.
Ben nu eerst een nieuw raceframe aan het maken voor mijn water koeling motor waar ik wat problemen heb met mijn gietstukken.
Wel lekker ludiek ge-solexed op koninginnedag in Eemnes.

Heb tot op heden al mijn races beperkt tot Hierden en Joure.
Zou me inderdaad eens vaker moeten laten zien.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
#947 26/05/03 01:48 PM
Joined: May 2001
Posts: 303
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2001
Posts: 303
HEEY joan dus op naar zwaagwesteinde dit jaar om te racen op het snelle circuit in de westrein een snelle baan met een mooie variatie aan bochten en korte en lange rechte einden ik geloof dat daar dit jaar de specials ook weer rijden .en lukt het wat metje zundapp cilinder opje special en is dat een cilinder met een membraan inlaat die jij er op gaat monteren


Mvg. Jouke Rottiné
#948 28/05/03 06:55 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Het project lag even stil want ik heb een serie oldtimer blokjes kunnen kopen. Deze stonden vol met water en dienden zo snel mogelijk gedemonteerd te worden om rotten te voorkomen.
Met een MV Agusta blok alleen al ben ik bijna twee weken bezig geweest,

De zundapp cylinder is van een boot motor, heeft geen membraan, ga hem dwars op het carter zetten zodat de carburateur naar links wijst en de uitlaat er naar rechts uitkomt


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 23 guests, and 4 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.025s Queries: 31 (0.008s) Memory: 0.9863 MB (Peak: 1.1521 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-28 17:26:28 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS