Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#78949 19/07/12 11:36 PM
Joined: Nov 2006
Posts: 951
Likes: 1
5000km gereden
***
OP Offline
5000km gereden
***
Joined: Nov 2006
Posts: 951
Likes: 1
Vandaag iets gezien en gebruikt(wat misschien al bekend is)een afgebroken tapeind waar nog wel de mogelijkheid om er een tang op te zetten was.Inspuiten met een of ander gas even wachten nog een keer weer even wachten je geloofd het niet maar het tapeind kwam er zonder schade makkelijk uit.Het is volgens mij vriesgas werkt echt gebruikt op een tapeind van de uitlaat 6cylinder Honda blok een andere hobby van mij Vr Gr Hans Welp


gr Hans Welp
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
klopt Hans, mij heeft het ook al eens geholpen. ik weet niet meer hoe het spul heet, shock-spray oid.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Dec 2008
Posts: 264
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Dec 2008
Posts: 264
Loctite 8040.


Groeten JohnK
smile
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
Ik ben er wel van overtuigt dat je deze bout er met dat middel uit hebt gekregen,maar dat licht niet aan de temperatuurschok die je zou kunnen teweeg brengen met deze vloeistof die er in een gasvorm op het metaal komt.
Ik ken deze spuutbus (ik gebruik deze meerdere malen per maand).
Dit middel wordt gebruikt op kleine onderdelen die tijdens gebruik warm worden en dan niet meer weten bij deze warmte wat ze eigenlijk moeten doen.
Door ze nu een stortbad te geven met dit gasvormig afkoelmiddel gaan ze dan meestal weer wel doen waar ze voor op de wereld waren
Maar zo gouw ze het weer wat warmer krijgen gaan deze onderdelen weer op vakantie.
En omdat wij willen dat deze onderdelen ook hun werk doen als het vakantie is vervangen wij deze luiaards uit de printplaat en zetten er weer een nieuwe in die ook bij wat meer warmte nog genegen is om wat werk te verrichten.
Het is volgens mij (alweer) niet mogenlijk om met zo weinig vermogen zo veel aluminium ( zalmac) een grote afkoeling te geven of je spui het er op via een brandweerslang ,die aangesloten is op een vrachtwagen met deze spuitbussen.
Een goede mannier om afgebroken (goed vastzittende) tapeinden er uit te krijgen is de volgende en werkt altijd goed
Neem een passende stip staal (moet lasbaar zijn) , boor hiwer een gat in ,zo groot dat je de bout net goed kan zien en leg deze over de afgebroken bout,las nu door het gat de strip vast aan de bout(laat even een beetje de warmte doortrekken in de bout) en draai nu met de strip de bout er uit.
Door de grote warmteschok van het lassen is de roest verpulvert en kan de bout er zonder moeite er uit gedraaid worden.

Joined: Dec 2008
Posts: 264
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Dec 2008
Posts: 264
Het gas in de spuitbus zorgt ervoor dat de bout een klein beetje krimpt zodat de smeermiddel die ook in het gas zit in de porien van de roest kan komen om zijn smerende werking te doen. Door na het inspuiten van de bout een paar minuten te wachten kan je de bout er zonder veel moeite eruit draaien.


Groeten JohnK
smile

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 134 guests, and 2 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.040s Queries: 26 (0.010s) Memory: 0.9570 MB (Peak: 1.0988 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-19 08:10:10 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS