Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#2272 18/02/04 04:38 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Wat is eigenlijk de hoogste snelheid die gemeten is voor een solex? of die jullie zelf gereden hebben? Mijn is 38km/uur, let wel, dit was met meewind, en bergaf

#2273 18/02/04 06:05 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Voor de solexrace is topsnelheid van de solex niet het belangrijkste, je moet vooral genoeg trekkracht hebben. Als je een solex zou maken voor pure topsnelheid, dan kan dat aardig hard gaan. Een 1 voor jouw topsnelheid is wel te halen denk ik (dan heb ik het wel over een special), maar daar heb je bij een solexrace toch niks aan.

Een tweede punt is: hoe meet je die snelheid? Een simpel fietscomputertje is niet nauwkeurig genoeg bij die snelheden.

#2274 18/02/04 09:13 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Wel, ik heb gewoon een fietscomputertje. Maar, ik ben niet echt van plan om te gaan racen hoor, was gewoon even benieuwd hoe snel de jongens nu wel kunnen

#2276 18/02/04 10:52 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Leuk Ik had nog een vraagje. Als de politie je tegenhoudt om je op de rollen te zetten? Hoe pakken zij dit dan aan?

#2277 18/02/04 11:57 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
mijn topsnelheid met een 50 cc solex was 15 jaar geleden al
95 km per uur. Ik voldeed daarmee echter niet aan de geldende regels voor de wedstrijden ( originele maten voor het spruitstuk en uiterlijk geen wijzigingen zichtbaar )
w
WAt ik toen gebruikte was een aangepaste peugeot 7 poort cylinder zodat hij op een solex leek, een 18 mm carburateur en een 22 mm uitlaatbocht, wel een compleet originele onderbouw van een sleutelgat motor, zelfs met glijlager drijfstang.
Onwaarschijnlijk maar met goede olie hield deze het zeer hoge toerental goed vol.
alleen nadat ik een 45 mm ( ca 63 cc cylinder) zuiger monteerde kwam de drijfstang naar buiten, einde motortje.

met de wedstrijdreglementen moet je echt alles uit de kast halen om boven de 70 te komen, alleen een lange slag krukas
daar wil ik zelf nog niet aan, ik tune op toerental.
en het gaat niet alleen om tunen maar ELK onderdeel dient aangepast te worden.
Als je mijn race motor sloopt en je legt de onderdelen naast die van een origineel blok dan is er niet 1 onderdeel hetzelfde, niet de ringen en de moeren, niet de pakkingen,
niet de pomp, niet het membraan, nee helemaal niets.
(ook de tankdop niet)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 118 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.022s Queries: 24 (0.008s) Memory: 0.9467 MB (Peak: 1.0851 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-16 22:32:41 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS