ik ben mijn 3800 aan het restaureren, nu wil ik zelf de biezen aanbrengen en ik hoor op diverse plaatsen 'dit kun je doen met een verfpen van de boekwinkel" kent iemnand deze pennen en van welk merk zijn deze dan en zijn er ook mensen die hier ervaring mee hebben ?? moet worden aangebracht op poedercoat
en gebruik zoals ik een magneet lint van een halve centimeter breed je vind deze magneet linten in ijskasten je snijd het rubber dat aan de deur zit open en dan kun je ze er zo uithalen ze zijn ook heel buigzaan die leg je op het fraem en trekt zo je biezen met een biezetrekker die alfons u aan raad groetjes pierre
Ik trek ze uit de hand, is het niet gelukt kun je zo weer verwijderen met wasbenzine, daarna de laklaag opbrengen. Ik heb het dan wel over poedercoating, met natte verf heb ik geen ervaring.
dan moet je wel een heel vaste hand hebben willen gr piere
Niet dat ik het zo vaak doe, maar ik gebruik de zijkant van het spatbord als geleiding. Dit lukt me vrij aardig. Maar de tips van Ghost (opa Ris) en Pierre geven toch het strakste resultaat denk ik.
Mooi Andre, en nu blanke lak laten coaten. Heb ik ook voor de eerste keer bij de nieuwe ami gedaan, die biezen gaan er nooit meer af. Jammer dat ik dat bij die andere niet gedaan heb, als je een beetje poetst zijn ze er zo weer af.
die strips van mij zijn aan de beide kanten vlak maar dat wil niet zeggen dat die van dreke niet goed zijn hoor je ziet het resultaat wel goed gedaan dreke ik zelf spijt er ook blanke lak over wek de 2k lak gebruiken en een paar dagen laten harden groetjes pierre
nog even vergeten te melden om de cirkel te trekken op de kettingkast gebruik een dekseltje dat een cm breder is dan de opening en zo kun je de cirkel heel goed strak trekken met een passer zoals ad laat zien gaat het ook groetjes pierre
het voordeel van die verhoging in de strip is dat de lak niet langs de geleiding vlekt. die blanke lak kan die ook over de poedercoating worden gespoten, ze zijn hier niet echt duidelijk in, de een zegt van de ander weer van niet, je begrijpt dat ik het in dit stadium niet wil verprutsen
ik heb die blanke k2 lak er toch op gespoten en mijn fraem is ook gepoederlakt en gebiest maar ik had het ook eerst aan de binnen kant getest omdat de ene zei van wel en de andere van niet groetjes pierre
hier zijn de magneet strips die ik er voor gebruik en deze komen van een oude koelkast en hier ook een foto van mijn oto fraem dat gepoederlakt is en gebiest en met blanke k2 lak gespoten is het fraen staat nu al in elkaar maar ik wacht mog op de velgen om hem helemaal te monteren groetjes pierre
ik weet het niet meer zo goed dreke maar ik zal er straks eens een foto van maken hij is nu half gemonteert en dan kun je het beter zien maar ik denk het wel groetjes pierre
als de verf niet erg oud is,enkele weken, dan hoef je niet echt te schuren, bij bouwmarkten zijn schuur pads te koop in verschillende fijnte, neem de fijnste welke er is en ga er al wrijvende overheen,zoals grondig afstoffen,dit is voldoende, wel even goed het stof verwijderen en ontvetten,in de auto lak zaken zijn Kleefdoekjes te koop,deze nemen alle stof volledig op,
ik begrijp dat het gaat over poedercoating, maar wat doet dat op langere termijn zonder een lichte hechting,? twee verschillende verven/materialen op elkaar aangebracht, poedercoating is een heel andere"verf" als een laklaag van b.v. een spuitbus o.i.d.
ik heb geprobeert om een foto te nemen van de oto maar het was al te donker en met de flits is was het licht te fel ik zal het morgen nog maar eens proberen en zals willem al zei poederlak niet schuren alleen een beetje ontvetten en biezen trekken en goed laten drogen minstens een dagje en dan de blanke k2 lak zo doe ik het toch gr pierre
poedercoat dus, met biezen van een paint pen. na enig wrijven gaat de bies eraf, dus moet beschermd worden, niet voor mijn poetsen is niet mn hobby geprobeerd met nagellak blank gaat goed alleen blijf je de afzetting van de kwast zien. blanke lakstift van motip en je blijft weer de kwast afzetting zien airbrush met nagellak geen succes airbrush met motip blank lak , niet te verdunnen geen succes airbrush met de gewone hobbylak van de modelbouw (revel)en verdunning, grandioos beschermt zeer goed en is niet zien ook niet in glans
schijnt niet tegaan als dit vooraf niet aangeeft, was ik dus vergeten. resultaat ben ik dus best wel blij mee, endie Ami kun je ook wel trots op gaan net als op je vrouwlief
schijnt niet tegaan als dit vooraf niet aangeeft, was ik dus vergeten. resultaat ben ik dus best wel blij mee, endie Ami kun je ook wel trots op gaan net als op je vrouwlief
Groet ANdre
Dat is bij mij niet gezegt, blanke lak coaten kan altijd denk ik
Goed ontvetten en goede verf gebruiken, ik gebruik de peper dure verf die bij de biezen trekker geleverd is, de biezen zitten er bij mij al 10 jaar op en gaan er niet af.
was mijn fout om dit niet aan te geven, maar eind resultaat met de airbrush is zeer goed, ook mooie hobby wel ff werk, en stralen was ook goed (zelf gedaan, straalkast ervoor gekocht)
zal fotoke maken en op het forum zetten, mn dochter moet nog ff wat aanbrengen op de solec
Gewoon na het biezen terug brengen naar de poedercoater, en blanke lak laten coaten, Ami van vrouw lief is er heel blij mee (ze kijkt mee)
Heel mooi geworden, zo heb ik het bij mijn zwanenhals ook gedaan, Heb alleen het voordeel dat ik het zelf kan poedercoaten. Maar zo heeft ieder zijn voordeel bij de Solex.
Fijn is dat Willem, als je zelf kan coaten. Dat mis ik wel op mijn werk.
Gewoon na het biezen terug brengen naar de poedercoater, en blanke lak laten coaten, Ami van vrouw lief is er heel blij mee (ze kijkt mee)
Heel mooi geworden, zo heb ik het bij mijn zwanenhals ook gedaan, Heb alleen het voordeel dat ik het zelf kan poedercoaten. Maar zo heeft ieder zijn voordeel bij de Solex.
Fijn is dat Willem, als je zelf kan coaten. Dat mis ik wel op mijn werk.
bijna klaar met een naar mijn idee goed resultaat, alleen ???? achterspatbord, moet dit voorzien zijn van een wit stuk, of laten jullie dit meestal gewoon zwart ?? is voor een 3800 van 1976, graag jullie advies
De witte vlakken moet ook officieel 30cm zijn maar heb even een paar originele nagemeten en de maten schommelen tussen de 28 en 29.50 cm.
Net als de biezen dat verschild ook nog al per solex van het zelfde model, je kan goed zien dat ze er met de hand opgezet werden, deze zijn van een 23 inch koffertje.
fotoke zoals beloofd ikzelf ben tevreden met de blanke lak plaatselijk erover, niks van te zien net echt
Groet Andre
netjes, jammer dat die tassen over het werk heen hangen. overigens leuken deze tassen op als je er een multiplex binnenwerkje in fabriekt (achterkant en bodem, eventueel de kopse kanten)
fotoke zoals beloofd ikzelf ben tevreden met de blanke lak plaatselijk erover, niks van te zien net echt
Groet Andre
netjes, jammer dat die tassen over het werk heen hangen. overigens leuken deze tassen op als je er een multiplex binnenwerkje in fabriekt (achterkant en bodem, eventueel de kopse kanten)
Klopt. Een stuk hardboard doet ook al veel en is zeer prijsgunstig