Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
Hallo beste forum leden
mijn naam is hans en ben nieuw op dit forum.
ik heb afgelopen weken mijn solex blokje helemaal gereviseerd maar stuit nu op een probleem. wanneer ik het motortje start slaat hij wel aan maar blijft niet lopen. na inspectie blijkt er veel vette drap uit de uitlaat te komen , ook boven de zuiger is het modder vet.vonken doet hij goed maar omdat hij 20 jaar heeft stilgestaan is het misschien verstandig om de condensator te vervangen.misschien hebben jullie nog wat ideeen.
Met VrGr,
Hans

Joined: Jun 2009
Posts: 236
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2009
Posts: 236
al je het motorje van de band af haal bliijft die dan wel lopen

S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
Het blok is geheel gedemonteerd van voorvork en staat in de bankschroef.

Joined: Jun 2009
Posts: 236
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2009
Posts: 236
waar rijt u op 1 op .......

S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
Het blok is geheel gedemonteerd van voorvork en staat in de bankschroef.

S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
Ik heb geen idee,ik heb de benzine gekregen van een fietsenmaker.
wat is de juiste mengverhouding??

Joined: Jun 2009
Posts: 236
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2009
Posts: 236
als er een nieuwe zuiger en/of cilinder 1 op 30

normaal 1 op 40 als alles goed is

S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
Er is alleen een nieuwe zuigeren veren in gegaan,ga morgen even navragen wat de mengverhouding is. Heeft de condensator ook invloed op het verbrandings proses.heb net nog de retourleiding van de carburateur nagekeken en die loopt goed door dus heb voldoende brandstof

Joined: Jun 2009
Posts: 236
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2009
Posts: 236
dat kan niet aan de condensator liggen

Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
pobeer eens zonder uitlaat of hij dan wel blijft draaien wand als die dicht zit blijft het motertje ook niet draaien
gr pierre

Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Origineel bericht van: schuifje
Er is alleen een nieuwe zuigeren veren in gegaan,


is hij dan niet helemaal uit elkaar geweest?
na 20 jaar kan overal binnenin (carter) een hoop vuiligheid zitten wat je veel ellende kan bezorgen.
als de solex je lief is doe dan wat extra moeite en ga voor volledige revisie.
beetje meer werk maar daarna veel meer plezier.

Last edited by john meisters; 28/08/10 06:29 AM.

Hou het simpel wink
Groeten, John.

S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
het blok is helemaal uit elkaar geweest.heb de lagers en alle afdichtingen en seals vervangen.nieuwe brandstofpomp contactpunten .het blokje is brandschoon.Maar hij blijft niet draaien.Nu is mijn brandstof retour slang 6mm ipv 8mm zou dit wat uitmaken??

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Misschien een te grote sproeier waardoor de motor te veel van het "goede"krijgt confused
Compressie en ontsteektijdstip in orde ?? en hoe "vers"is die benzine van de fietsenmaker ??


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
Ben nu zover dat hij blijft draaien,maar komt veel olie uit de uitlaat.Denk nu toch ook dat de brandstof te vet is.Als ik aan de gasschuif draai dan reageert hij niet,ook dat moeten we even uitzoeken.Ga nu eerst op zoek naar brandstof.

Joined: Jun 2009
Posts: 236
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2009
Posts: 236
het beste is zelf mengen

S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
Ben andere brandstof wezen halen,maar geen resultaat.
Lees op het forum dat bij het afstellen van de ontsteking je rekening moet houden met voor en na ontsteking,maar volgens mij heb ik een vaste grondplaat.in ieder geval ik kan niks afstellen.
Ik snap er helemaal niets meer van.

Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
iedereen heeft een vaste grondplaat.
afstellen met een vloeitje (zie elders) geeft een goed resultaat.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jun 2009
Posts: 236
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2009
Posts: 236
ik doe het met een afstel lamp werkt ook prima

Joined: Aug 2009
Posts: 28
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Aug 2009
Posts: 28
Ik had hetzelfde probleem (OTO): vette oliedrap uit de uitlaat, geen vermogen (5km/h) en niet reageren op gashendel.

Oplossing: benzine was te vet, nu heb ik ongeveer 1 op 30. Daarnaast een heel klein lek bij het carter (te zien aan vettigheid). Dat is nu goed dicht: resultaat is veel meer vermogen en wel reactie op de gashendel.


Solex OTO goudbies - '64 (in restauratie)
Joined: Jun 2009
Posts: 236
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2009
Posts: 236
Origineel bericht van: Matioso
Ik had hetzelfde probleem (OTO): vette oliedrap uit de uitlaat, geen vermogen (5km/h) en niet reageren op gashendel.

Oplossing: benzine was te vet, nu heb ik ongeveer 1 op 30. Daarnaast een heel klein lek bij het carter (te zien aan vettigheid). Dat is nu goed dicht: resultaat is veel meer vermogen en wel reactie op de gashendel.

of er zit nog olie van vroeger onder in het cater en dat kan je het beste zien om hem helemaal uitelkaar tehalen en goed schoon maken en nieuwe pakkingen er tussen tezetten en kijken of het better gaat

S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
Bovenstaand verhaal van Dirk is allemaal gedaan aan het blok.
ben er vanavond achter gekomen dat ik een lekkage heb bij de voetpakking van de cilinder,
Ga dat morgen proberen op te lossen en laat dan even weten hoe het is afgelopen,

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: schuifje

ben er vanavond achter gekomen dat ik een lekkage heb bij de voetpakking van de cilinder,
,

Mogelijk is eerst het carterdeksel vastgezet en daarna de cilinder eropgezet,hierdoor is het mogelijk dat bovenkant carter en deksel niet op een lijn liggen. crazy
Als je het deksel los/vast monteerd,cilinder erop (niet te strak aandraaien) , deksel vastdraaien en dan cilinder aandraaien. whistle


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772


[/quote] of er zit nog olie van vroeger onder in het cater en dat kan je het beste zien om hem helemaal uitelkaar tehalen en goed schoon maken en nieuwe pakkingen er tussen tezetten en kijken of het better gaat [/quote)

Beste Mark,

Als ik het verhaal geheel terug lees dan zie ik halfverwege dat het blok geheel uitelkaar geweest is en nieuwe lagers - pakkingen enz bevat en neem ik aan dat hij alles schoon heeft gemaakt.
Wat betreft de lamp die jij gebruikt en dat het goed werkt dat is mooi maar iedereen heeft niet zo'n lamp in zijn bezit en een pakje vloeitje wel (die kosten nog geen ,50 cent)

groeten Carl

Joined: Jun 2009
Posts: 236
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2009
Posts: 236
het klopt dat niet iedereen zoon lamp heeft maar met een vloeitje is ook niet helemaal precies

Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
bij mij werkt het met het vloeitje toch prima
en tot nu toe nog geen problemen mee gehad

Joined: Jun 2009
Posts: 236
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Jun 2009
Posts: 236
maar met een afstellamp kan je gelijkzien of die vonkt ander doet de lamp het niet en met een vloeitje kan je niet zien of die vonkt

Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
Origineel bericht van: markassink
het klopt dat niet iedereen zoon lamp heeft maar met een vloeitje is ook niet helemaal precies


Bij gebrek aan beter gereedschap is het wel mogelijk om je blokje zo aftestellen.

groeten Carl

Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
Origineel bericht van: Pierre
bij mij werkt het met het vloeitje toch prima
en tot nu toe nog geen problemen mee gehad


En daar sluit ik mij bij aan.
Als ik nog eens zo'n lamp tegenkom dan koop ik deze misschien wel.

groeten Carl

S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
Bedankt voor jullie reactie,maar het blok is tot en met het laatste boutje los geweest en helemaal grondig gereinigd.
heb de lekkage van de cilindervoet opgelost en weer zorgvuldig gemonteerd.Daarna de motor even aangeslingerd zonder tank en wat denk je , met het kleine beetje benzine wat nog aanwezig was bleef hij draaien,niet lang maar toch.Na het monteren van de tank,dus weer met voldoende benzine een klap en daarna stil.ik moet dus gaan denken aan te groote sproeiers.Heb ze gedemonteerd en op de bovenste staat een getal 601-solex en opde andere (de groote)staat 31cc-solex.Kunnen jullie mij vertellen welke maten sproeiers ik het beste kan gebruiken? dan ga ik ze bestellen

Joined: Aug 2009
Posts: 28
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Aug 2009
Posts: 28
En als je de dop van de tank er af haalt? Mogelijk zuigt de tank vacuum doordat het ontluchtingsgaatje dicht zit...


Solex OTO goudbies - '64 (in restauratie)
S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
Zou best kunnen dat er in het verleden mee gerommeld is.
Daarom wil ik ze ook vervangen.Waar dient de sproeier voor die bovenop de carb is gemonteerd.Moet ik deze uit voorzorg ook vervangen?

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: schuifje
Bedankt voor jullie reactie,maar het blok is tot en met het laatste boutje los geweest en helemaal grondig gereinigd.
heb de lekkage van de cilindervoet opgelost en weer zorgvuldig gemonteerd.Daarna de motor even aangeslingerd zonder tank en wat denk je , met het kleine beetje benzine wat nog aanwezig was bleef hij draaien,niet lang maar toch.Na het monteren van de tank,dus weer met voldoende benzine een klap en daarna stil.ik moet dus gaan denken aan te groote sproeiers.Heb ze gedemonteerd en op de bovenste staat een getal 601-solex en opde andere (de groote)staat 31cc-solex.Kunnen jullie mij vertellen welke maten sproeiers ik het beste kan gebruiken? dan ga ik ze bestellen


Standaard solex altijd een 28 sproeier.


Vriendelijke groeten

Roelof
S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
Deze ga ik bestellen en uit proberen.
jullie horen van mij

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: schuifje
Zou best kunnen dat er in het verleden mee gerommeld is.
Daarom wil ik ze ook vervangen.Waar dient de sproeier voor die bovenop de carb is gemonteerd.Moet ik deze uit voorzorg ook vervangen?


die sproeier bovenop is de remlucht sproeier, hij kan met en zonder , maakt niet zoveel uit, later hebben ze hem gewoon weg gelaten.
Alleen als je weet hoe het werkt kan je er een andere in zetten maar die moet je dan wel zelf maken ( heeft soms zin op een race carburateur)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
Heb vandaag de sproeier (28)binnen gekregen en gelijk uitgeprobeerd.Geen succes.Hij wil net als voorheen niet starten en gooit er alle brandstof er via de uitlaat uit.Wat ook opviel is dat uit het roostertje aan de achterzijde van de carburateur er ook benzine uitkwam,dit klopt volgens mij niet helemaal .Heb afgelopen weekend de ontstekings spoel nog door laten meten en deze was goed.
ik weet het niet meer , wie zou mij kunnen helpen!!!

Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
is je bougie nat of droog als je hem eruit draait?
als hij droog is dan komt je benzine overal behalve waar hij moet komen.

als hij nat is dan heb je toch een ontstekingsprobleem.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
Kan niet zeggen dat de bougie zeiknat is,als ik de cilinderkop verwijder dan is de zuiger toch ook wel nat.Maar ik kan niet begrijpen dat hij er zoveel benzine uitgooit.

Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Heb je goede vonk op het juiste moment?
Mogelijk is hij verzopen.

Haal het filter een uit de carburateur, mssn blokkeert hij de retouruitloop. Ik kan ook maar gokken van hier uit.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
Ik heb een goede blauwe vonk,of hij op het juiste moment is dat weet ik niet zeker ik heb daar geen speciaal gereedschap voor om dat te meten.De retour uitloop is volgens mij voldoende open.Heb daar een doorzichtige slang op zitten en zie de benzine lopen.
Waar zit dat filter waar jij het over hebt.

S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
Sorry filter gevonden ,lette even niet op.

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Stel eerst de ontsteking maar goed af, veel te vroeg of te laat en de solex loopt geen meter.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Kan dit verschijnsel ook iets te maken hebben met carterafdichting ??
En zoiets te meten zoals b.v het "afpersen" van een gasleiding op 50 Mbar ??

Als je het carter onder druk zet (b.v.50 Mbar) ,nauwkeurige drukmeter erbij, en dan de tijd meet dat de druk naar 0 terugzakt, dan zegt dat toch iets over de afdichtingen (pakkingen,zuigerveren e.d.)??

Alleen moet je dan wel kunnen vergelijken met een motor die goed werkt en dus goede afdichtingen heeft.

Last edited by FFAnders; 02/09/10 07:20 AM.

Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Carters afpersen is al eerdere geopperd maar motoren zijn zo lek dat dat geen zin heeft.
wel zou je met lucht erop en een zeepoplossing naar bellen kunnen gaan zoeken.

Ik heb al veel meegemaakt dat carters gewoon gaten hebben, zelfs "af fabriek" maar meestal stomweg erin gerot.

( Maak het van de winter toch eens schoon daar rondom die rol en verf dat carter om corrosie tegen te gaan)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
ik laat het motortje lopen en spuit dan in de buurt van de mogelijke lekken met remmenreiniger.
je kunt de lekken dan zien als je geluk hebt.
grote lekken worden dan in elk geval duidelijk. laatst sloeg er eentje bijna af toen ik rond het carterdeksel spoot. er was gewoon een stuk uit de pakking, normaal kon je dat niet zien.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: john meisters
ik laat het motortje lopen en spuit dan in de buurt van de mogelijke lekken met remmenreiniger.
je kunt de lekken dan zien als je geluk hebt.
grote lekken worden dan in elk geval duidelijk. laatst sloeg er eentje bijna af toen ik rond het carterdeksel spoot. er was gewoon een stuk uit de pakking, normaal kon je dat niet zien.


Neem nou maar een zeepoplossing en GEEN remmenreiniger.
OF bel op de voorhand de brandweer en vraag om twee motorspuit wagens en een ladderwagen.
Kennelijk heb je meer geluk in je eentje dan wij allemaal bij elkaar.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: Joan
Origineel bericht van: john meisters
ik laat het motortje lopen en spuit dan in de buurt van de mogelijke lekken met remmenreiniger.
je kunt de lekken dan zien als je geluk hebt.
grote lekken worden dan in elk geval duidelijk. laatst sloeg er eentje bijna af toen ik rond het carterdeksel spoot. er was gewoon een stuk uit de pakking, normaal kon je dat niet zien.


Neem nou maar een zeepoplossing en GEEN remmenreiniger. sick
OF bel op de voorhand de brandweer en vraag om twee motorspuit wagens en een ladderwagen.
Kennelijk heb je meer geluk in je eentje dan wij allemaal bij elkaar.


Er zijn genoeg merken met spuitbusjes GASLEKZOEKER in de handel.

John houdt wel van spanning en sensatie laugh


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
is net als een gaslek zoeken, kan met zeepsop maar ook met een aansteker.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: john meisters
is net als een gaslek zoeken, kan met zeepsop maar ook met een aansteker.



Klopt


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: john meisters
is net als een gaslek zoeken, kan met zeepsop maar ook met een aansteker.



Moet het lek wel groot genoeg zijn anders gebeurt er weinig smirk


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: FFAnders
Moet het lek wel groot genoeg zijn anders gebeurt er weinig smirk

Precies, en daarom heb ik gisteren internet nog even afgezocht op kenmerken voor:

Jouw explosie en ook op mijnexplosie ( hoewel ik dus mijn uiterste best doe om dat te voorkomen).

Bij jouw explosie kwam ik oa terecht bij brief 5 van een wel heel toepasselijke website, maar als je de brieven wil lezen dan kun je de solex hobby wel vergeten, dan rest daar geen tijd meer voor.

Bij mijnexplosie kreeg ik zoveel hits dat ook daar de solex als hobby wel vergeten kan worden, voordat ik daar doorheen ben ben ik oud en bejaard.

Eigenlijk in het kort, als je met gasaanstekers naar gaslekken gaat zoeken kun je de solex als hobby wel vergeten, dan kom je in andere ( hogere ?) sferen

Last edited by Joan; 03/09/10 02:23 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Brand is het laatste dat we kunnen gebruiken.
Soms wordt daar lakoniek over gedaan, totdat je het een keer zelf meemaakt. In al onze schuurtjes staat wel ergens een kan benzine oid.

Wat dat betreft kijk ik heus wel uit.
Remmenreiniger is zeer vluchtig en heeft maar een klein vonkje nodig. Toch gebruiken we het allemaal, en velen spuiten op lopende motortjes.
We lopen allemaal risico hiermee, maar een lekke tank is in mijn ogen even gevaarlijk.
Dit onderwrp is mij te serieus om er een smiley bij te zetten.

Last edited by john meisters; 03/09/10 03:34 PM.

Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Ook voor mij een reden om daar erg op door te gaan.
Bij gebruik van een spuitbus maak je moedwillig een grote wolk brandbaar gas ook nog eens in een omgeving waar dan met temperatuur en ontstekingsbronnen wordt gewerkt ( ik wil met name de ALTIJD vonkende puntjes van de ontsteking noemen ( bij lopende motor)

Denk dus niet de vonk zit lekker binnen, Nee verwacht een steekvlam vanuit je vliegwiel.

Ik gebruik remmenreiniger als starthulp, maar dan spuit je gericht IN de carburateur en meestal VOORDAT je de motor in gang zet.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Ooit was er een schilder die z'n handen schoonmaakte met terpentine.
"Zo dat gaat lekker zeg" dacht hij.
"Nu nog even wassen ,met zeep, onder de warme kraan"
Hij draait de warmwaterkraan van de geiser open en............
hij stond in de brand.
Ik weet niet hoe het met de man afgelopen is...


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: schuifje
Ik heb een goede blauwe vonk,of hij op het juiste moment is dat weet ik niet zeker ik heb daar geen speciaal gereedschap voor om dat te meten.De retour uitloop is volgens mij voldoende open.Heb daar een doorzichtige slang op zitten en zie de benzine lopen.
Waar zit dat filter waar jij het over hebt.


Misschien is de vraag al gesteld maar is de carburateur ook schoongemaakt ?
Ik zit te denken aan een verstopt(e) remluchtkanaal/remluchtregelaar , een spinnetje wat daar ooit heeft gewoond o.i.d.
Het teveel aan benzine die ,door de pomp,in de carburateur "gespoten" wordt ,kan via de retourslang weerterug naar de tank.
Hierbij is het nodig dat er ook lucht bij kan komen(een open verbinding naar de buitenlucht) om geen druk of vacuum in de carb. te laten ontstaan.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Het lijkt me dat het dan eerder boven uit de carb. spuit en hij verzuipt maar ik ga het eens proberen.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: Roelof
Het lijkt me dat het dan eerder boven uit de carb. spuit en hij verzuipt maar ik ga het eens proberen.


Hangt van de carburateur af, maar de meesten zullen inderdaad gaan spuiten

Val niet op je plaat als je onderweg met 1 hand gebogen naar je overloopleiding, tussen je spatplaat en je kabels door aan de slang gaat rommelen.

En Oh ja: meestal komt het vuiltje van ACHTER in de sproeier ( de zeskant kant) bij doorblazen met pomp of mond blaas je aan de voorkant ( schroefdraad kant) en blaast het vuil dus TERUG.
Bij de voorgestelde methode forceer je het vuil dus verder de sproeier in want hij moet er DOORHEEN, succes.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2007
Posts: 2,044
Likes: 3
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Apr 2007
Posts: 2,044
Likes: 3
Origineel bericht van: Hans
Het werkte prima Ad (Trommel) reed naast me wink


Inderdaad,even laten 4-takten en dan slangetje weer loslaten smile


Vriendelijke groeten, Ad
S
schuifje
Unregistered
schuifje
Unregistered
S
Het heeft even geduurd maar hier weer even een reactie van mij.
Heb de ontsteking spoel door laten meten en deze bleek goed te zijn.Daarna de puntjes afgesteld op div openingen maar niets bleek te werken.Toen de brandstofpomp gedemonteerd en het membraam geinspecteerd. Kon in eerste instantie niets vinden tot ik hem controlerde met een lamp. En wat bleek er zat een gaatje in.Nieuwe membraam besteld en vanmiddag binnen gekregen.Heb deze gemonteerd en wat denk je???? hij draait. Nu nog even fine tune en dan zou het goed moeten zijn.Een ieder die een reactie heeft gegeven op mijn probleem wil ik bij deze vriendelijk bedanken

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Goed gedaan Schuifje,het motortje was dus benzine aan het drinken direkt uit het pompje.
Ik ben ook wel eens een geperforeerd membraan tegengekomen crazymaar deze kwam ik tegen op een blokje die lang stil had gestaan en deze had ik vervangen voordat het blokje gastart werd.
Nogmaals,goed gedaan ,voortaan noemen we je "Schuif" wink


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 117 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.078s Queries: 134 (0.025s) Memory: 1.4638 MB (Peak: 2.0633 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-19 22:43:45 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS